علمی

وضعیت “قابل قبول” ذخایر خون در کشور/لزوم اهدای خون مستمر از سوی مردم

سخنگوی انجمن اهدای خون ایران با بیان اینکه هیچ مشکلی در بانک های خون کشور وجود ندارد، گفت: اهدای خون فرآیندی است که باید به صورت مستمر انجام شود و به همین دلیل از هموطنان خواهشمندیم در اهدای خون همچنان اقدام کنند. خون.” برنامه آنها.”

دکتر. عباس صداقت در گفت وگو با اخبار ایران منوی ضمن تکذیب برخی گزارش ها مبنی بر ذخایر خون ایران تنها برای 10 روز، گفت: اینطور نبوده که تنها 10 روز ذخیره خونی در کشور وجود داشته باشد و تا 10 روز دیگر با مشکل مواجه خواهیم شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ذخایر خون کشور

وی بیان کرد: باید توجه داشت که یکی از بهترین و موثرترین تصمیمات و اقداماتی که در این دوره از مدیریت پایگاه انتقال خون سازمان انتقال خون صورت گرفت این است که سازمان انتقال خون بتواند به رسالت خود برای پاسخگویی به 100 نفر عمل کند. درصد نیاز بیمارستان ها این در حالی است که در سال های گذشته به حدود 30 تا 40 درصد از درخواست های بیمارستان های کشور به ویژه شهرهای بزرگ پاسخی داده نشده است. در دولت امروز، حدود ذخیره خون تغییر کرده است. در گذشته ذخایر چهار یا پنج روزه به عنوان ذخایر بین المللی ایجاد می شد، اما در حال حاضر با هدف 100 درصد پاسخگویی به درخواست بیمارستان ها، این استاندارد به 10 روز افزایش یافت.

صداقت افزود: نکته اینجاست که خون و فرآورده های خونی موجودات زنده ای هستند که حیات دیگری دارند و اینطور نیست که بتوانیم خون و فرآورده های آن را برای مدت طولانی با نگاه به سرما ذخیره کنیم.

صداقت ادامه داد: در عین حال خیرین عزیزمان به عنوان یک گنجینه ملی به سازمان کمک می کنند تا به کار بزرگ خود در تهیه و توزیع خون مورد نیاز همه بیماران عزیز کشورمان و با بالاترین کیفیت ادامه دهد.

وی تاکید کرد: ذخیره 10 روزه خون و فرآورده های خونی محل بسیار استقبال و بالاتر از سطح اعتماد سازمان انتقال خون در کشور است که این امر مرهون تلاش همه مدیران و کارکنان سازمان انتقال خون است. سازمان در ما به مردم کشورمان اطمینان می دهیم که در حال حاضر نیازی به خون و داروی مورد نیاز بیمارستان ها نداریم. بله، در عین حال همیشه تاکید می کنیم که نیاز به خون و فرآورده های آن ثابت و مستمر است.

وی همچنین گفت: باید به یاد داشته باشیم که میزان فرآوری خون و خون در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.8 درصد افزایش داشته است.

صداقت گفت: اهدای خون فرآیندی است که باید به صورت مستمر انجام شود و بر این اساس از دوستان می خواهیم برنامه منظم اهدای خون را راه اندازی کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا