اقتصادی

تحویل اراضی ساخت ۱۱۰ هزار واحد نهضت ملی به بنیاد مسکن

400 هزار واحد باید توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود که تا امروز 110 هزار واحد آن اهدا شده است.

به گزارش اخبار ایران من، بخشی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه 4 میلیونی نهضت ملی مسکن 400 هزار سهم است. به گفته حمیدرضا سهرابی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، ۱۱۰ هزار قطعه زمین دارای مالکیت است. شناسایی و به بنیاد تحویل داده شد. همچنین به 62000 نفری که در سایت ثبت نام خواهند کرد اطلاع دادیم.

سهرابی اوایل اسفندماه به اخبار ایران من گفته بود که پروژه‌های اولیه قم باید توسط بنیاد مسکن ساخته شود در ژوئن 1401 افتتاح می شود.

طبق آخرین اطلاعیه، این پروژه برای حدود 60 هزار مشترک ثبت نام شده تا به امروز تعریف شده است که در مراحل مختلف اجرا از فرآیند تملک تا تاسیس بنیاد هستند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن تصریح کرد: در تفاهم نامه ای که بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری تهران منعقد شد، حدود 10 هزار واحد در شهرک ها و در اولویت مناطق خسته ساخته می شود. و تا ژوئن 7000 واحد دیگر تخریب خواهد شد.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقریبا در همه شهرها به جز تهران بر عهده بنیاد مسکن است. در شهرهای بزرگ قم، کرمانشاه و اصفهان نیز طرح های نهضت ملی مسکن در حال اجراست و زمین های 400 میلیون تومانی در اختیار مردم قرار می گیرد. همچنین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی مناطق منطقه با سقف 350 میلیون تومان و در شهرهای دیگر با سقف 300 میلیون تومان از جمله شهرهای زنجان و سیرجان اجرا می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا