اخبار استانی

۵۴ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر است

اخبار ایران من/کرمانشاه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به کاهش ذخیره سدهای کرمانشاه نسبت به ماه گذشته، گفت: در حال حاضر ۵۴ درصد ظرفیت سدهای استان پُر است.

رسول فرهادی در گفت و گو با اخبار ایران من، با بیان اینکه در حال حاضر از ظرفیت یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون مترمکعبی ۱۲ سد استان حدود ۷۲۶ میلیون مترمکعب آن پُر است، حجم خالی کنونی مخازن سدهای استان را حدود ۶۱۹ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

وی افزود: در حال حاضر درصد پُرشدگی سدهای استان ۵۴ درصد بوده و ۴۶ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه نیز خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه بیشترین ذخیره سدهای استان را نیز مربوط به دو سد گاوشان و داریان دانست و یادآور شد: در حال حاضر هیچکدام از سدهای استان در شرایط سرریز قرار ندارند.

فرهادی خاطرنشان کرد: آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای آنلاین ۱۴۰۲) تاکنون نیز ۴۱۵ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به کاهش ذخیره سدهای استان نسبت به ماه گذشته، اظهار کرد: ماه گذشته میزان ذخیره سدهای استان ۷۴۰ میلیون مترمکعب و درصد پُرشدگی سدها نیز حدود ۵۵ درصد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به کاهش بارش‌های سال آبی جاری نسبت به بلندمدت، بر لزوم حفظ ذخایر موجود سدهای استان تاکید کرد و گفت: چنانچه کم بارشی‌ها ادامه یابد، در فصل گرمای سال آینده احتمال بروز چالش در حوزه آب وجود دارد و از همین رو باید منابعی که اکنون در اختیار داریم را به بهترین شکل مدیریت کنیم.

فرهادی ابراز امیدواری کرد در مدت باقی مانده تا پایان فصل بارندگی، وضعیت ذخیره سدهای استان بهتر شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا