علمی

دستورالعمل جدید درباره ضدعفونی کردن سطوح در دوران همه گیری

به گزارش شفاف ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده مقاله جدیدی را در مورد دستورالعمل های تمیز کردن و ضد عفونی روزانه منتشر کردند: در بسیاری از مکان ها و جایی که ظاهر ویروس کرونا مشخص نیست ، تمیز کردن با آب و صابون برای جایگزینی ضد عفونی کننده ها کافی است.

به گفته این سایت ، تمیز کردن مکرر با صابون یا مواد شوینده یک بار در روز می تواند تعداد ویروس ها را در جهان به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

همچنین محافظت از حشرات طی 24 ساعت گذشته در مدارس و خانه هایی که توسط Covid-19 مشکوک یا تأیید شده اند ، ترویج می شود.

این روش مطابق با نظرات اخیر متخصصان بهداشت و پزشکان است که می گویند خطر ابتلا به عفونت های تنفسی یا ابتلا به آن در مقایسه با تماس مستقیم با فرد آلوده و تنفس یا تهویه کمتر است.

بر اساس این یافته ها ، متخصصان تأیید می کنند که رایج ترین راه انتقال ویروس کرونا ، استنشاق است و مهمترین راه کنترل آن ، استفاده از ماسک و دور ماندن است.

طبق ABC News ، متخصصان می گویند استفاده مناسب از ماسک ، شستن دست و رعایت متخصصان بهداشت می تواند به کاهش شیوع عفونت از سطح کمک کند. علت اصلی عفونت Covid-19 نزدیک شدن بیش از حد به یک فرد آلوده است.

کارشناسان این سایت قبلاً تأیید کرده بودند که شیوع Covid-19 از طریق سویه های آن بسیار کمتر از آن است که تصور می شد.

به گفته این مرکز ، خطر ابتلا به این بیماری از طریق فضا در مقایسه با تماس مستقیم ، اخراج از یک فرد آلوده یا انتقال هوازی کاهش می یابد. مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری از طریق ناحیه آلوده کمتر از یک در 10 هزار نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا