اقتصادی

آزادراه شیراز – اصفهان ؛ بخشی از کریدور آزادراهی شمال – جنوب

آزادراه شیراز-اصفهان که فردا با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود، بخشی از کریدور آزادراهی شمال – جنوب به شمار می‌رود و فاصله بین دو شهر شیراز و اصفهان را ۱۳۴ کیلومتر کوتاه خواهد کرد.

به گزارش اخبار ایران من، آزادراه شیراز- ایزدخواست به طول ۲۱۲ کیلومتر به عنوان بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان در ۴ خط عبوری شامل دو خط رفت و دو خط برگشت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با مشارکت سرمایه گذاران تکمیل شده و فردا با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

در این راستا خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با حضور در برنامه تلویزیونی درباره این آزادراه توضیح داد: این آزادراه بخشی از آزادراه کریدور شمال به جنوب کشور در مرکز کشور است؛ چون ما چند کریدور شمال به جنوب آزادراهی داریم و این آزادراه از میانه کشور عبور می‌کند، از تهران به اصفهان، از اصفهان به شیراز و از شیراز به بوشهر می‌رسد. بنابراین این اولین مزیت آزادراه شیراز – اصفهان است که بخشی از کریدور آزادراهی شمال – جنوب به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دومین مزیت این است که این آزادراه به عنوان یک مسیر میان‌بر بین دو استان فارس و اصفهان است و فاصله بین دو شهر شیراز و اصفهان را ۱۳۴ کیلومتر کوتاه خواهد کرد و این اتفاق بزرگی است که در شبکه آزادراهی می‌افتد. همچنین علاوه‌بر اینکه فاصله بین این دو استان کوتاه می‌شود، استانهای جنوبی شامل بوشهر و هرمزگان هم می‌توانند از این مسیر تردد کنند و با بهره‌برداری از این آزادراه یک تحول حمل‌ونقلی را در این دو استان و استان‌های جنوبی شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان؛ فردا ۲۰ مهرماه

افتتاح طولانی‌ترین آزادراه‌ کشور در هفته جاری

آزادراه شیراز – اصفهان یک قطعه میانی از کریدور شمال – جنوب است

همچنین محمود محسن‌زاده -معاون مدیرکل مجریان آزادراه‌های کشور- با بیان اینکه آزادراه شیراز – اصفهان یک قطعه میانی از کریدور شمال – جنوب است، گفت: این کریدور از بندر انزلی شروع می‌شود و تا بوشهر ادامه دارد و توسعه آن در برنامه کاری توسعه آزادراه‌های ماست؛ و قسمت عمده‌ای از این کریدور در استان فارس و اصفهان واقع می‌شود.

ساخت آزادراه بندر انزلی تا امامزاده هاشم در دست مطالعه است و فاصله امامزاده هاشم تا اصفهان فقط هفت کیلومتر از جاده در منجیل رودبار باقی مانده که باید انجام شود و ۳۰ کیلومتر هم کنارگذر شرقی اصفهان را داریم که آن هم مسیر آزادراهی است و باید کامل شود؛ ۱۲۰ کیلومتر بین هم ایزدخواست و اصفهان است و بعد آن اتصال شیراز به بوشهر است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا