اقتصادی

چهارخطه شدن ۷۰ درصد محور اهواز – شیراز/ آخرین وضعیت چهارخطه اهواز-اصفهان

اخبار ایران من/ خوزستان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: حدود 70 درصد مسیر اهواز به شیراز چهارخطه بوده و مابقی بسیار موفق است.

خیرالله خادمی مسئول بازرسی از پروژه های راهسازی خوزستان که امروز سوم تیرماه انجام شد، گفت: کارهای غیرهمسطح در شمال شرق اهواز باقی مانده است و امروز از پروژه ها بازدید کردیم. مسیر عبوری از جاده عنافچه یکی از مهم‌ترین بخش‌های این فهرست است.

به گزارش اخبار ایران من، وی افزود: این تصمیمات عملیاتی در نتیجه تلاقی خطوط لوله نفت و آب گرفته شد تا نحوه اجرای این خدمات و توافقات صورت گرفته مشاهده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره برداری از کمربندی غرب اهواز باید به صورت حلقه ای در اطراف اهواز ایجاد شود و بسیار حائز اهمیت است. همچنین مسیری از شمال شرق اهواز ساخته شد و فقط باید مسیرهای آن ایجاد شود.

کدادمی ادامه داد: در غرب اهواز که حدود 15 کیلومتر ترافیک سنگین از شهر می گذرد، قرار است کمربندی غربی تکمیل و بازسازی شود و مسیر غرب اهواز از شمال شرق به غرب احداث شود. خط

وی افزود: قسمت شمالی پروژه به فاصله 12 کیلومتر و قطعه جنوبی در ارتفاع 12 کیلومتری که جاده حمیدیه را به خرمشهر متصل می کند در حال ساخت است و پیشرفت آن حدود 50 درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان کمربندی غرب اهواز تمامی خودروهای روستایی تردد از اهواز دیگر وارد شهر نمی شوند و تلاقی بین خودروهای روستایی و روستایی وجود نخواهد داشت.

خادمی گفت: کار چهار راه اهواز – اصفهان در خوزستان تکمیل شده و بخش عمده ای از مسیر چهار بانده به ایذه است. حدود 18 کیلومتر از جاده باقی مانده است که با بهترین سرعت مسیر چهارخطه اهواز به ایذه را تکمیل می کند.

وی افزود: برای باقیمانده مسیر ایذه به لردگان، قرارداد نزدیک به 2 هزار میلیارد تومانی نهایی شده است تا بتوانیم از این مسیر استفاده کنیم. یک قسمت این پروژه توسط قرارگاه خاتم و قسمت دیگر پیمانکاران منطقه ای راه اندازی می شود.

خادمی در خصوص بهره برداری از جاده چهار خطه اهواز – شیراز گفت: کار از بهترین مسیر رامهرمز به بهبهان در حال انجام است. همچنین مسیر بهبهان به خیرآباد که در انتهای خوزستان است به خوبی در حال انجام است. در استان کهگیلویه و بویراحمد و در منطقه فارس کار چهارضلعی ها خوب پیش می رود.

وی افزود: حدود 70 درصد مسیر اهواز به شیراز چهار خطه بوده و مابقی کارهای در حال انجام بهترین مسیر است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا