اقتصادی

امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و فنلاند

در نشست وزارت دارایی کشورمان با وزیر امور خارجه فنلاند، توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور امضا شد.

به گزارش اخبار ایران من، سید احسان خاندوزی در نشستی که با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی در وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم روابط اقتصادی ایران و اروپا نباید به سه مورد محدود شود، قدرت ها و باورهای اروپایی. و جاه طلبی ها.” هدف ما این است که بتوانیم با تمام قدرت های اقتصادی اروپا به ویژه فنلاند وارد اتحادهای اقتصادی بیشتری شویم.

وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به اینکه سطح همکاری های تجاری ایران و فنلاند در ماه های اخیر در سطح مطلوبی نیست، ابراز امیدواری کرد که امضای معاهده اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور تنها راه بازگشت نباشد. به ایران و فنلاند سابق و همچنین گامی به سوی روابط بهتر.
وی گفت: کشورهای اسکاندیناوی همیشه نیروی صلح و رفاه بوده اند. کار به عنوان یک ائتلاف در واردات دارو از فنلاند به توافق قدیمی باز می گردد.
بر اساس این گزارش، پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این کنفرانس سخنرانی کرد و در خصوص نتیجه سفر این هیات به ایران در سال های اخیر گفت: این نشان از علاقه و تمایل مسئولان و کارکنان است. فلز فنلاندی توسعه همکاری با ایران
وی در خصوص تشکیل «گروه سبز وزرای اقتصاد» برای افزایش همکاری با فعالیت های اقتصادی در زمینه اقتصاد سبز و حفاظت از محیط زیست، از وزیر دارایی کشورمان خواست تا در این کنفرانس شرکت کند.
جمهوری اسلامی ایران تاکنون 51 موافقتنامه با سایر کشورها برای دوری از مالیات مضاعف منعقد کرده است و چندین قرارداد از جمله تبادل اسناد در جلسه مجلس شورای اسلامی آماده امضا است و در حال انجام است. در واقع به زودی به اتحاد ملی ما اضافه خواهد شد تا کسانی که از آن سود می برند از آنچه از آنها انتظار می رود بهره مند شوند.
به گفته وزارت دارایی، از آنجایی که فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپا است و از شاخص های اقتصادی و آماری خوبی در منطقه برخوردار است، برای بهبود روابط اقتصادی با این کشور و تشویق مروجین و بازرگانان دو کشور به افزایش آن اقدام کرد. مشوق‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و صادرات مهارت‌ها و مهندسی و مشارکت در فعالیت‌های مختلف، انعقاد موافقتنامه اجتناب از مالیات مضاعف که یکی از سه و سه موافقت‌نامه مالی اصلی است و در سیاست خدمات اقتصادی قرار دارد. امور و دارایی ها موجود است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا