اقتصادی

حذف «ارز دولتی» نان رانت‌خواران را آجر کرد/ کارشکنی رسانه‌های معاند به در بسته خورد

اخبار ایران من/ گلستان دولت سیزدهم این بار با حذف حجم منفی رانت و فساد در بطن اقتصاد، دست رانت خواران و ذی نفعان را از جیب کوتاه کرده است.

زندگی یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی خانواده‌های امروزی است.» متاسفانه با افزایش قیمت ها در سال های اخیر مانند درآمد خانوارها کاهش نیافته است، امروزه بسیاری از خانواده ها نگران وضعیت اقتصاد هستند.

دولت‌ها نیز سعی کرده‌اند با اعطای یارانه به شرکت‌های تولیدی، از وارد کردن منابع مالی جدید خانواده‌ها جلوگیری کنند، اما شواهد نشان می‌دهد که توزیع بودجه عمومی به خوبی صورت نگرفته است، به طوری که حتی تولیدکنندگان نیز از ارائه یارانه دولتی راضی نیستند. فقرا فقیر بودند و ثروتمندان روز به روز ثروتمندتر می شدند و این دادگاه خبیث هیچ امتیازی جز تباه کردن اقتصاد کشور و البته سود بردن ذی نفعان نداشت.

موضوعی که باعث گران شدن کالاها و خدمات شد و هر روز شاهد افزایش اقلام و کالاها در بازار هستیم در این میان دولت سیزدهم با جسارت تصمیم گرفت پرونده 4200 تومانی را برای همیشه ببندد. عملیات مالی بدترین اجاره و رشوه های مالی بی شمار را از موسسه مالی ملی حذف خواهد کرد.

بر اساس سیاست دولت، دیگر یارانه به شرکت های تولیدی تعلق نمی گیرد، بلکه یارانه دولتی به صورت کارت الکترونیکی یا یارانه در اختیار خانواده ها قرار می گیرد و در ازای کالا، این وجوه تامین می شود. از تولید کنندگان به تولید کنندگان.

در تلاش برای تسهیل در توزیع و توزیع کمک های یارانه ای، دولت برای پنج قلم از جمله روغن، شیر، مرغ، تخم مرغ و نان کمک های بلاعوض در نظر گرفته است.

در کمک رسانی در سه مصوبه اول 400 هزار تومان و در دهک چهارم تا 9 دهک 300 هزار تومان پرداخت شد که در استان گلستان یک میلیون و 922 هزار نفر تحت درمان هستند که از این تعداد حدود 715 هزار نفر کمتر از 3 تصمیم و یک میلیون و 206 میلیون نفر هستند. هزاران نفر در 6 دهک پولی و 82 هزار و 147 گلستانی در ده دهک بعدی هستند.

در مجموع در صورت واریز کمک 300 و 400 هزار تومانی به حساب‌های سه دهک اول و شش دهک بعدی مشمولان، ماهانه 648 میلیارد تومان به حساب مشمولان گلستان واریز می‌شود.

گلستانی ها نباید از کنترل بازار و دولت در پشتوانه/ نظام های مردم سالاری غافل شوند

با ارائه طرح صریح یارانه، به سراغ مردم آمدیم تا نظر آنها را درباره این طرح جویا شویم.

در راه زن میانسالی مرا گرفت. من همیشه با او صحبت می کنم، او معتقد است. با اینکه خانواده ما جمعیت زیادی دارد، اما من به عنوان یک خانم خانه دار از خرید زیاد پرهیز می کنم، مردم هر چقدر که بخواهند می خرند نه اینکه زیاد بخرند و در خانه بریزند.

علی نعیمی، دانشجوی حقوق، طرح یارانه را اضافه می کند. پس چرا باید اعتراض کنیم که این همه کارشناسان و مراجع از اجرای این سیاست حمایت می کنند و معتقدند که مانع از قاچاق، رانت و فساد و همچنین ممنوعیت فروش می شود؟ البته ما دولتی داریم، فقط از مسئولان بازار انتظار داریم.

حسن آقا کارمند بازنشسته ای است که علیرغم دریافت اطلاعیه یارانه دولتی می گوید; پیاده سازی این سیستم تا زمانی که کنترل بازار در حال افزایش است خوب است، بنابراین سیستم برداشت وجوه به دست ذینفعان ایجاد نشده است، بلکه افراد دیگر در بازار شروع به سودجویی کرده و در پول و پول صرفه جویی می کنند. . فروش چیزهای گران قیمت

محمد ناظمی معلم نقش دولت در اعلام یارانه را نقش بزرگ و هیجان انگیزی می داند و می افزاید. اگرچه دولت ها در گذشته در تلاش های خود برای رسیدن به این هدف پر سر و صدا بوده اند، اما اینطور نبوده است.

او ادامه می دهد؛ اگر این سیاست همانطور که آقای رئیس جمهور فرمودند اجرا شود، فکر خوبی است، نباید از تجهیزات نظارتی در بازار غافل شد، دلالان، فروشندگان و فروشندگان.

اما در دو روز ابتدایی آغاز به کار طرح یارانه ای شاهد تورم در بازار بودیم و مردم برای خرید اقلام دیگر مانند روغن و مرغ هجوم آوردند که خوشبختانه با اعلام قیمت های جدید به بازار بازگشت. اکنون مشکلی در استان برای تامین کالاهای مورد نیاز گلستان وجود ندارد.

اگرچه بسیاری از اقتصاددانان از 4200 گوجه فرنگی به دلیل رانت و فساد انتقاد می کنند و از شجاعت عمومی برای توجیه کمک های بلاعوض حمایت می کنند، در این میان، خبرنگارانی که وابسته به آژانس های خارجی نیستند، مثل همیشه با این طرح برای رسیدن به اهداف آن مخالفت کرده اند. دولت را به دلیل ناآگاهی و ناآگاهی از جزئیات اقتصاد دولتی عامل سرزنش کرد و ناخودآگاه مخالفان سیاست اصلاحات اقتصادی را پذیرفت.

اگرچه در روزهای ابتدایی طرح پیشنهادی یارانه، خبرنگاران معاند مردم را به دنبال آشفتگی و مختل کردن اذهان مردم برای ماهیگیری از آب گل آلود تشویق می کردند، اما خوشبختانه بازار آرام شده و از این پس اوضاع به خوبی پیش می رود. on مردم انتظار دارند که مسئولان دولتی برای رفع مشکل و بهبود بازار اقدام کنند تا ذائقه مردم به ویژه اقشار ضعیف خوشایند باشد.

استاندار گلستان درباره طرح تغییر یارانه حقوق و دستمزد گفت: علیرغم تمام اراده ای که برای دستیابی به نظام عمومی سازی یارانه ها وجود دارد، برخی گروه ها در اینترنت نقاط کثیف را هدف قرار می دهند که متاسفانه جواب نداد و اکثر امور در استان به خوبی مدیریت می شود.

علی محمد زنگنه ادامه داد؛ امروز چه کسی می تواند بگوید که سیستم پرداخت قبلی منجر به رانت و فساد نشده است؟ تا کی باید شاهد رانت، فساد و توزیع ناعادلانه یارانه ها باشیم؟

حل و فصل اعتبارات دولتی تکلیف قانونی است/ استقرار شهید امانی در گلستان

وی با بیان اینکه امروز دولت مردمی تحت رهبری رئیس جمهور نظام اعلام و توزیع عادلانه یارانه ها را در راستای تحقق کارکرد قانونی قانون بودجه 1401 اجرا کرده است، افزود: آیا این طرح اجرا شد؟

استاندار گلستان با اذعان به اینکه ترویج این امر مشروع و استقرار شجاعانه آن توسط دولت سیزدهم، جدای از سرشماری منظمی که اغلب دولت ها متصور می شوند، امری عجیب و شجاعانه است، گفت: خوشبختانه به هر طریقی یک صندوق خوبی برای طرح تجدید ساختار نظام پرداخت یارانه ایجاد شده و در استان گلستان یک سیستم مدیریتی و تعاونی به ویژه در حوزه اطلاع رسانی و رسانه ایجاد شده است.

زنگنه از راه اندازی قرارگاه شهید امانی با هدف پیوند نشریات و رویدادهای مرتبط با روند مردم سالاری با توزیع مناسب منابع خبر داد و گفت: در روند دموکراسی و توزیع عادلانه یارانه ها باید این موضوع در رأس امور قرار گیرد. از مسائل توضیحی

مدیرعامل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در گفت وگو با اخبار ایران من، تامین مالی ترجیحی را مکانیزم تامین مالی ناکارآمد دانست و گفت: قصد دولت از تامین اعتبار حذف اقشار آسیب پذیر است که می تواند باعث توسعه انسانی شود اما یکی از مشکلات عمده مالی مورد علاقه او گرانی اقتصاد کشور و به دنبال آن عدم توزیع مناسب اقتصادی و رانت و فساد بود.

حسینعلی خواجه مظفری از پرداخت 65 میلیارد دلار پول مورد علاقه خود از سال 1397 تاکنون خبر داد و افزود: متأسفانه در سال های اخیر خیریه کمکی به رفاه حال مردم نکرده است و کارشناسان مالی مختلف این موضوع را انتخاب کرده اند.

تمام اتهامات مربوط به فروپاشی خانواده بررسی می شود

وی با بیان اینکه برای دستیابی به دموکراسی و توزیع عادلانه منابع، مردم این کشور به 10 گروه تقسیم می شوند، اضافه کرد: سه دهک اول 400 هزار تومان و دهک چهارم تا نهم 300 هزار تومان و دهک دهم پول دریافت می کنند. تقریباً از لیست دریافت کنندگان حذف شده اند.

خواجه مظفری معتقد است که تقریباً 96 درصد احراز هویت و جابجایی افراد در دهک ها به درستی انجام شده است و می گوید; دهک یارانه ها بر اساس تغییرات مسکن است، ممکن است برخی افراد به درستی در دهک در نظر گرفته نشوند که می توانند با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir و یا تماس با شماره 09200006369 دهک را به چالش بکشند و گزارش همیاری سایر موارد.

رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: هرگونه اعتراض به انصراف یا قطع کمک های اجتماعی متوقف می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا