عمومی

تحلیل CRM

تحلیل CRM کار آسانی نیست اما قصد داریم با توضیحاتی در این مقاله در این امر شمارا یاری کنیم. در این مقاله در خصوص تحلیل CRM توضیحات جامع و کاربردی بیان شده است. از امکانات بسیار ویژه در نرم افزارهای بروز و حرفه ای از جمله CRM توانایی تجزیه و تحلیل می باشد تجزیه سی آر ام این توانایی را به کسب و کار شما می دهد تا یک دید کلی و یکپارچه نسبت به خدمات مشتریان و فرصت های پیش رو در فروش داشته باشید. بخش های متنوع در مدیریت کسب و کارتان این توانایی را دارد تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید تصمیم گیری بهتری در بالاترین میزان ارزش طول عمر مشتری ایجاد کنید.

با استفاده از تحلیل CRM  نظر شما نسبت به مشتریان و میزان عملکرد فروش و خدمات مشتریان در به دست آوردن مخاطبان قطعی خواهد شد. مدیریت ارتباط با مشتری شما را در اعتبار سنجی و ارزش گذاری اطلاعات مشتریان، تحلیل رفتارهای مشتریان و به دست آوردن داده های جدید کمک شایانی خواهد کرد در ادامه موارد به زیر اشاره خواهیم کرد که مدیران کسب و کارها و همچنین کارشناسان مجرب از ان استفاده کرده و موفقیت لازم را بدست آورده اند.

تحلیل CRM چیست؟

این بخش شامل داده هایی می باشد که عملکرد بخش های فروش و پشتیبانی مشتریان را به صورت دقیق مورد ارزشیابی قرار می دهد این توانایی علاوه بر این اطلاعاتی را در مورد مشتریان ارائه می کند که با استفاده از آنها این توانایی را خواهید داشت تا تصمیم‌ های صحیح تر و هوشمندانه تری بگیرید.

مزایای بکارگیری از تحلیل CRM

از مهمترین مزیت استفاده از ویژگی تحلیل پذیری CRM که می توان در جهت اطلاع رسانی و حتی آموزش تیم های بازاریابی فروش و پشتیبانی استفاده کرد. علاوه بر این کارشناسان کسب و کار ها می توانند با استفاده از موارد فوق ویژگی های مد نظر را به دست آورده و روش های اجرایی خود را بهبود ببخشند.

  • سنجش خدمات مشتریان تحلیل CRM شما را در راستای آخرین اخبار در زمینه عملکرد تیم های گوناگون قرار می دهد اگر مدیران زمینه ‌هایی پیدا کنند که بتوانند عملکرد نیروهای آنها را بهبود ببخشد.
  • اطلاعات کامل از مشتریان: اگر از اطلاعات مشتریان در جهت بازاریابی جمعیتی استفاده کنید و یا از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید باید این اطمینان را به دست آورید که افرادی دارای ویژگی های منحصر به فرد را به عنوان هدف بازاریابی خود قرار داده اید استفاده از تحلیل CRM به شما روش مناسب برای این کار را نشان می‌دهد.
  • تحلیل کامل مشتریان: مشتریان شرکت در بازه های مختلف زمانی برای شما درآمد زایی می‌کنند و به طور دوره ‌ای از محصولات شما خریداری می‌کنند. استفاده و خرید CRM می تواند شما را در ارائه صحیح محصولات و میزان درآمد و در جهت بهبود استراتژی کمک رسانی کند.
  • تهیه پیش زمینه های جدید: پیش از توجه به پردازش موارد فوق ابتدا باید در مورد پیش زمینه های موجود برای کسانی که از آن اطلاع کافی ندارند توضیحات لازم را دهیم. به طور کلی به همه افرادی که به روش های کسب و کارهای مجازی یا حضوری، درخواست اطلاعاتی همچون هزینه آن ، شیوه استفاده و کاربرد درباره ارائه خدمات یا محصول مورد نظر دارند و یا به هر شکلی نسبت به محصول ابراز تمایل می کنند پیش نیاز یا لید گفته می‌شود این پیش نیازها بعدها به شکل دیگری مانند تهیه پیش فاکتور یا گرفتن اطلاعات درباره یک محصول سبب تبدیل یک فرصت فروش می شود . از توانایی های خاص یک نرم‌افزار CRM این می باشد که می تواند اطلاعات کافی در مورد بهترین روش های بازاریابی به صورتی که بیشتری پیش زمینه ها را دریافت کرده است ارائه دهد.

 شیوه های ارزشیابی در مدیریت ارتباط با مشتری : همه نرم افزارهای CRM مجموعه گسترده ای از آمارها را نشان داده می دهد که می توان به مهمترین آنها اشاره کرد

  • آمارهای پیش فروش: بخش قابل توجهی از تعاملات سازمان با مشتریان قبل از اینکه آن‌ها محصول را خریداری و یا خدماتی را ارائه کنند، ایجاد می‌شود. پس باید به موارد زیر اهمیت لازم را نشان داد.

 لید های جدید: گروه فروش شما به احتمال زیاد زمان چشمگیری را صرف تعامل با مشتریان و تماس گرفتن با مخاطبان احتمالی می‌کند پس باید بررسی های لازم را انجام دهید تا میزان تاثیر گذاری فعالیت های فروش را به صورت دقیق بدست آورید.

تعاملات شخصی: استفاده از ایمیل و تماس گرفتن به مشتری یک مسئله و کسب و فروش به مشتری یک مسئله دیگر می باشد. داده‌ هایی که باید بررسی کنید که از تعاملات با مشتری در  بازه های زمانی آگاه شده یا ارتباطات تلفنی  چه میزان به طول می انجامد.

تعاملات از روش وب سایتی: تعدادی از نرم افزارهای سی آر ام دارای توانایی هایی برای شناسایی افراد در  وب سایت شرکت، افرادی که در گزارش ها یا باشگاه مشتریان ثبت نام کرده‌اند در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. با به دست آوردن این اطلاعات افراد این توانایی را دارند تا طیف جدیدی از اهداف بازاریابی و لید ها را داشته باشند.

الگو های پس از فروش: زمانی که یک پیش زمینه به مشتری تبدیل خواهد شد شما نمیتوانید به صورت قطعی تضمین کنید که آن یک مشتری ثابت باشد و در آینده به صورت وفادار از شرکت شما خریداری کند طبق آمار ها و تحلیل های انجام شده بعد از خرید مشتریان باید توجه ویژه کرد برخی از مهمترین این الگو ها به صورت زیر می باشد

رفع نواقص و مشکلات: مسائلی که مشتریان در ارائه خدمات و محصولات با آن روبرو می شوند به بهترین شکل رفع کنید تا رضایت آنها را نسبت به خدمات دریافت شده جلب کنید. در این روش می‌توانید آنها را نسبت به ادامه فعالیت در آینده جذب کرده و مشتری وفاداری به دست آورید.

الگوهای خرید: اگر مشتریان شما در  بازه های زمانی خاصی از شما درخواست ارائه خدمات یا محصولات می کنند تلاش کنید در لیست سفارشات آنها به دنبال یک مجموعه متنوع محصولی یا یک شکلی از محصولاتی که خریداری می کنند، باشید تا این آگاهی را بدست آورید که تا چه میزان می توانید محصولات جدید خود را به فروش برسانید.

طبقه بندی:  پس از فروش شما دو انتخاب دارید بررسی عملکرد همه مشتریان یا یک مشتری با استفاده از اطلاعاتی همچون تاریخچه خرید محصولات و میزان خرید مشتریان می توانید مشتریان را بر اساس میزان سود بدست آمده طبقه ‌بندی کنید. دسته بندی مشتریان از جمله کارهای لازم برای هر فروشگاهی می باشد.

تحلیل و گزینش در CRM

نرم افزار های مدیریت هوشمند کسب و کار از جمله کامل ترین سیستم های موجود در امر بهبود کسب و کار ها می باشد که با امکانات متنوع و مختلف در بخش های مالی، باشگاه مشتریان، تحلیل و گزینش اطلاعات و مدیریت ارتباط با مشتریان توانسته به صورت همه جانبه قابل استفاده باشد و این امکان را به شرکت ها می‌دهد تا از تمامی فاکتورهای ذخیره شده توسط مشتریان و محصولات خریداری شده به صورت طبقه بندی زمانی آمار جامعی در اختیار کارمندان و کارشناسان قرار دهد.

برای درک بهتر از تحلیل CRM می توانید به سایت نرم افزار CRM رکاما مراجعه نمایید. تیم تحقیق و توسعه رکاما شما را جهت استقرار CRM یاری خواهند کرد و همچنین می توانید از مشاورین این مجموعه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا