اقتصادی

آغاز ساخت فاز اول ماهواره امیرکبیر ۲/پیشرفت خوبی در پرتاب ماهواره بدست آوردیم

رئیس دانشگاه امیرکبیر از پرتاب فاز اول ماهواره امیرکبیر 2 خبر داد و گفت: در صورت تأمین قیمت و بودجه ساخت ، تا سه سال آینده آماده است.

دکتر. سید احمد معتمدی در گفت وگو با اخبار ایران من وی همچنین به ساخت ماهواره امیرکبیر 2 اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه هایی که در اواخر سال گذشته به اتمام رسید ، ساخت ماهواره امیرکبیر 2 بود که فاز اول آن با کمک آژانس فضایی آغاز شد و اکنون هر دو گروه ایجاد شده و به طور موقت کار می کنند.

وی افزود: ساخت ماهواره امیرکبیر 2 یک بار مالی است و صدها میلیارد گوجه برای آن هزینه دارد. زیرا پیشرفته ترین ماهواره است که از ماهواره هایی که در حال حاضر از نظر فناوری و فناوری ساخته شده اند فاصله زیادی دارد. در نتیجه ، زمان ساخت و هزینه آن بالا است و مرحله 1 ساخت آن آغاز شده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با تأکید بر ساخت ماهواره امیرکبیر 2 با برنامه 5 ساله گفت:

دکتر. معتمدی افزود: برنامه خوبی برای مهار قدرت دانشگاه ها در ساخت ماهواره تدوین شده و تاکنون ماهواره های ساخته شده موفق نبوده اند. تنها پیاده سازی ماهواره ها که شکست خورده است ، دست این دانشگاه ها نیز نیست. به عنوان مثال ماهواره امیرکبیر 1 که پرتاب شد در چند دقیقه در آسمان عملکرد خوبی داشت اما پرتاب آن دشوار بود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تأیید کرد: بدیهی است که پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است. با این حال ، هیچ یک از ماهواره هایی که ساخته ایم یا دانشگاه های دیگر مشکلی ندارند. آنها ممکن است پس از دو سال اقامت در منطقه به سختی گذرانده باشند ، اما در ابتدا مشکلی وجود نداشت. بدیهی است ، خوشبختانه ، اوایل امسال پرتاب موفقیت آمیز در منطقه مرکزی انجام شد ، که یک مکان سرگرم کننده است ، و امیدوارم افتتاحیه های بعدی نیز کمک کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا