ایران کسب و کارعمومی

راهنمای خرید اجناس برنجی و برنزی

انتخاب بوفه و ویترین مناسب برای دکوراسیون داخلی به اندازه انتخاب میز ناهارخوری مهم است. چرا که این دو مبلمان سال ها در کنار هم قرار گرفته اند و یکدیگر را تکمیل می کنند. در قدیم برای نمایش عناصر دکوری از دیوارها و کمدهای بزرگ استفاده می کردند اما حالا بوفه و ویترین جایگزین آنها شده است. امروزه بوفه و ویترین ها دو کار اصلی را به طور همزمان انجام می دهند یکی نگهداری ظروف و عناصر کوچک و دیگری تزیین فضای داخلی اتاق نشیمن. در انتخاب بوفه و ویترین خانه باید دقت شود تا با دکوراسیون خانه هماهنگ باشند. در این مطلب ما به چند نکته در انتخاب و چیدمان بوفه در دکوراسیون خانه پرداخته ایم با ما همراه باشید.

انواع مدل های بوفه و ویترین در بازار امروز مدل های متنوعی از بوفه و ویترین مطابق با سلیقه هر فردی موجود است. هر شخصی می تواند با توجه به اندازه اتاق نشیمن خود یک مدل بوفه انتخاب کند. به این نکته باید توجه شود هنگام چیدمان اتاق نشیمن بوفه و ویترین باید بر اساس اندازه فضا و اشیای موجود در آن انتخاب شوند. یک بوفه و ویترین فقط یک مبلمان زیبا نیست بلکه بسیار کاربردی است. هر بوفه دارای ویژگی های عملکردی مختلفی است و کمک می کند تا بدانید که برای چه چیزی به آن نیاز دارید.

بوفه و ویترین هایی با درهای شیشه ای بوفه و ویترین ها به لطف استفاده از درهای شیشه ای باعث می شوند از نظر بصری سبک و باعث ایجاد شفافیت در اتاق شوند چرا که شیشه باعث اضافه شدن نور به اتاق می شود. یکی از محاسن بوفه و ویترین هایی با درهای شیشه ای این است که اشیا در برابر گرد و خاک محافظت شوند و در عین حال تمام بشقاب ها، فنجان ها، قوری ها و سایر وسایل تزیینی که در داخل بوفه قرار دارد همیشه جلوی چشمان شما خواهد بود.

با قرار دادن بوفه و ویترین در اتاق دیگر نیازی نیست به این فکر کنید که ظرف هایی که از آنها استفاده نمی کنید را در کجا قرار دهید. بوفه و ویترین گوشه یکی از مدل های بوفه و ویترین که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است بوفه و ویترین هایی است که در گوشه اتاق قرار می گیرد. آنها از نظر اندازه متوسط هستند و فضای کمی را اشغال می کنند.

این مدل بوفه ها معمولاً دارای شکل نیم دایره ای هستند و در گوشه اتاق قرار می گیرند. بوفه و ویترین هایی با ۳ یا ۴ در شیشه ای نمونه دیگر بوفه و ویترین هایی با ۳ یا ۴ در شیشه ای است که معمولاً در طولانی ترین دیوار خانه قرار می گیرند.

از آنجایی که این نوع بوفه ها به طور واضح قابل مشاهده هستند افراد معمولا تمامی عناصری که دوست دارند در معرض دید باشند همانند ظروف عتیقه، مجسمه و ظروف چینی را درون آن قرار می دهند. بوفه و ویترین های باریک بوفه و ویترین های باریک کاملاً چشمگیر به نظر می رسند و از آنها به عنوان مکانی برای نگهداری وسایلی استفاده می شود که فقط از یک طرف قابل مشاهده باشند. این بوفه ها اغلب باریک و دارای دو در هستند.

بوفه و ویترین های نصب بر روی دیوار نمونه دیگر از بوفه ها طوری طراحی شده اند که بر روی دیوار و در بالای مبلمان نصب می شوند. این بوفه ها به دکوراسیون و فضای داخلی خانه زیبایی می بخشند. در انتخاب این نوع بوفه ها دقت کنید آنها باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند که تحمل عناصر دکوری سنگین را داشته باشند.

بوفه و ویترین های مدولار بوفه و ویترین های مدولار اجازه می دهند خودتان فضای داخلی اتاق را متناسب با سلیقه خود دکور کنید. آنها از چند تکه جدا از هم تشکیل شده اند که به راحتی می توانید با توجه به دکوراسیون و فضای داخلی آنها را قرار دهید. بوفه و ویترین هایی از جنس چوب چوب ماده سنتی و با دوامی است که از قدیم تا به حال در صنعت مبلمان مورد استفاده قرار گرفته است. رایج ترین چوب چوب گردو است که ظرافت خاصی به بوفه ها و ویترین ها می بخشد.

اکثر بوفه ها از چوب های مختلف ساخته می شوند. بوفه ای باید انتخاب شود که چوب آن با میز ناهارخوری مطابقت داشته باشد. اگر تطبیق رنگ خیلی دشوار است سعی کنید به دنبال رنگ متضاد یا مکمل باشید. استادان چوب را به دقت پردازش می کنند، فرم مورد نظر خود را به آن می بخشند و در عین حال بخشی از روح خود را بر روی جزئیات آن جا می گذارند.

بوفه و ویترین هایی از جنس ام دی اف نمی توان مشتقات آرایه های چوبی را نادیده گرفت. به عنوان مثال ام دی اف با فشرده شدن کوچکترین تراشه های چوب در درجه حرارت بالا ساخته می شود. این ماده از چوب ارزان تر است به همین دلیل طرفدارهای زیادی دارد اما لازم به ذکر است که این بوفه ها به اندازه بوفه های ساخته شده از چوب دوام ندارند.

بوفه و ویترین هایی از جنس شیشه بوفه و ویترین های شیشه ای را علاوه بر دکوراسیون مدرن می توان در سبک دکوراسیون کلاسیک و دیگر سبک ها قرار داد آنها با هر سبکی ترکیب می شوند. بوفه و ویترین های شیشه ای به دلیل شفافیتی که دارند بی وزن به نظر می رسند و فضایی از خانه را اشغال نمی کنند.

معمولا این مدل بوفه ها مناسب فضایی با مساحت کوچک است. بوفه و ویترین هایی از جنس فلز نمونه دیگر بوفه ها که این روزها طرفدارهای خاص خودش را دارد بوفه و ویترین های فلزی است. قفسه های فلزی لعابدار و رنگ آمیزی می شوند. این مدل ویترین ها مناسب برای دکوراسیون های سبک مینیمالیسم و مدرن است. سبک مدرن بوفه و ویترین ها متناسب با هر سبکی ساخته می شوند.

در دکوراسیون و طراحی فضاهای داخلی در سبک مدرن معمولا از عناصر تکرنگ و ساده که می تواند از جنس شیشه، چوب یا سنگ باشد استفاده می شود. گاهی اوقات در صورت صرفه جویی در هزینه ها می توان از قفسه های پلاستیکی سبک استفاده کرد.

یک بوفه و ویترین می تواند عنصری فوق العاده برای اتاق غذاخوری یا نشیمن باشد پس در انتخاب آن دقت کنید. سبک کلاسیک در دکوراسیون و طراحی فضاهای داخلی در سبک کلاسیک قرار دادن بوفه و ویترین های چوبی بهترین انتخاب است. بوفه و ویترین هایی به سبک کلاسیک از چوب گران قیمت ساخته شده است که معمولا با الگوهای مختلف تزیین شده اند. هنگام انتخاب بوفه ها در نظر بگیرید که آن قطعه در کجا قرار خواهد گرفت، چند بار از آن استفاده می شود، چه چیزی را نگهداری می کند و به چه میزان دوام دارد.

ابعاد و اندازه بوفه و ویترین در نهایت باید گفت بوفه و ویترین باید با توجه به مساحت آپارتمان انتخاب شود. قبل از خرید بوفه و ویترین فضایی که بوفه در آنجا قرار می گیرد باید با دقت اندازه گیری شود و به ارتفاع، عرض و عمق فضا توجه شود. برای اتاق هایی با مساحت کوچک استفاده از ویترین هایی با پنجره های باریک که دارای شکل نیم دایره ای هستند انتخاب خوبی است.

آنها را می توان در گوشه ای از اتاق نشیمن قرار داد. در صورتیکه مساحت اتاق نشیمن خانه کوچک است بهتر است ویترین های شیشه ای انتخاب شود چرا که با توجه به شفافیت این ماده بوفه و ویترین حجیم به نظر نمی رسند. سایز بوفه و ویترین اندازه مناسب بوفه و ویترین باید مطابق با مساحت خانه انتخاب شود. بوفه ها دارای دو، سه، چهار و حتی پنج یا شش در هستند. ارتفاع پنجره ها متفاوت است.

نکاتی که باید در مورد ظروف برنجی بدانیم:

این ظروف به ۳ روش صنعتی- نیمه صنعتی – و دستی تولید می شوند.

ظروف برنجی  که به صورت صنعتی تولید می شوند:

این ظروف معمولا شامل افزایش قیمت در مرور زمان نمی شوند ، یعنی به اصطلاح قدمتی نمی شوند.
به خاطر این که این ظروف بیش تر حالت کاربردی دارند و کار هنری محسوب نمی شوند دارای یک لایه لاک و الکل هستند که برنج را از اکسید شدن محافظت می کنند.
وزن این ظروف می تواند در قیمت آن تأثیر گذار باشد.
مارک و برند می تواند در قیمت این ظروف تأثیر گذار باشد.

ظروف برنجی با تولید نیمه صنعتی:

این نوع ظروف معمولا در کارگاه هایی تولید می شوند. که هنرمندان به صورت گروهی کار می کنند . از بعضی از تکنیک ها مانند ریخته گری برای تسزیع تولید استفاده می کنند و بعد از آن قسمت دستی آن شروع می شود . کارهایی همچون قلم زنی – سوها زنی و در نهایت پالیش که زیبایی و درخشندگی را به برنج باز کی گرداند.
این دسته از ظروف معمولا ارزش دکوراتیو بیش تری نسبت به بقیه گروه ها دارند و شامل قدمت و افزایش قیمت با گذشت زمان می شوند، که تعدادی از ظروف عتیقه و آنتیک مانند سماورهای زغالی و اجاق ها از این دسته می باشند.
به خاطر زیبایی که لایه اکسید پس از گذشت زمان به این ظروف می دهد. معمولا از لایه لاک بر روی این ظروف استفاده نمی شود- با این حال می توان برای حفاظت از نق.ش ریزو مینا کاری هایی که روی این ظروف انجام میشود ، از لاک های تجدید پذیر که برای ظروف نقره و سرویس های نقره استفاده می شود استفاده کرد.
نوع مار هنرمند و استادکار بر نوع نقوش در قیمت این ظروف تأثیر می گذارد
ورزن یکی از مواردی است که روی قیمت این ظروف بیش ترین تأثر را دارد
برند این نوع ظروف معمولا برند کمپانی است که مار عرضه به بازار این ظروف را انجام می دهد.

ظروف کاملا دستی:

تولید این نوع ظروف برنجی بسیار کم است و به عرصه ی تجاری در بازار نمی رسد. به خاطر وقت و زحمت زیادی که این کار دارد معمولا این کار روی فلزاتی از جمله روی و نقره انجام می شود. و یا در مقیاس کوچکتر برای تولید زیورآلات و جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد.
برند بیش تر به صورت امضاء هنرمند و با نام هنرمند در این ظروف و لوازم انجام می شود .

پس با توجه به هدفی که بوفه و ویترین ها دارند بهتر است در جایی از خانه گذاشته شوند که در معرض دید بیشتری باشند پس بهترین جا برای قرار دادنشان، پذیرایی و سالن غذاخوری است. خانه ها با استفاده از بوفه و ویترین تزیین می شود زیرا به زیبایی ظاهری محیط می افزایند و به علت همین اهمیت بهتر است در انتخاب بوفه یا ویترینی که برای دکوراسیون خریداری می‌کنید دقت زیادی به خرج دهید و بهتر است که با طرح و سبک مبلمان و همخوانی داشته باشد تا زیبایی را دو چندان کند و هماهنگی و هارمونی را به محیط ببخشد.

با توجه به تنوع زیادی که این روزها ویترین ها و ها دارند شما باید در نظر بگیرید که هدف شما از خرید این وسایل چیست و دقیقا چه نوع ظروف و دکورهایی در آن می خواهید قرار دهید تا مدل مناسب خود را خریداری کنید و باید در نظر بگیرید که با توجه به سبک خانه و متراژ محیط خریدن چه نوع ویترینی برای زیباتر کردن منزل شما بهتر است.  جهت خرید ظروف برنجی و برنزی ایرانی کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا