اقتصادی

فعالیت‌های تجاری ایالات‌متحده ترمز کشید

نظرسنجی نشان داد که فعالیت در سپتامبر تغییر اندکی نشان داد و به طور کلی سفارشات جدید به پایین‌ترین سطح در سال جاری سقوط کرده است.

به گزارش اخبار ایران من، اس‌اندپی گلوبال اعلام کرد که شاخص مدیران خرید ترکیبی آمریکا که بخش‌های تولیدی و خدماتی را دنبال می‌کند، در ماه سپتامبر از ۵۰.۲ در ماه آگوست به ۵۰.۱ کاهش یافت.

شاخص سفارشات جدید این نظرسنجی از ۴۹.۲ در ماه گذشته به کمترین میزان از دسامبر به ۴۷.۷ رسید و دومین ماه متوالی کاهش کسب وکار جدید را نشان داد.

اقتصاد ایالات‌متحده تاکنون در سال جاری با پیش‌بینی‌ها  برای سقوط به سمت رکودی که اکثر اقتصاددانان انتظار داشتند با افزایش نرخ بهره تهاجمی فدرال رزرو با هدف فرونشاندن تورم، مخالفت کرده است.

نتایج نشان داد که سرعت تورم به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و مقامات فدرال رزرو پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را افزایش دادند که نشان می‌دهد بسیاری از آنها اکنون معتقدند ممکن است از رکود به طور کلی اجتناب شود.

 طبق گزارش رویترز، فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر گذاشت اما نشان داد که هزینه‌های استقراض تا سال آینده بالا باقی خواهد ماند که می‌تواند از این پس پیشرفت اقتصادی را مختل کند. در واقع، طیف وسیعی از شاخص‌ها در ماه گذشته نشان می‌دهند که شتاب در حال کند شدن است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا