اقتصادی

ورود محموله لوازم خانگی کره‌ای به کیش تائید شد

گمرک ایران ورود لوازم خانگی کره ای به جزیره کیش در روزهای اخیر را تایید کرد.

به گزارش اخبار ایران من، به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که استقرار سلاح های داخلی کره ای را در حال ورود به جزیره کیش به تصویر می کشد.

در عین حال، علاوه بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی از سال 1397 تا کنون، چندی پیش رئیس‌جمهور نسبت به واردات لوازم خانگی هشدار داد و از ممنوعیت واردات آن خبر داد.

در نتیجه در حالی که امکان حرکت به سایر حوزه‌ها از جمله کولبری، ته‌لنجی و پایداری مرزها و ثبت تعداد کالاهای وارداتی جزئی وجود داشت، شورای عالی مناطق آزاد شهریورماه امسال به دولت‌ها اعلام کرد که ثبت و صادرات آمار . مصالح ساختمانی تجاری ثبت شده کره جنوبی در مناطق آزاد و انحصاری اقتصادی ممنوع است، اما تأیید شد که کالاهایی که مثلاً قبل از این اطلاعیه تا تاریخ 15 اکتبر در سازمان مناطق آزاد به ثبت رسیده باشد، شامل نمی شوند. از این ممنوعیت

اما ویدئویی که به تازگی منتشر شده است ورود لوازم خانگی کره ای را در اوایل آذرماه نشان می دهد در حالی که رعایت این سنت ها قطعیت ورود لوازم خانگی کره ای را در سوم دی ماه نشان می دهد.

به گفته معاون فنی ایران، این کالا در انبار سازمان منطقه آزاد کیش است و تا زمان تایید کار به مالکان تحویل داده نشد، البته به گفته وی، اقلام باید در داخل تحویل داده شود. منطقه آزاد کیش محدودیت واردات کالاهای خانگی به آنها اجازه ورود به سرزمین اصلی را نمی دهد، هرچند کالاها کره ای نبودند.

وی همچنین به عرضه سلاح گرم اشاره کرد و گفت: اگرچه واردات کالاهای خانگی ممنوع بود، اما بخشی از کشور از طریق مرزها، کولبری و تهلنجی و با سرشماری وارد کشور شد، یادآور شد: با وجود اینکه کالا از ارز وارد شده است. تضمین شده و مطابق قوانین و مقررات، آمارها آنها را ثبت می کنند که نشان می دهد سهم زیادی از لوازم خانگی از این راه ها و راه های قانونی و قانونی وارد کشور می شود و نمی توان گفت که تمامی لوازم خانگی موجود در بازار به صورت غیرقانونی به فروش می رسد. .

به گفته ارونقی، درست است که واردات این لوازم خانگی در قالب طرح های اعلام شده بر اساس ضوابط و مقررات مطالعه انجام می شود، اما تخلفات عمده ای پس از تحویل این اقلام در مناطق رخ می دهد، از جمله اینکه تجهیزات به طرق مختلف، برخی از آنها منطقه ای را ترک می کنند که در آن سهمیه ای برای رفتن به مراکز خرید و بازارهای پایتخت یا شهرهای دیگر وجود دارد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا