عمومی

۴ دلیل قوی که چرا تجارت شما به CRM اجتماعی احتیاج دارد؟

مشتری از هر زمان دیگری قویتر و آگاهتر است. در نتیجه، انتظارات مشتری همیشه بیشتر است و برندها را تحت فشار قرار می دهد تا مشتریان خود را بهتر شناسایی کنند.

دلیل اصلی معرفی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کمک به شرکت ها برای معرفی خود به مشتریان از طریق تعاملات تجاری بود. با این حال، یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی با CRM باید در اولویت باشد، زیرا رسانه های اجتماعی ابزاری ارزشمند در تعاملات تجاری و مشتری هستند.

CRM اجتماعی چیست؟

CRM اصطلاحی است که توسط برندها برای مدیریت تعاملات مشتری با استفاده از اطلاعات مشتری برای ایجاد نمایه مشتری به کار می رود. به همین دلیل Social CRM کمپین های رسانه های اجتماعی برند شما را در CRM موجود ادغام می کند. اگر به فکر ادغام داده های اجتماعی با داده های مشتری موجود خود هستید، ابزارهای CRM مختلفی برای رسانه های اجتماعی وجود دارد که می تواند به بهترین وجه مشکلات شما را حل کند.

اگر به CRM اجتماعی نیاز دارید، موارد زیر دلایل محکمی است که چرا معرفی CRM اجتماعی به کسب و کار شما در تصمیم گیری کمک کند.

چرا در تجارت خود به CRM اجتماعی نیاز دارید؟

هنگام استفاده از CRM، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان کسب کنید. این اطلاعات شامل داده های دموگرافیک، مزایا، اهداف، رفتار مشتری و موارد دیگر است. با این نوع اطلاعات، تیم های فروش و بازاریابی شما درک بهتری از بازارهای هدف خود خواهند داشت و فقط قادر به تمرکز بر روی شایستگی های اصلی هستند که چشم انداز فروش آنها را بهبود می بخشد.

بدون CRM اجتماعی، دریاچه اطلاعات ایجاد شده توسط رسانه های اجتماعی، رها خواهد بود. CRM اجتماعی، هنگامی که همراه با ابزارهای دیگر استفاده می شود، می تواند دیدگاه های ارزشمندی در مورد تأثیر کمپین های رسانه های اجتماعی به شما ارائه دهد.

تعامل اجتماعی یکپارچه

وقتی مشتریانی دارید که از طریق سیستم های مختلف مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی، چت و تماس تلفنی با شما ارتباط برقرار می کنند، دنبال کردن همه این کانال ها دشوار است. وقتی مشتریان در مورد سیستم بازخورد یا سئوالاتی می پرسد، پاسخ مناسب برای ایجاد اعتماد مهم است.

با این وجود، با داشتن بسیاری از سیستم ها، این امر می تواند مشکل باشد و به برند شما آسیب برساند. با Social CRM امکان پخش همه اعلان ها روی سیستم های مختلف اجتماعی در یک مکان وجود دارد. این به تیم شما امکان می دهد مکالمات مشتری را فوراً بخوانند و به آنها پاسخ دهند و به شما در افزودن اعتبار به برندتان کمک می کند.

کنترل آسیب

تجربیات ضعیف مشتری به سرعت مشتریان مجاز امروز را با انتظارات بالایی قرار می دهد. بعضی اوقات ممکن است تصمیم بگیرند ناامیدی خود را روی رسانه های اجتماعی تخلیه کنند.

بدون وجود یک پلت فرم واحد برای ردیابی تعاملات شما در شبکه های اجتماعی، یک احساس منفی می تواند به سرعت به یک آتش سوزی تبدیل شود که می تواند به اعتبار برند شما آسیب برساند. با CRM قابل اعتماد، می توانید بلافاصله قبل از حل و فصل وضعیت، به شکایات مشتری پاسخ دهید. علاوه بر این، پیگیری بررسی ها و انتقادات منفی می تواند به بهبود برند شما و برآورده سازی انتظارات مشتری کمک کند.

روندها را پیش بینی کرده و ROI بازاریابی خود را افزایش دهید

مصرف کنندگان مدرن از کالای مورد نظر خود در آینده آگاه هستند. با CRM اجتماعی می توانید نیازهای آینده مشتری را بر اساس رفتار وب وی پیش بینی کنید. این امر ایجاد محصولات و خدمات را بر اساس انتظارات مشتریان آینده آسان می کند.

از طرف دیگر CRM اجتماعی به بازاریابان کمک می کند جنبه های جدیدی از بازار را شناسایی کنند که به آنها کمک می کند برنامه های خاص بازاریابی، افزایش کارایی و بازگشت سرمایه را ایجاد کنند.

آخرین نکته

صحنه تجارت امروز با ظهور شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی کاملاً تغییر کرده است. اطلاعات جمع آوری شده در سیستم های رسانه های اجتماعی می تواند کمک زیادی به بهبود عملکرد برند شما کند، که این امر مستلزم ترکیب CRM اجتماعی در سیستم CRM موجود شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا