اقتصادی

توسعه همکاری‌های ایران و افغانستان در حوزه انرژی

وزیر انرژی و سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در مورد توسعه همکاری در زمینه مسائل انرژی و موضوعات قابل بحث در کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش اخبار ایران من ، عصر امروز رضا اردکانیان وزیر انرژی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان با محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه مصاحبه ویدیویی کرد افغانستان.

در یک بحث یک ساعته ، طرفین قبل از توافق اقتصادی دوجانبه ، برنامه ریزی شده برای 4 تا 6 نوامبر ، در مورد موضوعات اصلی روابط دوجانبه ، از جمله توسعه انرژی ، به ویژه برق ، نفت و گاز ، بحث کردند. این تبادل ایده است.

به گفته وزارت نیرو ، در این نشست ، دو وزیر توافق کردند که نظرات خود را در مورد تعدادی از موضوعات اصلی بین دو کشور از جمله وضع تعرفه های عوارض افغانستان ، توزیع بازارهای مرزی و همکاری های بین المللی آماده کنند. در این هفته ، به منظور تصمیم گیری نهایی در مورد نوع توافق نامه و امضای اسناد مورد نیاز علاوه بر ششمین نشست کمیسیون در کابل ، دیگر کمیته همکاری اقتصادی بین دو کشور وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا