ایران کسب و کارعمومی

گرفتن مهریه چند ماه طول میکشد؟

یکی از راه هایی که زن از طریق آن می تواند مهریه خود را دریافت کند از طریق به اجرا گذاشتن مهریه است. اما اینکه به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد یکی از سوالات و البته دغدغه افراد است. مهریه یکی از حقوق زن است و به موجب متعلق به زن می شود. اما گاهی با وجود مطالبه مهریه از جانب زن ، وی مهریه را پرداخت نمی کند و زن مجبور می شود از طرق دیگری اقدام کند.یکی از مهم ترین راه های مطالبه مهریه از طریق به اجرا گذاشتن مهریه است. شایان ذکر است به اجرا گذاشتن مهریه دریافت مهریه را از طریق قانون سریع تر نمی کند و روند دادرسی در این پرونده ها طولانی است. اما به اجرا گذاشتن مهریه و دریافت حکم جلب زوج می تواند او را تحت فشار بگذارد تا مهریه را تادیه کند.

اعسار مهریه چقدر طول میکشد | بعد از توقیف اموال برای مهریه چه باید کرد

پس در پاسخ به سوال اینکه به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد ، مدت زمان اقدام و دریافت حکم جلب چندان طولانی نیست ولی مدت زمان دادرسی و دریافت مهریه طولانی می باشد و ممکن است حتی تا چند سال طول بکشد. اگر شما از تمکن مالی زوج برای پرداخت مهریه اطمینان دارید بهتر است علاوه بر به اجرا گذاشتن مهریه ، از طریق اجرای ثبت لیستی از اموال مرد ارائه کنید و اقدام به توقیف اموال کنید البته این کار باید بدون اطلاع مرد و پیش از توسط او صورت بگیرد.

در این صورت احتمال تادیه ی مهریه در زمان کوتاه بیشتر می شود. همچنین می توانید از طریق مطالبه دیه ، مرد را ممنوع الخروج کنید که این مورد نیز می تواند در تادیه مهریه در زمان کوتاه تاثیر گذار باشد. مشاوره وکیل رایگان یکی از خدماتی است که دفاتر مشاوره حقوقی ، دفاتر وکالت و… ارائه میدهند .

اگر مطالبه مهریه از طریق به اجرا گذاشتن مربوط به طلاق است در این صورت ، این عمل می تواند راهگشا باشد. اما اگر قصد طلاق ندارید شایان ذکر است که علاوه بر این دغدغه که به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد، این مشکل نیز وجود دارد که این عمل می تواند بنیاد زندگی مشترک شما را نابود کند.اگر می توانید از طریق توافق و رضایت طرفین مهریه ی خود را دریافت کنید این کار منطقی تر و سریع تر می باشد.

  • نکته : هزینه دادرسی برای به اجرا گذاشتن مهریه به عهده ی زوجه است.
  • همچنین مطابق قانون مهریه ، تا 110 سکه ضمانت اجرای جلب زوج وجود دارد. یعنی برای 110 سکه حکم جلب مرد دریافت می شود ولی به ازای مازاد آن دیگر نمی توان مرد را به زندان انداخت.
  • اگر قصد توقیف اموال مرد را برای تادیه مهریه دارید با تامین مناسب معادل 5/3 کل سکه های مورد مطالبه به دادگاه ارائه شود.

در این مقاله به سوال به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد پاسخ دادیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی دریافت مهریه به سایت آوای وکیل مراجعه کنید و در صورت نیاز به اتخاذ وکیل مناسب خود بپردازید.

فراموش نکنید که در طول روند دریافت مهریه زمان اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین علت اینکه به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد برای شما اهمیت دارد. در طول دریافت مهریه مهم است که هر کاری و هر اقدام حقوقی در زمان درستی انجام دهید. ممکن است تاخیر شما در انجام عملی ، مدت دریافت مهریه شما را ماه ها به تعویق بیاندازد. به همین علت اهمیت دا

از راه های قانونی که زن می تواند با کمک آن، مهریه خود را دریافت کند، به اجرا گذاشتن مهریه است. در این میان سؤالی که به عنوان دغدغه افراد مطرح می شود این است که به دادگاه مهریه چقدر طول میکشد ؟ به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول میکشد ؟ برای پاسخ به این سؤال و بهره مندی از با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

اجرا گذاشتن مهریه چیست؟

مهریه یا صداق از حقوق زوجه می باشد و بلافاصله پس از عقد نکاح به وی تعلق می گیرد. برخی اوقات با وجود مطالبه مهریه توسط زن، مرد از پرداخت آن خودداری می کند. در این صورت زن مجبور می شود برای دریافت مهریه خود به دنبال سریعترین راه گرفتن مهریه باشد.

به اجرا گذاشتن مهریه، از مهم ترین راه های دریافت آن است. البته گفتنی است که به اجرا گذاشتن مهریه، دریافت قانونی آن را سریع نمی کند. روند دادرسی پرونده های مربوط به مطالبه مهریه، بسیار طولانی مدت است. در این زمان زوجه می تواند با به اجرا گذاشتن مهریه، حکم جلب زوج را دریافت کرده و از این طریق او را برای پرداخت مهریه، تحت فشار قرار دهد.

مدت زمان اقدام و دریافت حکم جلب مرد، طولانی نیست. نکته قابل ذکر در مورد این پرسش که به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می ‌کشد این است کهمدت زمان زمان دادرسی و دریافت مهریه بسیار طولانی بوده و حتی ممکن است چند سال طول بکشد.

برای اینکه مهریه خود را از طرق قانونی و در زمان کوتاه تری دریافت کنید، لازم است تا از مشاوره افراد متخصص در این زمینه، بهره مند شوید. شما می توانید برای مطالبه مهریه خود در کوتاه ترین زمان، از وکلای متخصص مجموعه صدراه، یاری بگیرید. وکلای این مرکز با داشتن دانش و تجربه کافی می توانند به روند دادرسی پرونده شما سرعت بیشتری بدهند.

نحوه به اجرا گذاشتن مهریه

در صورتی که زوجه قصد مطالبه مهریه خود را داشته باشد باید به دفترخانه ای که در آن عقد کرده اند مراجعه نماید. سپس از طریق دفترخانه، حکم صدور اجراییه برای زوج ابلاغ می شود. از تاریخ ابلاغ این حکم، مرد ده روز فرصت دارد تا نسبت به پرداخت مهریه زن اقدام کند.

در صورتی که مرد استطاعت مالی برای پرداخت مهریه را نداشته باشد باید مراتب را اعلام کند تا قانون با استفاده از روش های مختلف، تکلیف این ماجرا را مشخص کند.به همین دلیل نمی توان پاسخ دقیق به این سؤال که دادگاه مهریه چقدر طول میکشد، داد. رییس کل دادگستری تهران از آزادسازی ۱۸۸ هکتار اراضی منابع طبیعی خبر داد.

پس از ابلاغ اجراییه، تقاضای دریافت مهریه زوجه از اموال زوج، صادر می شود. در این زمان اگر مرد صاحب اموال منقول یا غیر منقول بوده و از پرداخت مهریه امتناع کند مهریه از طریق توقیف اموال او به نفع زوجه، وصول می گردد؛ اما سؤالی که در این قسمت مطرح می شود این است که توقیف اموال برای مهریه چقدر طول می‌ کشد؟ در پاسخ باید گفت تا زمانی که مرد مهریه زن را پرداخت نکند، اموال او در توقیف خواهند ماند.

در صورتی که مرد استطاعت نداشته و یا اموال خود را به نام کس دیگری زده باشد، مهریه به صورت اعسار (قسط بندی) وصول می شود. همچنین هنگامی که روند وصول مهریه در حال انجام است زن می تواند با گرفتن حکم ممنوع الخروجی همسر خود، مانع از خروج او از کشور شود. به این ترتیب مرد نمی تواند پیش از پرداخت مهریه همسر خود، از کشور خارج شود.

 

دکمه بازگشت به بالا