ورزشی

بسته خبری شامگاه ۱۴ فروردین اخبار ایران من/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در صدر اخبار

یک روز بعد از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در پایتخت سوریه، این موضوع همچنان در صدر اخبار است.

به گزارش اخبار ایران من، شامگاه سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ خبرنگاران اخبار ایران من به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

رئیسی: عاملان جنایت اخیر رژیم صهیونیستی مجازات خواهند شد/ گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و سوریه

سیاسی- سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت که به منظور بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ برگزار شد، جنایت تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در بمباران کنسولگری ایران در پایتخت سوریه را گواه اثبات بی‌تعهدی این رژیم جنایتکار به موازین، مقررات، معاهدات بین‌المللی و اصول انسانی و اخلاقی به همه مردم دنیا دانست و گفت: عاملین و حامیان این جنایت بزرگ به دست مجاهدان اسلام مجازات شده و به سزای عمل ننگین خود خواهند رسید.

بسته خبری شامگاه ۱۴ فروردین ایسنا/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در صدر اخبار

سیاسی- سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اقدامات جنون‌آمیز اخیر رژیم صهیونیستی را دست و پا زدن‌های آخر این رژیم در حال احتضار توصیف و تصریح کرد:‌ امروز بر همگان اثبات شده که رژیم جنایتکار صهیونیستی به هیچ یک از اصول انسانی و بین‌المللی پایبند نیست و تاسف‌بارتر اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی همچنان به حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای از این رژیم ادامه می‌دهند.  اسد نیز در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه «رژیم صهیونیستی با این جنایت به دنبال فرار از تنگنای گرفتار شده در آن از سوی مقاومت اسلامی فلسطین در غزه است»، بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مجازات این رژیم جنایتکار تاکید کرد.

سیاسی- محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در پیامی تجاوز بزدلانه و برخلاف تمامی معاهدات بین المللی به ساختمان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و در پی آن به شهادت رساندن سردار زاهدی و جمعی از مستشاران و شهروندان سوری و لبنانی توسط رژیم جنایت‏کار صهیونیستی را تسلیت گفت و تاکید کرد: حمله به ساختمان کنسولی ایران در دمشق خلاف عملکرد هر کشور مستقل و آبرومندی است؛ اما از رژیم جعلی صهیونیستی طبعا می توان انتظار چنین جنایتی را داشت؛ چرا که نه آبرویی در عرصه بین الملل دارد و نه با کودک کشی های ظالمانه خود عیار و اعتباری در میان ملت های جهان برایش باقی مانده است.

سیاسی- حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق با صدور پیامی با بیان اینکه «سفارت هر کشوری به عنوان خاک و بخشی از سرزمین آن کشور محسوب می‌شود»، تصریح کرد: اقدام شنیع و جنون آمیز اخیر رژیم صهیونیستی هزینه و انتقام سختی به‌دنبال دارد و آن رژیم پلید باید منتظر انتقام پشیمان‌کننده در درون سرزمین‌های اشغالی باشد.

بسته خبری شامگاه ۱۴ فروردین ایسنا/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در صدر اخبار

تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق

جهان- شورای امنیت سازمان ملل شامگاه سه شنبه در پی نامه ایران و درخواست روسیه درباره حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق جلسه‌ای تشکیل داد؛ معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه در ابتدای این جلسه ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، بر لزوم حفاظت از هیئت‌ها تاکید کرد. وی همچنین خواستار خویشتن‌داری و پرهیز از هرگونه تشدید تنش در خاورمیانه شد و خاطر نشان کرد که هر گونه اشتباه محاسباتی منجر به درگیری گسترده تری در سوریه، لبنان، فلسطین و خاورمیانه خواهد شد.

جهان- حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگویی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار واکنش مناسب و صریح شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق شد.

جهان- وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان در بیانیه‌ای حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، پایتخت سوریه را محکوم و تاکید کرد: حمله به اماکن دیپلماتیک ناقض اصول و هنجارهای حقوق بین الملل است.

جهان- وزارت خارجه ترکیه در پیامی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را محکوم و ابراز نگرانی کرد که این اقدام رژیم اشغالگر به درگیری‌های گسترده‌تر در منطقه منجر شود.

جهان- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد. گوترش همچنین خواستار خویشتن‌داری و کاهش تنش شد.

بسته خبری شامگاه ۱۴ فروردین ایسنا/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در صدر اخبار

جهان- نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در حاشیه نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو شانگهای در دیدار با علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ایران حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد و آن را اقدامی دانست که ممکن است تنش‌ها را از کنترل خارج کند.

جهان- جان کربی مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری مدعی شد که آمریکا در حمله رژیم اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه هیچ نقشی نداشته است.

جهان- جنبش النجباء عراق با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق را نقض آشکار عرف دیپلماتیک و توافقنامه‌های بین‌المللی و نیز به منزله اعلام جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و بار دیگر بر موضع خود در حمایت از ایران در حق خود در دفاع از خود و پاسخ به این نقض‌ها تاکید کرد.

انجام بیش از ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی در سال ۱۴۰۲/ میانگین مصرف ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در ۱۳ روز نخست بهار ۱۴۰۳

اقتصادی- محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران در گزارشی اعلام کرد که تجارت خارجی کشور (مجموع واردات و صادرات) در سال ۱۴۰۲ با ۲.۶ درصد افزایش به ۱۵۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار رسیده است؛ به گفته وی از این میزان، ۸۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار به صادرات با احتساب نفت، برق، خدمات فنی مهندسی و تجارت چمدانی و ۶۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار به واردات اختصاص داشت.

بسته خبری شامگاه ۱۴ فروردین ایسنا/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در صدر اخبار

 اقتصادی- شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای نوروز به‌طور میانگین روزانه ۱۲۰.۸ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکوردی بی‌سابقه‌ در مصرف بنزین سراسر کشور به‌شمار می‌آید.

اقتصادی- علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در واکنش با صدور پیامی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تصریح کرد که اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در شهر دمشق و به شهادت رساندن شماری از فرماندهان و مستشاران نظامی ایرانی دوباره چهره وحشی خود را به جهانیان نشان داد.

اکران بیلبوردهای «ما انتقام می‌گیریم» در پایتخت در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها/ ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور سنددار شدند

اجتماعی- همزمان با حمله وحشیانه روز گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رسیدن جمعی از مستشاران نظامی ایران، شهرداری تهران در قالب پویش «لشکر قدس» شعار «ما انتقام می‌گیریم» را به دو زبان عبری و انگلیسی با تصویر ۵ نفر از سران نظامی ارتش اسرائیل روبروی ۱۰ سفارت خارجی در پایتخت اکران کرد.

بسته خبری شامگاه ۱۴ فروردین ایسنا/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در صدر اخبار

اجتماعی- حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یکصدمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت از حدنگاری و سنددار شدن ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور خبر داد و«برنامه ریزی» و «هوشمندسازی» را به عنوان اولویت‌های مهم سازمان ثبت در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

اجتماعی- رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت تعدادی از مستشاران نظامی ایران در این جنایت در پیامی تاکید کرد: این اقدام تروریستی نشان داد که دامنه وحشت رژیم صهیونیستی و نیروهای تروریست دست پرورده‌اش بی شرمانه‌تر از همیشه شده است.

پایان کار سی‌ و یکمین نمایشگاه قرآن کریم بدون برگزاری اختتامیه/ توصیه یک استاد ارتباطات درباره رویکرد رسانه‌ها نسبت به دروغ ۱۳

فرهنگی و هنری- سی‌ و یکمین نمایشگاه قرآن کریم بدون برگزاری مراسم اختتامیه پایان یافت؛ این نمایشگاه عصر چهارشنبه (۱ فروردین ۱۴۰۳) با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستان مصلا امام خمینی (ره) افتتاح شده بود.

بسته خبری شامگاه ۱۴ فروردین ایسنا/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در صدر اخبار

فرهنگی و هنری- حمید شکری خانقاه استاد ارتباطات در گفت‌و گویی درباره ماجرای «دروغ ۱۳» که از سوی یکی از هنرمندان زن عرصه فیلم مطرح شد، با یادآوری اینکه در ارتباط با پدیده دروغ ۱۳ در سال‌های گذشته اخبار بسیاری منتشر شده و موارد این چنینی در دنیا نیز وجود دارد، عنوان کرد: برخی اشخاص برای اینکه بتوانند دغدغه‌های خود را پاسخ بدهند، اقدام به تولید محتواهای کذب می‌کنند و آن را رد یا تایید هم نمی‌کنند؛ این اشخاص را نمی‌توان مقصر دانست، بلکه ایراد را باید به رسانه گرفت که به عنوان منبع معتبر که افکار عمومی را خط‌دهی می‌دهد، اقدام به انتشار این اخبار می‌کند؛ بنابراین برای اینکه رسانه اعتبار خودش از دست نرود بایستی حتماً صحت و سقم خبر را از منبع آن جویا شود.

فرهنگی و هنری- پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در دیدار با جمعی از هنرمندان که در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد، هنرمندان را صاحبان سازمان صداوسیما و یاری‌رسان خلق دوران جدیدی از تحول در رسانه ملی دانست و با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش گسترده برای تقویت مرجعیت رسانه ملی گفت: تمرکزمان به طور جدی بر حوزه سرگرمی و تولیدات نمایشی است و تنوع‌بخشی به محتوای تولیدات را مدنظر داریم.

قیمت بلیت استادیوم فوتبال ورزشگاه آزادی تهران در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت

ورزشی- تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و دوم لیگ برتر میزبان مس رفسنجان است و بلیت فروشی این مسابقه از امروز آغاز شده است؛ بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه فروش بلیت الکترونیکی مسابقات فوتبال در سال جدید بلیت بخش‌های مختلف استادیوم فوتبال ورزشگاه آزادی تهران افزایش یافته است به نحوی که جایگاه بانوان در طبقه دوم با قیمت ۷۵ هزار تومان، پشت دروازه‌ها ۱۵۰ هزار تومان و روبروی جایگاه با قیمت ۲۵۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا