اقتصادی

عقبگرد نرخ دلار ادامه خواهد داشت/ اثر کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۵ درصد بزودی نمایان می‌شود

یک کارشناس پولی و بانکی گفت: دو عامل موجب خواهد شد تا نرخ ارز روند کاهشی را ادامه دهد، عامل اول این است که شرایط و سیاست‌های بانک مرکزی تغییری نکرده است و این بانک مصمم است تا نرخ ارز را تثبیت کند، دوم این که ریسک‌های سیاسی و نگرانی های امنیتی در حال مرتفع شدن است.

حجت الله فرزانی، کارشناس پولی و بانکی در گفتگو با اخبار ایران من گفت: در سیاست‌های ارزی و همچنین بنیاد اقتصادی کشور تغییری نداشته ایم، بنابراین احتمال افزایش نرخ ارز به طور کلی رد می‌شود.

این کارشناس پولی و بانکی بیان داشت: افزایش نرخ ارز که در هفته‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، به دلیل تشدید هیجانات ناشی از افزایش ریسک سیاسی بود که موجب شده بازار ارز دچار نوسان شود. 

فرزانی تصریح کرد: در حال حاضر ریسک‌های سیاسی کاهش یافته است و با رفع این ریسک شاهد کاهش هیجان در بازار ارز هستیم.

وی اضافه کرد: هدف اصلی بانک مرکزی تثبیت اقتصادی است و این بانک همچنان سیاست‌های خود را با قدرت پیگیری می‌کند، در نتیجه تغییری در سیاست بانک مرکزی دیده نمی‌شود، ضمن این که شرایط این بانک نیز تغیری نکرده است.

این کارشناس پولی و بانکی عنوان کرد: دو عامل موجب خواهد شد تا نرخ ارز روند کاهشی را ادامه دهد، عامل اول این است که شرایط و سیاست‌های بانک مرکزی تغییری نکرده است و این بانک مصمم است تا نرخ ارز را تثبیت کند، دوم این که ریسک‌های سیاسی و نگرانی‌های امنیتی در حال مرتفع شدن است، در نتیجه نرخ ارز از کانال های فعلی عقب نشینی خواهد کرد.

فرزانی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه بانک مرکزی موفق شد به وعده هایی که داده بود جامه عمل بپوشاند و همان طور که قول داده بود، نرخ رشد نقدینگی را به 25 درصد کاهش داد که قطعا در کنترل نرخ ارز و کاهش تورم موثر خواهد بود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا