اقتصادی

آمادگی کامل سازمان بنادر برای تامین ایمنی سفرهای دریایی نوروز ١٤٠٠

یکی از اعضای هیات عامل و معاون دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی کامل این آژانس برای تامین ایمنی خط مسافرتی نوروزی 1401 خبر داد.

به گزارش اخبار ایران من، مجیدعلی نازی در گفت وگو با سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه سازمان بنادر همواره در کنار سیاست دریایی خود، سیاست امنیت سفر نوروزی را مدنظر قرار می دهد، گفت: بنادر و دریانوردی. به عنوان یک نهاد دولتی، توجه ویژه ای به موضوع امنیت دریایی دارد و به گفته کنفرانس ستاره (جستجوی نجات در دریا)، تیم امداد و نجات ایجاد می کند.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در درجه اول به ارتقای امنیت دریانوردی علاقه مند است و طرح جامع تحقیقات ایمنی دریانوردی بر اساس دستورالعمل تدوین شده در نظر گرفته شده است و هر دستگاه باید کارکردهای مشخص شده را رعایت کند.

لزوم استفاده مردم از تسهیلات مصوب دریایی

معاون دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تاکید کرد: مردم از بنادر رسمی و دائمی دریایی استفاده کنند.

به گفته وی در صورت سختی هوا باید از سفرهای دریایی خودداری شود و با تصمیمات پایانه ها پیگیری شود.

علی نازی گفت: مردم باید از تجهیزات امنیتی ارائه شده برای حفظ جان خود استفاده کنند و به هشدارهای سفر ایمن توجه کنند.

شماره تماس اضطراری 1550 برای گزارش حوادث دریایی

وی اعلام کرد: ملوانان می توانند از هر نقطه از سواحل در صورت بروز هرگونه حادثه دریایی با شماره چهار شماره 1550 و بدون نیاز به دریافت کد پیش شماره به راحتی و مستقیم با پیشنهاد مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی مراجعه کنند. گزارش حادثه و درخواست کمک.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با برشمردن حمل و نقل دریایی به عنوان یکی از ایمن ترین راه های دنیا، گفت: این موضوع دلایل گسترده ای از جمله تسلیحات احتمالی دارد. استانداردها در زمینه کشتی ها و بنادر، تجهیزات فراساحلی برای اطمینان از ایمنی زندگی در دریا در همه زمان ها اصلاح شد.

پول ویژه برای جستجو و نجات در دریا

علی با اشاره به اینکه جامعه جهانی سرمایه گذاری زیادی در عملیات جستجو و نجات در دریا کرده است، گفت: طوفان اخیر در بنادر جنوبی کشور

وی تاکید کرد: در مواقع اضطراری تمامی ادارات و دفاتر کشوری برای حفاظت از آسیب دیدگان مالی بسیج می شوند و در عین حال در صورت اعلام اضطرار از سوی کشتی ها، تیم های جستجو و نجات سریعا پاسخگو خواهند بود. خسارت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا