اقتصادی

استماع گزارش معاون وزیر راه درباره ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از استماع گزارش معاونت شهرسازی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در جلسه امروز خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با اخبار ایران من، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه امروز این کمیسیون، روند بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت مقرر شد موضوع برای بررسی به کمیته فنی، فنی و ساخت ارجاع شود و پس از آن در دادگاه بررسی شود.

وی افزود: استماع گزارش مسئولان جمعیت هلال احمر در خصوص فعالیت آنها در منطقه زلزله زده اندیکا گام بعدی در جلسه امروز کمیته بود. بر اساس این گزارش، کار ساخت و ساز و بازسازی در حال انجام است. آنچه مردم در توسعه بیمارستان ها و ساخت بیمارستان ها و تعمیر و نگهداری جاده ها و راه های ترانزیتی نیاز دارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: روز گذشته رئیس جمعیت هلال احمر از منطقه بازدید کرد و در جریان اقدامات بشردوستانه قرار گرفت اما با توجه به سرما و شیوع ویروس کرونا پیش بینی می شود جاده ها منتهی به منطقه به زودی بازسازی می شود.

وی افزود: استماع گزارش معاون شهرسازی وزارت راه در خصوص نهضت ملی مسکن در مورد مسکن ملت از دیگر موضوعات جلسه امروز شورا بود. بر اساس این گزارش، اکنون بیش از 2 میلیون و 350 هزار خانوار در 721 شهر با این برنامه ثبت نام شده اند. اما متاسفانه در حدود 660 شهر به دلیل کمبود جا هنوز امکان ثبت نام وجود ندارد.

وی در خصوص تصمیم وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ثبت نام مجردان 25 ساله در سامانه طرح نهضت ملی مسکن، گفت: مالیات و … به آنها تغییر یافته و به صورت تخصصی خوانده می شود. به گفته وی احتمالاً از پایان دی ماه ثبت نام تک نفره در طرح نهضت ملی مسکن قرار می گیرد.

اعضای کمیسیون عمران نیز در مورد پیشرفت ساختمان واحد نهضت ملی مسکن و چالش های پیش روی این پروژه صحبت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا