اقتصادی

انهار سنتی مزلقان ساوه مکانیزه می‌شوند

اخبار ایران من / متوسط مدیر منابع آب واتر از ادغام سازمانهای فرهنگی رودخانه مازلاجان برای توزیع صحیح منابع آب در مزارع رودخانه بویژه در رودابان خبر داد.

مجید امیر حسینی در گفت و گو با اخبار ایران من ، با اشاره به جاری شدن آب در حوضه آب ساوه به دنبال بارندگی مناسب برای دو سال گذشته ، اظهار داشت: امسال رودخانه 40 میلیون متر آب از این رودخانه به سمت دره مرکزی ساوه سیلاب توزیع می کند. این رودخانه ها از طریق رودخانه های سنتی خود و در کشاورزی استفاده می شوند.

وی همچنین از مناطق کشاورزی رودابان در جنوب و جنوب شرقی ساوه به عنوان یکی از مناطقی که توسط سیلاب های رودخانه مازلاقان به زمین ریخته شده اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته حدود یک هکتار زمین لامهیزره بخاطر چمنهای پر آب شخم زده شد.

وی همچنین به وجود 17 رودخانه سنتی رودخانه مازلاقان در دره مرکزی اشاره کرد و افزود: رودخانه های سنتی این رودخانه مطابق با آب توزیع می شود که همه از آن عبور می کنند و کشاورزان آب خود را جمع می کنند.

امیر حسینی با اشاره به حذف غیر منطقی برخی از کاربران به دلیل سرریز رودخانه های سنتی ، اظهار داشت: در این همایش با هدف توزیع مناسب آب در رودخانه های سنتی رودخانه مازلاجان ، تصمیم گرفته شد همه رودخانه های مرکزی از زمان آباد به رودابان منحرف شود. ، تعمیر ماشین و نصب شیرهای کنترلی ، میزان توزیع آب برای همه کاربران عادلانه و مطابق با بخش توزیع است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود قبل از شروع دهه 1400 از کلیه رودخانه های سنتی مازلاجان و دروازه های آبی به 17 مزرعه در امتداد رودخانه استفاده شود و کمک های مالی مناسب و مطابق با کمیت باشد.

اخبار ایران من پیش از این گزارشی با عنوان “صداهای آژیر قرمز قرمز از رودابان” منتشر کرده است که در تاریخ 1 دسامبر 2009 برای رسیدگی به مشکلات تقسیم آب در منطقه و نارضایتی کشاورزان منطقه و عملکرد بالای کشاورزان در نقاط دیگر منتشر شده است. دستگاه رسانه ای کردی.

اخبار ایران من در این گزارش نوشت: “ارزیابی مجدد از توزیع مناسب آب بین كاربران آب سد الغدیر و توزیع آب در اختیار كشاورزان رودابانی برای اولین بار (پاییز) و 100٪ آبرسانی در منطقه ای كه فعالیت ها و فرصت های اقتصادی در آن موجود است بیش از 400 شغل به گفته صاحبان کشاورزی رودابان ، ضمن فراهم کردن بستر توسعه اقتصادی برای توسعه کشاورزی ، می توانند کمربندی سبز در جنوب شهر ساوه تولید کرده و نرمی را به فضای هوایی شهر اضافه کنند ، از فشارهایی که باعث ایجاد گرد و غبار ریز می شود ، جلوگیری می کند که به نظر ناراحت کننده و بی فایده است. ” در نتیجه همکاری و همکاری بین ادارات با ایجاد کارگروه های مناسب و انعطاف پذیری اندک در قانون امکان پذیر است. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا