اقتصادی

بررسی ۵۳ ایده نخبگانی برای تحقق عدالت اقتصادی

در مرحله دوم رویداد اجرای عدالت ۵۳ ایده نخبگانی جهت تحقق عدالت اقتصادی توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و متخصصین امر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اخبار ایران من به نقل از معاونت حقوقی رییس جمهور، مرحله دوم رویداد ملی اجرای عدالت در روز پنج شنبه (سی ام شهریور ماه سال جاری) توسط معاونت قانون اساسی معاون حقوقی رییس جمهور با همکاری بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در مرحله اولیه این رویداد که در روز بیست و سوم مرداد ماه سال جاری برگزار شده بود ۲۳۳ نفر از رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی با ارائه ۸۰ ایده در هفت محور موضوعی این رویداد اظهار آمادگی کردند. بعد از بررسی و پالایش ایده‌های دریافتی، ۵۳ ایده نخبگانی مجوز حضور در مرحله دوم را کسب کردند.در همین راستا تیم داوری که متشکل از ۲۱ عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها، صاحب نظران و متخصصان بود در روز سی ام شهریور ماه به بررسی ۵۳ ایده پذیرفته شده در مرحله دوم پرداختند.

داوری‌ها به صورت تخصصی در دو بخش صبح و ظهر و به تفکیک هفت محور موضوعی رویداد برگزار شد. در این مرحله هر تیم به مدت ۳۰ دقیقه فرصت دفاع از ایده‌های خود را داشت. در این بخش ضمن بررسی ایده ها، داوران برای اجرایی شدن ایده ها به پیشنهادات و راهکارهایی برای پختگی هر چه بیشتر ایده های ارایه شده پرداختند.

سیداحمد حبیب نژاد معاون قانون اساسی معاونت حقوقی رییس جمهور و رئیس رویداد ملی اجرای عدالت اقتصادی در این خصوص اظهار داشت: قانون اساسی به عنوان میثاق ملی و بالاترین سند حکمرانی کشور است که در این سند دغدغه‌های اقتصادی، معیشتی و اجتماعی هم پررنگ است. هدف اصلی ما از برگزاری این رویداد مسئله محور، راه‌اندازی پویش نخبگانی و تلاش‌ برای حل برخی مسائل و مشکلات در حوزه عدالت اقتصادی است. امیدواریم این رویداد ادای دینی باشد نسبت به رسالت سنگینی که بر عهده نخبگان جوان این مرز و بوم برای حل مسائل کشور می‌باشد.»

وی افزود: «نفرات برتر این رویداد به زودی با هماهنگی با بنیاد ملی نخبگان معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.»

موضوعات رویداد اجرای عدالت در هفت محور زیر تعریف شده است: ۱) عدالت در توزیع ثروت و درآمدهای ملی۲) عدالت اقتصادی و تجلی آن در رفع فقر ۳) عدالت اقتصادی و تحقق آن در ارتباط با اقشار خاص ۴) عدالت در تأمین وسایل کار و اشتغال۵) عدالت در توزیع امکانات در سطح کشور و تأمین رفاه۶) عدالت در بهره‌برداری از منابع طبیعی۷) عدالت مالیاتی

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا