اقتصادی

اختصاص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان‌ها

وزیر صامت اعلام کرد که از سال جاری بخشی از قانون معادن که 15 درصد از درآمد دولت باید در حوزه های معدنی هزینه شود، اجرایی می شود.

به گزارش اخبار ایران من، سیدرضا فاطمی امین در یک برنامه ویدئویی رادیویی گفت: بر اساس قانون معادن در همان محدوده ای که معدن در آن قرار دارد باید 15 درصد از حقوق معادن استفاده شود اما در سال های اخیر این میزان تنها 2 بوده است. ٪.

وی با اشاره به اینکه معدنچیان بخشی از درآمد خود را به دولت می دهند و 15 درصد آن پول باید در منطقه هزینه شود، گفت: در سال های اخیر همه این اعتبارات در بودجه گنجانده شده و همزمان در حال مصرف است. اما در بودجه امسال وجوه مذکور از مابقی بودجه حذف شده و مجلس تصویب کرده است که بودجه دیگر در بودجه کل کشور نباشد.

به گفته این مقام مسئول، سالانه 40 میلیارد گوجه فرنگی باید از معادن دریافت شود و 15 درصد آن در معادن مورد استفاده قرار گیرد. وزارت صنعت مسئول دریافت حقوق دولتی است. ضمناً خزانه داری پس از دریافت وجوه دولتی، 15% مندرج در حساب منطقه را جهت تهیه وجوه خود به سازمان برنامه ریزی منطقه واریز می کند.

وی افزود: در حوزه های معدنی ممکن است مشکلاتی مانند آسیب جاده ها، تخریب محیط زیست و … وجود داشته باشد که باید از پول برای رفع مشکلات استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا