بین الملل

شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات ضعیف‌ و ضعیف‌تر می‌شود

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی نوشت آنطور که نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده‌ و مفسران و کارشناسان متعدد تایید کرده‌اند شانس جو بایدن برای آنکه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بار دیگر پیروزی را تجربه کند روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

به گزارش اخبار ایران من، پایگاه اینترنتی«تاون هال» در تحلیلی به قلم تحلیلگر این رسانه، «ربکا داونز» تحت عنوان «نظرسنجی‌ها و کارشناسان قبول دارند احتمال پیروزی مجدد جو بایدن در انتخابات ضعیف‌تر و ضعیف تر می‌شود» به این موضوع اشاره می‌کند که نظرسنجی‌های جدید برگزار شده در چندین ایالت که آرای آنها نقشی تعیین کننده در مشخص کردن برنده انتخابات ریاست جمهوری دارند نشان داده‌اند که دونالد ترامپ در تمامی این ایالات شامل هفت ایالت ویسکانسین، پنسیلوانیا، نوادا، جورجیا، میشیگان، کارولینای شمالی و آریزونا در رقابت فرضی با جو بایدن با برتری‌های مختلفی از سه درصد تا ۱۰ درصد بر او پیروز می‌شود.

نویسنده این تحلیل با اشاره به یک نظرسنجی دیگری که از سوی شرکت افکارسنجی «گالوپ» برگزار شده، می‌نویسد: «در این نظرسنجی نشان داده می‌شود که تنها ۳۸ درصد رای‌دهندگان آمریکایی فکر می‌کنند جو بایدن شایسته یک دور دیگر ریاست جمهوری است اما ۶۱ درصد با این مساله مخالفند. یک درصد نیز گفتند که نظری درباره این مساله ندارند. همچنین ۲۴ درصد هم بر این باورند که اکثر اعضای کنگره آمریکا شایسته رسیدن به یک دور دیگری نمایندگی را دارند در حالی که ۵۵ درصد گفتند که نماینده منطقه آنها این شایستگی را دارد.»

پایگاه تاون هال در ادامه این تحلیل به این موضوع اشاره کرده که طبق یک یافته قابل توجه دیگر در نظرسنجی‌های اخیر، بایدن وضعیت خوبی در میان رای دهندگان مستقل، بلوک رای‌دهنده‌ای که در سال ۲۰۲۰ تاثیری کلیدی در پیروزی او در انتخابات آن سال داشت، ندارد.

در نظرسنجی گالوپ که مورد استناد این مقاله قرار گرفته و در بازه زمانی دوم تا بیست و دوم ژانویه اجرا شده، آمده است: «همانطور که انتظار می‌رفت، اکثریت دموکرات‌هایی که به عنوان رای دهنده ثبت نام کرده‌اند معادل ۸۲ درصد معتقدند که جو بایدن باید دوباره به ریاست جمهوری آمریکا برسد در حالی که سه درصد از جمهوریخواهان این نظر را درباره بایدن داشته‌اند. اما تنها ۲۹ درصد رای‌دهندگان مستقل از دور دوم ریاست جمهوری بایدن حمایت کرده‌اند که این درصد بیشتر نزدیک به عدد حمایت جمهوریخواهان از این مساله است تا عدد حمایت دموکرات‌ها.»

این تنها نظرسنجی‌ها نیستند که تضعیف شانس جو بایدن برای پیروزی مجدد در انتخابات را پیش‌بینی می‌کنند. فرانک لونتز، یکی از مجریان نظرسنجی‌ در آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی.ان.بی.سی وضعیت ناگوار بخت و اقبال انتخاباتی جو بایدن را مورد بررسی قرار داد.

لونتز بیان کرد: ضعیف‌ترین کاندیدا برای رقابت علیه دونالد ترامپ جو بایدن است. هر کاندیدای دموکرات دیگری ترامپ را شکست می‌دهد اما جو بایدن دارد هر روز بیشتر و بیشتر از ترامپ عقب می‌افتد. این در حالی است که همزمان آمار و ارقام ترامپ حتی با وجود کیفرخواست‌هایی که علیه او در دادگاه مطرح شده‌اند رو  به افزایش هستند.

لونتز تصریح می‌کند: «مردم دارند به این نتیجه می‌رسند که جو بایدن نمی‌تواند کشور را به پیش ببرد اما به نظر می‌رسد بایدن این نتیجه گیری را نادیده می‌گیرد و مصمم است تا در انتخابات نامزد شود و صراحتا باید بگویم که اگر این روند ادامه پیدا کند دونالد ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود.»

پایگاه هیل نیز نوشته است که لونتز بخت و اقبال انتخاباتی کنونی بایدن را با اقبال انتخاباتی جیمی کارتر، رئیس جمهور دموکرات اسبق آمریکا که در انتخابات سال ۱۹۸۰ شکست حماسی قاطعی را مقابل رونالد ریگان تجربه کرد، مقایسه کرده است.

او تصریح می‌کند: «اشتباه نکنید، جو بایدن ضعیف‌ترین  رئیس جمهوری است که آمریکا از زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر در سال ۱۹۸۰ تا کنون تجربه کرده‌ است. فراموش نکنید که شانس انتخاباتی کارتر در روز پنجشنبه قبل از برگزاری انتخابات آن سال در برابر رونالد ریگان رنگ باخت. ریگان بعد از مناظره جیمی کارتر را با برتری ۹ درصدی شکست داد. این نگاهی به آینده است.»

در ادامه این تحلیل به یک نظرسنجی دیگر که مورد استناد یک گزارش منتشر شده از سوی یاهونیوز در ژوئیه ۲۰۲۳ قرار گرفته اشاره شده که در آن تصریح می‌شود جو بایدن با گذشته ۹۱۰ روز از ریاست جمهوری‌اش تبدیل به دومین رئیس‌جمهور نامحبوب تاریخ مدرن آمریکا بعد از جیمی کارتر شده‌ است. جیمی کارتر در مقطع مشابه از ریاست جمهوری‌اش در سال ۱۹۷۹ محبوبیت ۲۹ درصدی را تجربه کرد در حالی که بایدن در همان مقطع محبوبیت ۳۹ درصدی داشته است.

ترامپ هنوز رسما نیکی هیلی، رقیبش در رقابت مقدماتی را شکست نداده تا به نامزدی رسمی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری برسد در حالی که فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی به دنبال مانور دادن به روی آسیب‌پذیری‌های ترامپ بوده است. او در یک بیانیه‌ مطبوعاتی در روز پنجشنبه متذکر شد: «دموکرات‌ها نمی‌توانند کاندیدایی ضعیف‌تر از دونالد ترامپ را برای انتخابات سراسری متصور شوند.»

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا