اقتصادی

آخرین وضعیت ارزی کشور/ ۴۴ میلیارد دلار تامین شد

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تحول اخیر کشور گفت: در 10 ماهه امسال 44 میلیارد دلار ارز در سامانه نیما و بازار ارز سرمایه گذاری شده که بهترین ها را تضمین می کند.

به گزارش اخبار ایران من، به نقل از بانک مرکزی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس ظهر امروز با رئیس کل بانک مرکزی و هیات مدیره دیدار کردند و در جریان تحولات بازار خارجی، قانون آماده سازی فروشگاه قرار گرفتند. پایانه ها سند سیاست بانک مرکزی هستند.

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه در جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی موضوع توسعه بازار ارز به دقت بررسی شد، افزود: موضوع دیگری که در این همایش مطرح شد، موضوع فروشگاه بود و گزارشی از وضعیت به نمایندگان شورا ارائه شد. متاسفانه در ماه های اخیر اجرای آیین نامه بخش های فروشگاهی رشد چشمگیری داشته و مقرر شد پایانه های فروشگاهی در پایان سال نهایی شود.

وی همچنین توضیح داد: پس از تعمیر پایانه های فروشگاهی، پرونده مالیاتی دارندگان این دستگاه به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود. خوشبختانه سیاست های قانون بانک مرکزی تدوین شده و قرار است اواخر سال جاری در کمیسیون اقتصادی نهایی شود و سال آینده در مجلس مطرح شود.
رئیس شورای پول و اعتبار در خصوص تحول اخیر کشور گفت: در 10 ماهه امسال 44 میلیارد دلار ارز در سامانه نیما و بازار ارز سرمایه گذاری شده است که … شهادت دادن

منع کسب سود در دادرسی دیرهنگام

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ممنوعیت اکید دیرکرد جرایم بانکی، گفت: بر اساس شرع اسلامی هیچ گونه سودی از جریمه تعلق نمی گیرد و همچنین جریمه ای برای جریمه ها تعلق نمی گیرد. از طریق بانک ها نظارت و رصد شود.

وی درباره هیئت‌های نظارت دینی که قرار است منصوب شوند، گفت: در حال حاضر کمیته‌های بانکی وجود دارد و در آینده یکی از اعضای کمیته نظارت افراد دارای تجربه بانکی لازم خواهند بود. بانک های اسلامی و کار کرده اند.

صالح آبادی در خصوص فرصت استقراض از بانک ها برای تهیه سلاح های سبک گفت: همانطور که رئیس جمهور محترم تاکید کردند، نیازمند ارتقاء شمول اقتصادی و دسترسی آسان به منابع عمومی برای خدمات بانکی هستیم. دسترسی تسهیلات به مکان و بخش به خدمات مرتبط است و به این ترتیب این موضوع یکی از برنامه های اصلی بانک مرکزی است.

وی افزود: به همین دلایل بانک ها باید اسلحه های کوچک تری را در اختیار افراد مشکل دار قرار دهند که قابل توجیه باشد.

از سال آینده طرح پول ملی را دنبال کنید

رئیس کل دادگستری و سیاستگذار مقررات ارزهای دیجیتال امروز در خصوص ارز دیجیتال کشور گفت: بخشنامه ملی ارزهای دیجیتال در شورای اعتبار و خزانه داری تصویب و تهیه و در دست اقدام است و امیدواریم اوایل سال آینده اجرایی شود. “

وی افزود: از نظر قانون تورم، امور مالی رئیس جمهور در حال پیگیری است و بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسات کارشناسی متعددی برگزار کردند که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد. و آن را به دولت تحویل داد.» کالاهایی که مجوز صادرات را دریافت کرده اند به صورت سیستمی تحویل داده می شود و واردکنندگان می توانند برای ثبت سفارش از رمز محصول استفاده کنند.

صالح آبادی درباره برنامه سیاست پولی بانک مرکزی افزود: جذب سرمایه تغییر کرده و در دی ماه نزدیک به 39 هزار میلیارد تن هزینه های بانک مرکزی افزایش یافته است، فاینانس در برخی موارد ریپو رشد کرده است اما در مقابل بدهی دولت به مرکزی است. بانک به دلیل افزایش سپرده های دولت در بانک مرکزی کاهش یافته است.

وی افزود: زمانی که حساب های بانکی شرکت ها و فدرال ماهانه افزایش می یابد، هزینه های اضافه برداشت می تواند افزایش یابد، اما تا پایان ماه هزینه های اضافه برداشت کاهش می یابد و پرداخت ها انجام می شود.

اصلاح سیاست بانک مرکزی در بحث های مجلس

محمدرضا پورابراهیمی گفت: یکی از مهمترین مسائل اقتصادی این است که در دولت جدید همسو با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای ملی و بانک مرکزی بتوانیم بانک مرکزی را تقویت کنیم.
وی افزود: در این راستا سیاست دو شورا در چارچوب کمیسیون اقتصادی است که روسای آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و با توجه به خاستگاه دولت سیزدهم، موضوع مطرح شده است. به طور خلاصه در جلسات اخیر مورد بحث قرار گرفت.

رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت: با توافقی که امروز در بانک مرکزی صورت گرفت، انحلال کمیته مالی کمیته مالی و بانک مرکزی و وزارت دارایی درباره تغییر قوانین بانک مرکزی خواهد بود. انقضا در دو هفته آینده

وی افزود: از ابتدای سال آینده بررسی مجدد دومین سود تغییر قانون بانک مرکزی که سال ها بعد متوقف شد در دستور کار مجلس علنی قرار می گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مقررات بانکی یکی از موضوعات مهم است، گفت: بر اساس قوانین فعلی، ابزار نظارتی بانک مرکزی و سایر ابزارهای نظارتی ضعیف یا وجود ندارد.

وی در خصوص ظهور اطلاعات مالی در کشور گفت: یکی از نگرانی های این پرونده سامانه باجگیران و خرده فروشان کشور است و در سال گذشته علیرغم اخطارهای مالیاتی به بانک مرکزی. بخش بزرگی از این قانون وضع شده است.»

فرار مالیاتی در سال آینده کاهش می یابد

پورابراهیمی گفت: بر اساس گزارش اخیر بانک مرکزی موافقت کرد تا پایان سال جاری 90 درصد کلیه ابزارهای پرداخت کشور دارای اظهارنامه مالیاتی باشند و این بدان معناست که نخبگان نظام مالی میزان سود را افزایش می دهند. دانش مالی در اقتصاد با نگاه کردن به آن بسیار برای اجرای این قانون است.» .

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده پرونده تشکیل اظهارنامه مالیاتی برای تمامی کاربران سامانه پرداخت بسته می شود و در نتیجه فرار مالیاتی کاهش می یابد.

50 میلیارد دلار پیش بینی تجاری تا پایان سال جاری

وزیر دارایی مجلس گفت: بر اساس گزارش های دریافتی وضعیت اقتصاد کشور بسیار خوب است و پیش بینی می کنیم تا پایان سال تجارت کشور از مرز 50 میلیارد دلار و حدود 25 به 30 عبور کند و حجم عملیات صادراتی نیز بوده است. تقویت شده است.”

وی افزود: رشد سال آینده نیز در برنامه پیشگیرانه بانک مرکزی است و حجم و حجم معاملات در مذاکرات ارزی با قیمت عادلانه در حال رشد است.

وی افزود: مالیات بر نحوه فعالیت مشاغل در لایحه بودجه سال آینده پنج سنت کاهش یافته و قانونگذار نیز با آن موافقت کرده است و امیدواریم این امر بهبود یابد.

وی افزود: مالیات های جدیدی را نیز در اقتصاد وارد کرده ایم. به عنوان مثال مالیات بر درآمد به عنوان یکی از مالیات ها حذف شده است.

پورابراهیمی افزود: سیستم مالیاتی شرکت ها را کاهش می دهیم و مالیات های جدید را تقویت می کنیم تا کسب و کار به اقتصاد واقعی نرسد.

وی افزود: مالیات یکی از موضوعات مهم کمیسیون اقتصادی است که گزارش آن در هفته جاری در کمیسیون اقتصادی نهایی و به زودی به صحن علنی تقدیم می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا