اقتصادی

افزایش ۳۰۰ لیتر بر ثانیه ای ظرفیت آب شرب گرگان

اخبار ایران من/ گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از افزایش 300 لیتری بر ثانیه تامین آب شرب گرگان از منبع شرقی این شهرستان خبر داد.

سید محسن حسینی در گفت وگو با خبرنگار اخبار ایران من، با بیان اینکه یکی از اولویت های شرکت آب منطقه ای گلستان، سیاست گذاری آب در شهر گرگان برای رفع مشکل کم آبی این شهر است، اظهار کرد: در این راستا، یکی از اولویت های شرکت آب منطقه ای گلستان است. به ویژه در مورد استفاده از نکات گفت: به همین دلیل با توجه به اینکه برق ارسال آب در خط اصلی آبرسانی از شرق گرگان به این شهر حدود 450 لیتر در ثانیه است، سیستمی تا 750 لیتر در ثانیه قرار داده شد. در دستور کار شرکت آب منطقه ای .

وی با بیان اینکه در این فرآیند احداث پروژه 20 هزار مترمکعبی آب گرمابدشت و احداث خطوط 4 هزار و 850 متری از مخزن گرمابادشت تا مخازن تکمیل شده جلین سیاه تلو انجام شد، افزود: پتانسیل آبیاری سه بخشی وجود دارد. گرگان به‌عنوان بزرگ‌ترین و چهار منطقه گرگان به‌عنوان غنی‌ترین منطقه گرگان که حدود نیمی از کل نیاز شهر را پوشش می‌دهند، تا 300 لیتر در دقیقه افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: با توجه به اینکه مخزن 20 هزار مترمکعبی گرمابادشت برای نگهداری آب‌های زیرزمینی هیدرولیکی شرق شهر گرگان و همچنین برای تغذیه مخزن گلها، مخزن حراب تپه ساخته شده است. با 4000 متر مکعب فضای ذخیره سازی در گرامبدشت.

وی تاکید کرد: با اتصال مخزن به شبکه آبرسانی گرگان، تعداد مخازن آب شهر از 88 هزار مترمکعب به 108 هزار مترمکعب رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا