علمی

وقتی معیار انتخاب افراد در حوزه سایبری، سواد و دانش نیست،حمله سایبری به راحتی شکل می‌گیرد

نکته اولدر منطقه سکوت و مخالفت وجود دارد ما به جایی نمی رویم و سکوت می کنیم و یا مخالفت می کنیم. تشخیص صحیح شرایط در چنین مواردی است، ممکن است اطلاعات به طرف های دیگر منتقل شود و امکان تکرار حادثه وجود نداشته باشد، اما متأسفانه سازمان ها و سازمان ها یاد گرفته اند در هنگام وقوع این حوادث، رد کنند و سکوت کنند.
دانش از طریق چنین رفتارهایی منتشر نمی شود. به عبارت دیگر اگر روند ادامه پیدا کند نه تنها منطقه A بلکه منطقه B نیز تخریب و مورد حمله قرار می گیرد، زیرا همه امتناع می ورزند و سکوت می کنند.

نکته دوم یعنی ما توسعه رایگان را به جای توسعه مقرون به صرفه یاد گرفته ایم. به عنوان مثال، ما ابزارهای ویندوز، آنتی ویروس، ITSM و ابزارهای تولید و غیره را به صورت رایگان توسعه داده ایم. در حالی که سخت افزار هزینه زیادی دارد، ابزارهای OPEN SOURCE بر روی نرم افزار یا داده ها و ابزارهای سخت افزاری نامرئی استفاده می شوند که می توانند به راحتی به سرقت بروند. باید بدانیم که همیشه اینطور نیست که فقط در صورتی متوجه شویم که چیزی معرفی شده است که دزد بخواهد قدرت نشان دهد.

سال هاست که ما تحت تاثیر همان نرم افزارهایی هستیم که به صورت رایگان تهیه کرده ایم، اما متأسفانه نمی دانیم، زیرا شخصی که از اطلاعات ما استفاده می کند، نباید در مورد استفاده از آن به ما هشدار دهد، مگر اینکه بخواهد. قدرت خود را نشان دهد

نکته سوم عدم علاقه به سازمان هایی که برای جلوگیری از چنین حوادثی طراحی شده اند، کاملاً شناخته شده است. دانش مدرن ارتباط چندانی با تحریم ها ندارد. متأسفانه، ممکن است به نظر برسد که برخی از سازمان ها از اهمیت امنیت و جداسازی اینترنت از اینترانت آگاه هستند. امروزه این اصطلاحات بسیار عمیق هستند زیرا از میزان فرصت های شبکه های کامپیوتری بی اطلاع هستند. البته مهم نیست که اینترنت کشور به اینترنت دسترسی داشته باشد یا نه. به عبارت دیگر، سایت هایی که چنین اقداماتی را ممنوع می کنند، عملکرد خود را در سطح بسیار پایینی انجام می دهند. بیشتر در قالب شعار و شعار.

چهارماین عدم علاقه واقعی به آگاهی امنیتی و موضوع توسعه امنیت نرم افزار است. برنامه های ملی تدابیر امنیتی نمی شناسند. این به این دلیل است که، متأسفانه، مکان‌هایی مانند ماهر و سایر مکان‌های معرفتی، از آنچه ممکن است و آنچه می‌توان تجربه کرد، به اشتراک نمی‌گذارند و به ارائه هشدارها رضایت می‌دهند.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که در امور IT، پیمانکاران نه بر اساس تخصص، توانایی یا مهارت، بلکه بر اساس میزان پذیرش و شایستگی انتخاب می شوند.
وقتی صحبت از فناوری و امنیت فنی به میان می‌آید، نباید تنها به سرفصل‌های فرعی نگاه کرد، بلکه متخصصان از جمله اصطلاح جداسازی اینترنت و اینترانت نیز باید بیشتر یاد بگیرند و در جامعه مطلع شوند.

23302

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا