اقتصادیایران کسب و کارعمومی

چگونه با استفاده از مواد طبیعی سطوح را بهداشتی پاک کنیم؟

نظافت حمام، سریع و آسان

سالید مجیک بیز: تفاوتی ندارد حمام شما کوچک باشد یا خیلی بزرگ، تمیز نگه داشتن حمام برای بسیاری از افراد اولویت اصلی است. علاوه بر زیبایی بصری، دلایل بهداشتی نیز برای تمیز کردن حمام وجود دارد: نظافت حمام اگر به اندازه کافی نباشد به باکتری‌ها و قارچ‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی تکثیر شوند و به فرم‌های کپک زده تبدیل شوند. سطوح دارای رطوبت و گرما شرایط ایده‌آل را برای این امر فراهم می‌کنند، بنابراین تمیز کردن مرتب سطوح، اتاق‌های مرطوب، توالت‌ها و کاشی‌ها مهم است.

چند وقت یکبار باید حمام خود را تمیز کنید؟

اسپری دوراکلین نانوسان بیز: در بیشتر موارد، میزان تمیز کردن حمام به میزان استفاده از آن بستگی دارد. یک خانواده تک نفره نسبت به خانواده‌ای که دارای چند نفر هستند، آلودگی کمتری ایجاد می‌کنند، بنابراین دفعات نظافت حمام باید متناسب با آن تنظیم شود. در صورت امکان، حداقل یک بار در هفته کل حمام باید تمیز شود. ایده خوبی است که باقی‌مانده‌ی صابون و خمیردندان در دستشویی‌ها را در اسرع وقت تمیز کنید و هر چند روز یکبار لوازم را پاک کنید تا از ایجاد لکه‌های آهکی جلوگیری شود. بهتر است هر بار که دستان خود را می شویید اتصالات براق را با یک پارچه نرم پاک کنید – این امر در وهله اول فرصتی برای ایجاد لکه‌ها ایجاد نمی‌کند.

اسپری نانو سان: شستشوی کامل و خشک شدن سطوح پس از هر بار استفاده به تمیز نگه داشتن اتاق دوش و وان تا زمانی که ممکن است کمک می‌کند. برای از بین بردن موها و گرد و غبار از کف، هر چند روز یکبار جارو کشیدن تنها چیزی است که لازم است. علاوه بر این، کاشی‌ها باید هر ۱-۲ هفته یکبار تمیز شوند تا آلودگی سرسخت از بین برود.

نکته: بخار آب ممکن است بعد از حمام یا دوش روی پنجره‌های حمام متراکم شود، به این معنی که با گذشت زمان لکه ایجاد می‌شود. سعی کنید حمام خود را مرتب تهویه کنید تا رطوبت از آن خارج شود. پنجره‌ها باید هر چند ماه یکبار تمیز شوند.

برنامه نظافت حمام و ویژگیهای آن

در حالی که تمیز کردن کاشی‌ها و سطوح سرامیکی به طور کلی راحت‌تر است، در حمام چند نکته را باید در نظر داشت. مواد آلی مانند سلول‌های مرده پوست، مو و باقی‌مانده صابون در کنار مواد معدنی مانند رسوبات آهک، رسوب ادرار، تغییر رنگ کاسه توالت و زنگ جمع می‌شوند. برای از بین بردن این کثیفی اغلب پاک کردن کافی نیست، به این معنی که اغلب از شوینده‌های تهاجمی مانند پاک‌کننده‌های توالت یا شوینده‌های اسیدی و همچنین فرآیندهای فیزیکی قوی در نظافت حمام و دستشویی استفاده می‌شود. با این حال، در صورت استفاده نادرست ممکن است به مواد سطوح ظریف آسیب برساند.

با تمیز کردن مناسب و شوینده‌های خانگی، نکات کاربردی و دستگاه‌ها، می‌توانید حمام تمیزی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون اسکراب خسته کننده داشته باشید.

از بین بردن جرم آب روی سرامیک | از بین بردن لکه های سفید روی کاشی

از بین بردن آهک در حمام

هر جا که اجسام به طور مرتب با آب تماس می‌گیرند، با گذشت زمان رسوب آهکی ایجاد می‌شود. جای تعجب نیست که حمام اغلب مکان اصلی برای ایجاد رسوبات آهکی است که لوازم، کاشی و دستشویی را می‌پوشاند. با این حال، با مواد ساده و چند نکته، رسوبات سرسخت را می‌توان به راحتی از بین برد و از تشکیل رسوبات آهکی جدید جلوگیری کرد.

رسوب آهکی چگونه شکل میگیرد؟

آب حاوی آهک دارای سطوح بالایی از کربنات کلسیم است. هرچه غلظت بیشتر باشد، آب سخت‌تر می‌شود و رسوبات آهکی بیشتری روی سطوحی ایجاد می‌شود که با آن تماس پیدا می‌کند. رسوبات سرسخت آهک در درجه اول زمانی که آب گرم می‌شود یا تبخیر می‌شود ایجاد می‌شود و در نتیجه لکه‌های سفید به ویژه در اتصالات، دستشویی‌ها، کاشی‌ها و شیرهای آب حمام ایجاد می‌شود.

 از بی بردن لکههای آهک با بخارشوی

در نظافت حمام اگر رسوبات آهک هنوز خیلی ضخیم نشده‌اند، می‌توانید آنها را به راحتی با پاک کنید – بدون نیاز به اسکراب دستی خسته کننده. برای انجام این کار، نیاز به نازل جزئیات و یک برس گرد دارید. بهتر است سطوح ظریف را منحصراً با نازل جزئیات تمیز کنید تا از خراشیدگی اتصالات کروم و فولاد ضدزنگ جلوگیری شود. نازل را مستقیماً روی نواحی تحت تاثیر آهک و بخار نگه دارید تا زمانی که آهک ناپدید شود. اگر این روش نمی‌تواند سنگ آهک سرسخت را از بین ببرد یا رسوبات در یک نقطه غیرقابل دسترس قرار دارد، می‌توانید یک برس گرد را به نازل وصل کنید، سپس آن نقطه را با فشار قوی بخار بمالید. حتی سرسخت‌ترین نقاط آهک را می‌توان با بخار مستقیم و شستشوی شدید از بین برد.

اگر لایه آهک بسیار ضخیم است، می‌توانید کمی آب لیمو به محل مورد نظر بزنید. نیم ساعت صبر کنید، سپس محل را با بخارشوی پاک کنید. اکنون می‌توانید بقایای آهک را راحت‌تر از بین ببرید.

 بهترین مواد پاککننده خانگی برای مبارزه با لکههای آهک

حذف آهک با خمیردندان

همچنین می‌توانید از خمیردندان و مسواک قدیمی استفاده کنید تا بقایای آهک را از شیرآلات پاک کنید. رسوبات را با خمیردندان بپوشانید، بگذارید برای مدت کوتاهی همانطور بماند، سپس با مسواک بکشید و با آب بشویید. خمیردندان مانند یک ساینده عمل می‌کند و درخشندگی را به سطوح کروم و آلومینیومی باز می‌گرداند.

حذف آهک با سرکه

سرکه نیز یک داروی خانگی مناسب برای مبارزه با رسوبات آهک است. سرکه را می‌توان برای مقادیر قابل توجه آهک به صورت غلیظ یا برای آهک کمتر به صورت رقیق شده با آب استفاده کرد. بهترین روش این است که یک پارچه نخی یا پارچه میکروفیبر را در سرکه یا اسید سیتریک خیس کنید، سپس آن را روی سطوح آسیب دیده از آهک مانند اتصالات بمالید. بگذارید برای مدتی یا یک شب بماند، سپس با آب تمیز و سرد کاملاً بشویید. سپس همه چیز را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

حذف آهک از آلومینیوم با جوش شیرین

جوش شیرین به هر طریقی در خانه مفید است، حتی حذف آهک، به عنوان مثال از روی سطح آلومینیوم. برای انجام این کار، آب و جوش شیرین را مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود. خمیر را روی مناطق آلوده بمالید، بگذارید برای مدت کوتاهی روی سطح بماند و سپس با آب تمیز بشویید یا با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت بیکینگ پودر این است که بوهای نامطبوع حمام را خنثی می‌کند و حتی به انسداد لوله‌های فاضلاب کمک می‌کند.

احتیاط: بعضی مواد به اسیدها حساس هستند، از جمله سنگ مرمر و سنگ طبیعی. بنابراین، برای تمیز کردن آنها از سرکه یا اسید سیتریک استفاده نکنید. جوش شیرین در اینجا گزینه بهتری است.

از بین بردن آهک با مواد شوینده

اگر می‌خواهید از پاک کننده‌ای برای از بین بردن رسوبات سرسخت استفاده کنید، به یک شوینده اسیدی با pH بین ۱ تا ۴ نیاز دارید. مناسب‌ترین عامل برای استفاده بستگی به سطح دارد. بهتر است قبل از استفاده از مواد شوینده بر روی تمام سطح در تمیز کردن حمام، مواد شوینده را در نقطه‌ای نامحسوس آزمایش کنید. اسیدهای قوی (با pH کمتر) می‌توانند سطوح مختلف مانند فلزات اساسی، اتصالات سیمان، آلومینیوم و پلاستیک‌ها را مورد حمله قرار دهند. بنابراین، از شوینده‌هایی که تا حد امکان ملایم هستند استفاده کنید و بررسی کنید که آیا تاثیر کافی دارند یا خیر. همچنین تمیزکننده‌های بهداشتی تجاری با گواهینامه محیط زیست مانند برچسب زیست محیطی EU موجود هستند.

دکمه بازگشت به بالا