علمی

قدرتمندترین سرفیس مایکروسافت در راه است!

لپ‌ تاپ‌های سری سرفیس مایکروسافت از نظر برخی قابلیت‌ها، ازجمله بهترین‌های بازار هستند اما کمتر کسی لپ‌تاپ‌های این شرکت را صرفاً به‌دلیل عملکرد خریداری می‌کند. به‌هرحال طبق شایعات، انتظار می‌رود اواخر سال جاری، قدرتمندترین دستگاه سرفیس معرفی شود.

سرفیس لپ‌ تاپ استودیو ۲ درواقع جایگزین نسل اول این محصول خواهد بود که سال ۲۰۲۱ معرفی شد. اولین سرفیس لپ‌تاپ استودیو درحال‌حاضر قدرتمندترین گزینه بین لپ‌ تاپ‌ های غول فناوری اهل ردموند است. مهم‌تر از همه اینکه دستگاه مذکور از گرافیک مجزا بهره می‌برد و به‌همین‌دلیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای هنرمندان دیجیتال و گیمرها تبدیل شده است. فرم‌فکتور این محصول نیز ازجمله نقاط قوت آن بود اما نمی‌توان عملکرد کلی دستگاه را به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی آن در نظر گرفت.

به‌هرحال براساس اعلام دیجیتال‌ترندز، ظاهراً مایکروسافت تصمیم دارد عملکرد سرفس لپ‌تاپ استودیو را به سه روش مهم افزایش دهد.

اول از همه، شایعه‌ شده که سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ به گرافیک سری RTX 40 انویدیا مجهز خواهد شد. اوایل سال جاری، امتیاز گیک‌بنچ نسخه‌ی RTX 4060 این دستگاه در توییتر فاش شد که احتمالاً قدرتمندترین مدل آن خواهد بود. در مقام مقایسه، برترین مدل سرفیس استودیو لپ‌تاپ کنونی، با گرافیک RTX 3050 Ti عرضه شد و هرگز شاهد نسخه‌ی RTX 3060 آن نبودیم. سری RTX 40 همچنین از DLSS 3 و Frame Generation پشتیبانی می‌کند که نرخ فریم را در بازی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، افزایش می‌دهد.

امتیاز گیک بنچ سرفیس لپ تاپ استودیو ۲

سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ با پردازنده‌ای قدرتمند عرضه خواهد شد اما یکی از مهم‌ترین مشکلاتش، استفاده از پردازنده‌ی ۳۵ واتی اینتل Core i7-11370H بود. اطلاعات فاش‌شده در گیک‌بنچ نشان می‌دهد سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ از Core i7-13800H استفاده خواهد کرد. این دستگاه از پردازنده‌ی ۴۵ واتی بهره خواهد برد که ۱۴ هسته (۶ هسته پرقدرت و ۸ هسته کم‌مصرف) دارد.

در نهایت سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ می‌تواند با رم بیشتر عرضه شود. مدل قبلی این محصول حداکثر با ۳۲ گیگابایت رم عرضه شد اما احتمال دارد نسخه‌ی جدید با رم ۶۴ گیگابایت نیز دردسترس قرار گیرد. در مقام مقایسه، رقبایی مثل مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی حداکثر با ۹۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود.

مایکروسافت سالانه رویدادی برای معرفی محصولات جدید سرفیس برگزار می‌کند و انتظار داریم سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ در کنار سرفیس پرو، سرفیس لپ‌تاپ و محصولات دیگر رونمایی شود. زک باودن از وب‌سایت ویندوز سنترال اعلام کرده سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ که با نام رمز Ersa شناخته می‌شود، اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.

227227

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا