علمی

قول اختصاص بودجه برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در ماه‌های پایانی امسال

رئیس سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: با رایزنی با دولت و مجلس عوام بودجه ای برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ماه های گذشته در سال جاری پیش بینی و بدهی لازم در نظر گرفته می شود. قانون بودجه سال آینده به طور کامل اجرا شود.

به گزارش اخبار ایران من، محمد میرزابیگی در جلسه شورای ملی پرستاری که در خزرآباد ساری برگزار شد، اظهار داشت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یکی از مهمترین شئونات حرفه پرستاری است که با تاکیدات مدیر عامل این امر امکان پذیر شده است. .

وی افزود: کرونا تضمین کرده است که کار پرستاران نه تنها در بیمارستان بلکه نیاز به حضور پرستاران در جوامع مختلف است.

او گفت: «مراقبت در منزل چند سالی است که معتبر بوده و منجر به شیوه جدیدی برای انجام کارهای اجتماعی شده است. هزینه کار پرداخت شد اما هزینه ها هنوز توسط بیمه پرداخت نشده بود.

رئیس سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: با مصوبه سازمان به زودی 5 خدمت در منزل برای چهار یا پنج بیماری عمده تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و در حال پیگیری بیمه منزل (مراقبت در منزل) هستیم.

وی افزود: موضوعات مختلفی در سازمان نظام پرستاری در حال رسیدگی است که تغییرات در حاکمیت شرکتی و ائتلاف ها یکی از مهم ترین آنهاست و نتایج وزارت بهداشت جدید است که امید زیادی به نتایج نهایی داریم. ما دنبال می کنیم.

میرزابیگی تاکید کرد: پرستاران شرکتی و پیمانکاران به دلیل ناامنی و حقوق کم در وضعیت مناسبی نیستند. اگرچه این اختیارات در کنار سایر پرستاران در ارائه کمک‌های بشردوستانه وجود دارد و در دوران کرونا اولین شهید، مرحومه نرگس خانعلی‌زاده بود که به عنوان شرکتی فعالیت می‌کرد. در نتیجه این گروه ها سهم خود را در خدمت به مردم انجام داده اند و باید حقوق آنها ادا شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین به موضوع شهادت شهدا پرداخت و گفت: طی حکمی از سوی رئیس بنیاد شهید به انجمن نظام پرستاری، رئیس سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده سلامت بنیاد شهید منصوب شد. مبارزان.” واقعاً حقوق خانواده شهدا خیلی زود پیگیری خواهد شد. فعالیت های سازمان نظام پرستاری مطابق با قوانین داخلی تایید شده است. به همین ترتیب، چهار موضوع نیازهای انسانی، نظام مراقبت سلامت، پرستاری و پرستاری بسته به فعالیت سازمان، چهار اولویت اصلی سازمان نظام پرستاری است.

وی درباره موانع پیش روی این وزارتخانه گفت: اصرار داریم ادبیات تشکل های کارگری را به موانع خدماتی تبدیل کنیم. کی گفته کمبود پرستار برای پرستاران مشکل ساز است، در حالی که کمبود پرستار، ارائه مراقبت های کافی را برای مردم دشوار می کند، قطعاً مانعی برای دریافت مراقبت های انسانی با کیفیت و مراقبت مناسب از بیماران است. برای غلبه بر این مانع خدمت باید به تعادل تعداد پرستاران و تخت های بیمارستانی ادامه دهیم و با این استاندارد است که طی دو سال گذشته 52000 مجوز دریافت کرده ایم.

وی ادامه داد: به این ترتیب جلسات هفتگی یا هفتگی با معاونت پرستاری و کمیسیون بهداشت برای تحقق حرفه پرستاری و اهمیت اشتغال برگزار می کنیم.

میرزابیگی افزود: وضعیت شرکت ها، پیمانکاران، 89 روزه و توسعه سیستم مورد قبول سازمان نیست و تغییر آنها باید اجرایی شود و تا تکمیل آن یکی از موانع کار است.

وی با درک اهمیت پرستاری به عنوان بخشی از خدمات عمومی گفت: این موضوع مورد توجه وزارت بهداشت، مجلس و حوزه های مختلف است. یکی از مشاغلی که باید وکالت و پرستاری باشد.

میرزابیگی ادامه داد: موضوع جدیدی که در شورای عالی نظام پرستاری به وزیر بهداشت ارائه کردیم، موضوع مرخصی یک ماهه کار در دوره است که با یک ماه مرخصی متفاوت است. طی فرمان شاهنشاهی: «در دوران سلطنت، در کشورهای دیگر به پرستاران امتیازات و مسئولیت‌های زیادی اعطا شد که بسیاری از آنها به دلیل مرزهای ملی امکان‌پذیر نبود، اما خروج و استراحت پس از دو سال خدمت برای بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ضروری است. .. دیگر مطالبه ای نیست، وزیر بهداشت موافقت می کند و مخالفی در دولت وجود ندارد.

وی گفت: مالیات بر خدمات پرستاری با مصوبه شورای عالی بیمه و دولت تعیین می شود. قوانینی برای کار او وجود دارد و ما باید از روز پرستار امسال آنها را رعایت کنیم. کمیسیون بهداشت نیز خواستار بودجه سه ماهه آخر سال جاری شد تا این قانون اجرایی شود و کل بودجه در قانون بودجه سال آینده لحاظ شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت: اجرای این سیاست نسبت به مسائل مالی موضوع رایج تری است و قطعا آثار و منافع مالی برای پرستاران دارد. این قانون ویژه است و شامل اضافه کاری و حقوق کار نمی شود.

وی افزود: ما خیلی طرفدار این تخصص هستیم و به هیچ وجه حذف نشده است. هیئت پرستاری درخواست را تا زمان برآورده شدن 100% پیگیری خواهد کرد. اجرای این قانون به 20000 میلیارد تن در هر ضریب نیاز دارد. رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش 2.5 برابری متوسط ​​حقوق کارکنان بهداشتی و درمانی نسبت به ابتدای سال 98 و قبل از شیوع کرونا خبر داد و به دولت نوشت: میانگین حقوق کارکنان دولت 6.8 میلیون نفر است. . تومان میانگین حقوق یک بهورز با حدود 10 میلیون تومان است.

میرزابیگی گفت: راهکار ما تفکیک حقوق پزشکان متخصص و محاسبه میانگین حقوق سایر کارکنان است. ما در حال پیگیری یک داستان بسیار شناخته شده هستیم، اما به دلیل بار مالی و توضیحات موضوعات غیرحرفه ای، پیگیری آن زمان می برد. در نتیجه مجبور نیستیم تمام فعالیت های این حوزه را نگاه کنیم و مسائل دیگر را به یکباره دنبال کنیم. برای دستیابی به این هدف، باید نسبت به حقوق پرستاران و سایر گروه ها آگاهی بیشتری داشته باشیم. بنابراین، در این مورد، هرگونه اطلاعات مکتوب موجود باید افشا شود. تیمی از پرستاران نیز باید در این فرآیند دخیل و مطلع شوند.

به گزارش سازمان نظام پرستاری، وی از اجبار پرستاران برای داشتن وقت بیشتر خبر داد و تاکید کرد: دانشگاه ها باید قانون ارتقای بازدهی یا قانون دائمی وضع کنند. این درخواست مبنای معتبری دارد و در صورت عدم تمکین دانشگاه ها قابل اجراست. اگر پرستاران بیش از 60 تا 80 ساعت اضافه کاری داشته باشند، طبق قانون برای کار تمام وقت به آنها دستمزد پرداخت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا