ورزشی

مقصر ضرر استقلال از داوری، باشگاه است!

آفتاب‌‌نیوز :

جواد نکونام در نشست خبری پس از پیروزی استقلال مقابل آلومینیوم اراک، اظهار داشت: می‌توانستیم در نیمه اول کار را با ختلاف ۲ گل تمام کنیم، اما دقت نداشتیم.

وی افزود: با شروع نیمه دوم باد عجیبی در ورزشگاه شروع به وزیدن کرد و کار ما برای پاس دادن سخت شد. این اتفاق به ضررمان بود و بازی سخت‌تر شد. بازیکنان ما زحمت کشیدند. از آن‌ها تشکر می‌کنم که تمرکزشان را روی بازی گذاشتند. خدا را شکر ۳ امتیاز را بدست آوردیم.

سرمربی استقلال گفت: مهم‌ترین نکته بازی داوری بود که همه، سوت‌هایش را دیدند. از داور بیهوده دفاع نکنید. من می‌فهمم که داور چطور سوت می‌زند. در دقیقه ۲ به بازیکن ما و همینطور به خودم بی دلیل کارت داد تا بازی بعدی محروم شوم. می‌دانم چرا برای بازی بعدی کارت زرد گرفتم. اتفاقات عجیب و غریبی افتاد و داور با همه دعوا داشت.

نکونام تصریح کرد: این مشکلات به خاطر باشگاه است. تیم‌های دیگر را ببینید که چند امتیاز از داوری گرفته‌اند. خدا را شکر کادو نگرفتیم، ولی هفته قبل گل سالم ما را قبول نکردند. امروز از محوطه جریمه بیرون نمی‌آمدیم، چون می‌ترسیدیم به کسی بخوریم. مقصر نه داور است و نه کسی دیگر، در مورد مقصر بعدا صحبت می‌کنم.

وی افزود: داوری بازی قبل و امروز را دیدید. سال گذشته استقلال نبودم، دربی را می‌دیدم که ۲ داورش پرسپولیسی بودند. درباره سال گذشته صحبت می‌کنم. تیم‌ها در ایران با چند امتیاز اختلاف قهرمان می‌شوند؟ ۱۰ امتیاز یا ۱۵ امتیاز؟ اختلاف گل‌ها چقدر است؟ کدام تیم با اختلاف ۵-۴ گل می‌برد؟ من از دل فوتبال هستم. فوتبال برای من و امثال من است، ولی ظاهرا یکسری چیز‌ها برای ما نیست.

نکونام در مورد اینکه آیا بهتر نبود اختلافاتش با مدیریت باشگاه رسانه‌ای نمی‌شد، گفت: اگر درباره بازی سؤالی دارید، بپرسید!

سرمربی استقلال درخصوص اینکه آیا روی تیمش فشار قهرمانی وجود دارد عنوان کرد: هیچ فشاری نیست. فوتبالیست حرفه‌ای هر روز باید خوب باشد و برای بردن بجنگد. اگر بازیکنی نتواند هر روز خودش را تحت فشار بگذارد تا بهترین عملکرد را داشته باشد، به مشکل می‌خورد. کدام بازیکن رئال مادرید، منچسترسیتی، منچستریونایتد و … تمرین بد دارد؟ بازیکن باید هر روز بهترین تمرین را داشته باشد.

وی درمورد اینکه استقلال در برخی سال‌ها، قهرمانی را به خاطر فشار‌های موجود از دست داده، گفت: اینکه قبلاً چه اتفاقی افتاده را آنالیز نکردم، ولی وقتی اول فصل فریاد می‌زدیم استقلال نیاز به بازیکن دارد، برای این بود که این تیم باید بازیکن ملی‌پوش داشته باشد.

نکونام ادامه داد: سال ۹۱ که در استقلال بودم، مربی ما ۷ بازیکن فیکس تیم ملی داشت، آیا الان نباید اینطور باشد؟ گفتم تیمی ۳ میلیون دلار هزینه کرده، می‌بینید چه بازیکنانی گرفته شده و چه قیمت‌هایی دارند. دمشان گرم، واقعا به آن مدیریت باید تبریک و خسته نباشید گفت، ضرر کردیم، ولی تا اینجا آمده‌ایم. امروز رضاوند با پای مصدوم بازی کرد. شرایط ما را می‌بینید!

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا