اقتصادی

پروژه 20 ساله رادار هواشناسی گلستان در ایستگاه پایانی/ استقرار رادار در گنبدکاووس

اخبار ایران من/ گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: هواشناسی گلستان از 20 سال گذشته راه اندازی سامانه هواشناسی را دنبال می کند و با بازدید مسئولان دولتی از منطقه اعتبارات مناسبی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

نوربخش داداشی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی های کوتاه ما نشان می دهد که بارش باران در 15 روز آینده در گلستان روز بارانی خوبی است و احتمالا تا دو روز دیگر 20 میلی متر بارندگی خواهیم داشت که بقیه روزها تغییر اقلیم است. ” بارندگی کمتری داریم، صبح دوشنبه که احتمالاً عید فطر است، در این منطقه باران نخواهیم داشت.

بارندگی و تغییرات دمایی گلستان تا مردادماه امسال

وی همچنین با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی میزان بارندگی در اردیبهشت ماه نسبت به دوربرد 20 درصد کاهش می یابد که در غرب استان بیشتر محسوس است، افزود: حداکثر بارندگی گلستان در اردیبهشت ماه باید 42 میلی متر باشد. ، نشان دهنده وضعیت در اردیبهشت ماه با کاهش بارندگی مواجه خواهیم شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به اینکه در نیمه دوم خرداد تا نیمه اول تیرماه امسال 30 تا 40 درصد کاهش بارندگی خواهد داشت، تاکید کرد: در این مقطع بارندگی درازمدت در شرق در حال کاهش است. . باید 21 میلی متر و در غرب 24.5 میلی متر متر باشد که در این زمان کاهش بارندگی خواهیم داشت.

داداشی گفت: در نیمه دوم تیرماه تا نیمه اول مرداد ماه بارندگی ها در شرق استان 10 درصد و در غرب استان 30 درصد کاهش می یابد. معمولی.

وی میانگین دمای هوای منطقه گلستان در اردیبهشت ماه امسال را حدود 20.4 درجه اعلام کرد و افزود: میانگین دمای هوای گلستان در نیمه دوم خرداد تا نیمه اول تیرماه در غرب نیم درجه و نیمه شرقی یک درجه خواهد بود. دمای هوا بین نیمه دوم تیرماه تا نیمه اول مرداد ماه نیم درجه و شرق و مرکز گلستان دمای دو تا دو درجه خواهد داشت که عدد بسیار خوبی است.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: گلستان با توجه به شرایط جوی مختلف، حوادث خطرناک، پروازها نیازمند مناطق اقلیمی برای کمک به عملیات است و خوشبختانه تجهیزات ایستگاه خریداری شده است.

داداشی با اشاره به اینکه ردیابی راداری هواشناسی گلستان قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: این پروژه پس از 20 سال برای بازدید اخیر مسئولان دولتی از گلستان در نظر گرفته شد و با پیگیری مسئولان منطقه، اکنون سامانه راداری هواشناسی و تجهیزات خود را خریداری می کند. سایت صورت گرفته و با اعلام تاریخچه پروژه، به تازگی کار ساخت و مراحل آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد رادار هواشناسی که اقلیم گلستان امسال در پی کمبود اعتبار در نظر گرفته شد مشکلاتی داشت، اضافه کرد: 16 میلیارد تومان برآورد اولیه این پروژه بود و سه پیمانکار داخلی برای عدم انتقال سرویس راداری در نظر گرفته شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان به استقرار رادار هواشناسی در گلستان اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه گسترش راداری خوب در گلستان مناسب بود، از بین 60 نقطه شناخته شده، شهر گنبدکاووس برای استقرار رادار فصلی انتخاب شده است.

من باید بگویم؛ گلستان در مقاطع مختلف به ویژه در سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی از جمله طوفان، سیل، رانش زمین و آتش‌سوزی مواجه بوده است که افزایش ذخایر اقلیمی موجب کاهش آسیب‌های وارده به منازل، جاده‌ها و محیط‌زیست می‌شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا