عمومی

شب زنده داری قمی ها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، دانیال قنبری: در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان نگین درخشان قم حال و هوای عجیبی دارد، شبی پرفضیلت و طلایی‌ترین فرصت برای دعا و نیایش، راز و تمنا.

عاشقان در حرم بانوی کریمان به وصال معشوق رفته‌اند. استغاثه‌های عارفانه خاکیان به گوش می‌رسد، همه به روی درگاه احدیت روی آورده‌اند و دست به دامان حبل المتین به خود نهیب می‌زنند.

دل‌های خداجو در این شب شیدایی دست به آسمان بلند کرده‌اند تا از زمره عوام به در آورده شوند. دلدادگان به گونه‌ای سرخوش شده و در زلف شب گره خورده‌اند که گویا فرشتگان نوید پذیرش توبه آنها را از درگاه الهی می‌دهند.

ندای الغوث الغوث و الهی العفو شب زنده داران وصال حق شنیدنی‌است. هر یک با دیدگانی گریان در خلوتی عزلت گزیده‌اند و سر در گریبان با معبود خویش نجوا می‌کنند و در آسمان عبودیت پروبال می‌کشند.

شیرین‌ترین لحظه‌ای که در این شب رمز آلود یافتم آن دو کودکی بود که با چهره‌هایی بهت زده به وجوه ورای اشک مادرشان می‌نگریستند.

نسیم دل انگیز بهاری دل‌ها را نوازش می‌کند. این نسیم همراه با طنین کلام آسمانی دل‌ها را برای بندگی بیشتر در برابر ذات قدس الهی مهیا می‌کند.

شب زنده داری قمی ها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

قرائت دعای جوشن کبیر با نوای گرم حسن شالبافان حال و هوای این شب پرفیض و معنوی را دوچندان کرده است. کمی که از سیاهی شب می‌گذرد، عاشقان دست گدایی به آسمان دراز می‌کنند و با نجوای ذکر «الهی العفو» روح‌های زنگار گرفته از تن‌های خاکی جدا می‌شود.

هنگام سپیده‌دم زمان «خذ المصحف مدعه علی راسک» فرا می‌رسد و خلوت گزیدگان از غار تنهایی خویش بیرون می‌آیند و با روی سر نهادن رحمت الهی زیر چتر معبود می‌روند. این لحظه چنین رعد آساست که گویا رحمت الهی بر زمین می‌بارد.

شب قدر فرصت دعاست و خداوند با حکم آنلاین و مهربانی‌اش آنچه را که می‌خواهیم اجابت می‌کند. در این شب اعمالی وارد شده است، همچون: «خواندن دعای وَاقْسِمْ لی حِلْماً و زیارت امام علی (ع)، ذکر صلوات، صد بار ذکر اللهم العن قتلة امیرالمومنین، صد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَاَتوبُ اِلَیه»

در گوشه این شب پر رمز و راز با محمد صباحی زائر کرمانی هم صحبت شدم و وی این چنین گفت: دعا را نباید برای خودمان بخواهیم همانند مادرمان حضرت فاطمه (س) که برای همسایگان دعا می‌کرد، ما هم باید در این شب پرفضیلت برای دیگران بخواهیم.

وی اضافه کرد: در این زمانه مظلوم‌تر از مردم غزه نیست و آنها را نباید در این شب که همه زیر چتر رحمت الهی هستند، فراموش کنیم.

شب زنده داری قمی ها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

در ادامه نیز فاطمه خاکپور از غبطه گیلان که برای زیارت بانوی کریمان به قم آمده بود، با همان لهجه گیلکی‎اش اظهار کرد: امشب من از صمیم قلبم ظهور امام زمان (عج) و نجات مردم غزه را می‌خواهم.

خاکپور افزود: دلمان از این جنگ و ظلمی که در حق مردم غزه می‌شود به درد آمده است و ما نباید آنها را فراموش کنیم.

ایلیا ستاری مردی از دیار شهرکرد که به همراه خانواده و فرزند بیمارش که بعد از سفر خراسان به قم آمده بود، اذعان کرد: فلسفه شب قدر، بندگی خداوند است و باید برای همه عالمیان و انسان‌های روی زمین بهترین‌ها را بخواهیم.

علی اصغر روزبهانی نوجوانی ۱۵ ساله از شهر قم هم از دعا و خواسته‌هایش گفت: از خدا خواستم که در درس‌ها به من کمک کند و بتوانم یار و یاور خوبی برای امام زمان (عج) باشم.

در دومین شب از لیالی قدر اشک‌ها ریخته شد تا خداوند نگاهی به دل‌های بندگانش بی‌اندازد. حال باید کوله بار خود را ببندیم، چراکه شاید این چند سحر باشد که به مقصد برسیم.

دکمه بازگشت به بالا