اقتصادی

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که تصرف دارایی‌های خارجی روسیه ممکن است تبعات نامطلوبی برای اقتصاد جهانی به دنبال داشته باشد.

به گزارش اخبار ایران من، «آلفرد کامر» رئیس بخش اروپای صندوق بین‌المللی پول با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره تصرف دارایی‌های دولتی روسیه در غرب بر عهده دادگاه‌ها و مراجعی است که اختیار قضایی دارند، هشدار داد که چنین اقدامی می‌تواند عواقب مخربی برای اقتصاد جهانی به دنبال داشته باشد.

این مقام اروپایی گفت: «در مورد تصرف دارایی‌های روسیه، دیدگاه ما این است که تصمیم‌گیری درباره این مسئله به دادگاه‌ها و نهادهای قضایی مربوط می‌شود.»

با این حال، کامر نسبت به تبعات چنین اقدامی هشدار داد و گفت: «مدیر عامل (صندوق بین‌المللی پول) اخیرا تاکید کرد که هیئت مدیره باید مراقب عواقب ناخواسته (تصرف دارایی‌های روسیه) باشد.»

همزمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی دارایی‌های خارجی و ذخایر ارزی روسیه را تصرف کردند که مجموع آن‌ها به ۳۱۹ میلیارد دلار می‌رسد و بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از آن در کشورهای اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا در حال بررسی این پیشنهاد است که از دارایی‌ای تصرف‌شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کند. بانک مرکزی اروپا نیز هشدار داده است که این می‌تواند در آینده اثر مخربی بر اعتبار ارز اروپا داشته باشد.

کرملین هم اعلام کرده است که تصرف دارایی‌های روسیه گامی دیگر از سوی غرب در راستای نقض قوانین و هنجارهای بین‌المللی است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا