ورزشی

جدال سرنوشت‌ساز در ارومیه/ شهداب به دنبال انتقام در دربی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، هفته سیزدهم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران روز یکشنبه ششم اسفندماه با هفت دیدار در شهرهای اردکان، گنبد، اسلامشهر، اصفهان، مشهد، ارومیه و یزد پیگیری می‌شود.

سازمان لیگ فدراسیون والیبال طی نظرسنجی با مدیران باشگاه‌های لیگ برتر والیبال مردان ایران در سال ۱۴۰۲ در خصوص ادامه لیگ برتر با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و عدم تعیین میزبان مسابقات باشگاه‌های آسیا از سوی کنفدراسیون آسیا و کمبود زمان مناسب جهت انجام اقدامات منجر به معرفی و حضور قهرمانی لیگ برتر در این مسابقات، همچنین فشردگی برنامه تیم ملی به منظور حضور شایسته در لیگ ملت‌ها تصمیم گرفت مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر را در تاریخ یکشنبه ۶ اسفند برگزار کند.

این هفته از حساسیت‌های بسیاری برخوردار است و شهداب، طبیعت، گیتی، پیکان، ایفاسرام و شهرداری ارومیه هر کدام در صورت شکست احتمال از دست دادن جایگاه خود را دارند چرا که امتیازات این تیم‌ها بسیار نزدیک به هم است.

تیم‌های ایفاسرام اردکان و مس رفسنجان در این هفته در سالن آیت اله خاتمی به دیدار یکدیگر خواهند رفت که امتیاز این مسابقه برای هر دو تیم حائز اهمیت است. ایفاسرام که رقابتی تنگاتنگ با پیکان و گیتی‌پسند در جدول رده‌بندی دارد برای جایگاه بهتر در جدول تلاش خواهد کرد. از سوی دیگر مس رفسنجان برای نجات از سقوط به پلی‌اوت به امتیاز این بازی نیاز دارند. این دیدار در دور رفت سه بر صفر به سود مس رفسنجان رقم خورد و حالا شاگردان میرحسینی در اندیشه انتقام از نارنجی‌پوشان مس هستند.

ایفاسرام اردکان با ۱۳ برد و ۳۸ امتیاز در جایگاه ششم و مس رفسنجان با ۹ پیروزی و ۲۷ امتیاز در رتبه یازدهم است.

رقابت دیگر این هفته میان تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و شهرداری گنبد در سالن گهر روش پیگیری می‌شود. فولاد که با ۱۸ برد و ۵۲ امتیاز صدرنشین جدول است بابت این بازی نگرانی ندارد اما شهرداری گنبد با ۷ برد و ۲۵ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارد و باید تمام تلاش خود را برای بهبود جایگاه خود در جدول و فرار از پلی اوت انجام دهد. دور رفت این دیدار با نتیجه سه بر یک به سود شاگردان عطایی انجام شده و شهرداری گنبد در این دیدار در تلاش برای جبران این شکست است.

در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیست و ششم طبیعت در سالن شهید بیضایی میزبان پاس گرگان است. طبیعت با ۱۴ برد و ۴۱ امتیاز در جایگاه سوم جدول است و رقابت قابل توجهی با شهداب یزد و گیتی‌پسند، تیم‌های دوم و چهارم دارد و برای تثبیت خود در جایگاه فعلی یا صعود، باید نتیجه بازی را از آن خود کند. از طرف دیگر پاس با ۱۱ برد و ۳۱ امتیاز در جایگاه نهم جدول است که در صورت برد در این بازی و باخت چادرملو برابر شهداب، می‌تواند در جمع ۸ تیم برتر قرار گیرد. دور رفت این دیدار با نتیجه سه بر صفر به نفع پاسی‌ها رقم خورده است و طبیعت به دنبال انتقام در دیدار خانگی است.

گیتی‌پسند و هورسان رامسر که هر دو در هفته پیشین لیگ برتر (۲۲) برابر حریفان مغلوب شدند در سالن مخابرات اصفهان به مصاف هم خواهند رفت. شاگردان عقیلی در تیم گیتی که دور رفت را سه بر دو به هورسان واگذار کردند حالا در شرایطی که چهل امتیازی هستند و ۱۳ برد در کارنامه خود دارند و در رتبه چهارم هستند، باید برای پیشی گرفتن از تیم‌های شهداب و طبیعت این بازی را از آن خود کنند و از سوی دیگر، آرش صادقیانی با تیم هورسان که با ۱۰ برد و ۲۷ امتیاز در جایگاه دهم جدول است باید تلاش خود برای حفظ جایگاهش را انجام دهد.

در صد و هشتادمین دیدار لیگ برتر ۱۴۰۲ نیان الکترونیک مشهد در سالن مهران میزبان سایپا تهران خواهد بود. سایپا تنها با یک برد و ۶ امتیاز در این فصل، جایگاه آخر را از آن خود کرده و سقوطش به پلی اوت قطعی شده اما نیان که ۲۶ امتیازی است با هفت پیروزی در جایگاه دوازدهم جدول است و هنوز می‌تواند خود را از سقوط نجات دهد. این تیم با توجه به پیروزی هفته گذشته خود برابر شهرداری گنبد انرژی مضاعفی برای پیروزی در این دیدار خانگی دارد.

عنوان رقابت جذاب این هفته هم به دیدار پیکان تهران و شهرداری ارومیه تعلق می‌گیرد. این دو تیم که حالا تفاوت مشهودی نسبت به نیم فصل اول داشته‌اند، در دیداری حساس در سالن غدیر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این دو تیم که هر کدام ۱۳ برد در کارنامه خود دارند و رتبه‌های پنجم و هفتم را از آن خود کرده‌اند با نتیجه این بازی می‌توانند تغییر محسوسی در جدول ایجاد کنند. دور رفت این رقابت با نتیجه سه بر دو به نفع شاگردان پیمان اکبری در پیکان پیگیری شد و مردم والیبالی ارومیه به دنبال انتقام تیم خود از پیکانی‌ها در سالن غدیر هستند.

مسابقه چادرملو و شهداب که دربی یزدی‌هاست آخرین دیدار هفته بیست و ششم است. چادرملو که با ۱۱ برد و ۳۴ امتیاز در جایگاه هشتم است به این امتیاز نیاز دارد تا جایگاه خود را در جدول حفظ کند. شهداب با ۱۴ پیروزی و ۴۲ امتیاز برای حفظ جایگاه دومی خود باید برنده این دیدار باشد. دیدار رفت دو تیم سه بر یک به سود اردکانی‌ها پایان یافته و شاگردان تندروان برای جبران این نتیجه از حریف در خانه تلاش خواهند کرد.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست‌وششم لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

ایفاسرام اردکان – مس رفسنجان، سالن آیت‌الله خاتمی

شهرداری گنبدکاووس- فولاد سیرجان ایرانیان، سالن المپیک

طبیعت-پاس گرگان، سالن شهید بیضایی

گیتی پسند-هورسان رامسر، سالن مخابرات

نیان الکترونیک مشهد – سایپا تهران، سالن مهران

شهرداری ارومیه – پیکان تهران، سالن غدیر

شهداب یزد – چادرملو اردکان، سالن اختصاصی شهداب یزد

تمامی بازی‌ها رأس ساعت ۱۶ به صورت همزمان برگزار خواهند شد.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا