اقتصادی

تکمیل پروژه بزرگترین زنجیره تخم مرغ آسیا در گنبدکاووس

اخبار ایران من/ گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به راه اندازی 136 فعالیت عمرانی و اقتصادی توسط این سازمان در دهه فجر گفت: تولید بزرگ طیور و تخم مرغ در آسیا در گنبدکاووس تکمیل و مستقر می شود.

مختار مهاجر عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران و خبرنگاران منطقه گلستان با بیان اینکه 450 هزار هکتار جنگل، 650 هزار هکتار زمین کشاورزی، 860 هزار هکتار چمن و 33 هزار هکتار از باغ های هفتم گلستان وجود دارد، گفت: ششمین باغات گلستان، 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی. بخش در کشور و یکی از مناطق کشاورزی کشور است.

آنها با بیان اینکه از 15 نوع محصول کشاورزی منطقه گلستان، گلستان رتبه 1 از 5 کشور را به خود اختصاص داده است، می افزایند: در تولید محصولات روغنی و 40 درصد نیاز کشور در اولویت و در تولید قرار داریم. از گوشت مرغ و 12 درصد از تولید جهان در ما در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرعامل سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 5 میلیون و 400 هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنیم، گفت: برخی سال ها با خشکسالی شدید 700 هزار تن کاهش داشته ایم.

مهاجر از افزایش جذب صنایع تبدیلی منطقه از یک میلیون و 700 هزار تن به 3 میلیون و 900 هزار تن خبر داد و گفت: توسعه باغات در دامنه و رساندن فضای کار به 28 هزار هکتار و ایجاد 7 هزار تن. ساخت زیتون با حدود 3500 تن روغن زیتون یکی دیگر از اتفاقات خوب سال های اخیر با توجه به انقلاب اسلامی در استان گلستان است.

وی در ادامه با بیان اینکه در دهه فجر امسال کار بزرگترین تخم مرغ آسیایی در گنبدکاووس به اتمام می رسد و از این رابطه بهره مند می شود، افزود: از دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده است. 3 میلیون و تولید 70000 تخم در سال.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در مدت تصدی اینجانب ظرفیت کشاورزی در منطقه را از 1/8 به 69/2 افزایش داده ایم، تصریح کرد: در آن زمان 9000 دستگاه و تجهیزات برای تعویض ماشین آلات در اختیار داشت. روش ها و بازده برای کشاورزان منطقه

مهاجر بیش از 80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را به کندی شخم می زند و افزود: این رویداد با هدف تثبیت هوا و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش انرژی و عملکرد طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد کانال های کشاورزی از 96 هزار هکتار در هفته به 110 هزار هکتار رسیده است، افزود: احداث و نگهداری کانال های آبیاری به مسافت 1692 کیلومتر و احیای بیش از 1760 کیلومتر است. یکی از بهترین های جهاد کشاورزی گلستان.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در دهه فجر امسال 136 طرح و پروژه عمرانی توسط جهاد کشاورزی ایجاد می شود، افزود: وام این طرح ها بیش از هزار و 100 میلیارد تومان با اشتغالزایی است. 905 نفر سود 8 هزار و 630 خانوار خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا