اقتصادی

بررسی راهکارهای توسعه منطقه آزاد اروند در کمیسیون عمران

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز کمیسیون با اشاره به اهمیت منطقه آزاد اروند برای توسعه کسب و کار، از سهم خود در توسعه این منطقه خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با اخبار ایران من، در خصوص جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران از دبیر شورای عالی امور بازرگانی-صنعتی و اقتصادی استقبال کردیم. متاسفانه با وجود نقش مهم منطقه آزاد اروند در تجارت با عراق، این بخش فاقد زیرساخت های لازم است.

وی افزود: در همین راستا در جلسه امروز شورا موضوع مطرح شد. در نتیجه تعامل بزرگی که وجود داشت، در مورد بزرگی موضوع و اینکه چگونه می توانند به توسعه زیرساخت ها در منطقه کمک کنند، بحث شد. با توجه به نقش تعیین کننده رشد آزاد اقتصادی در کشور، تکمیل ساخت و ساز این مناطق به زودی حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از حوزه های اقتصادی قابل تامل در زمینه توسعه زیرساخت ها، منطقه آزاد اروند است که دو شهر مهم خرمشهر و آبادان در آن قرار دارند. دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی قول مساعد برای حمایت از اعتبارات ملی و قدرت های منطقه ای برای ایجاد زیرساخت های منطقه آزاد اروند داده است. امیدواریم این مشارکت و مشارکت برای پیشبرد امور تقویت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا