اقتصادی

اجرای موافقتنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا سطح مناسبات را ارتقاء می‌دهد

رئیس سازمان هماهنگی سازمانها در جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در مورد پتانسیل های کشاورزی و صنعت در دو کشور اظهار داشت: توسعه روابط تجاری و گردشگری ، ایجاد موافقت نامه های امضا شده ، به ویژه روابط مالیاتی بین دو کشور.

به گزارش اخبار ایران من ، اصغر شکیروف ، نایب رئیس مجلس سنا در قزاقستان با غلامرضا نوری قزلجه ، رئیس گروه اطلاعات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در حاشیه سیزدهمین مراسم تحلیف رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

نوری در همان روز گفت روابط رو به رشد دو جانبه سیاسی و اقتصادی بین دو کشور عبارتند از: جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان. “

وی افزود: پیشنهادات پارلمانی بین دو کشور می تواند منجر به ادغام در برخی مناطق شود.

رهبر گروه دوست پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان با بررسی کشاورزی و صنعت دو کشور ادامه داد: این امر منجر به تقویت همکاری های دو کشور می شود.

سرانجام ، هیئت نمایندگی بستان آباد به مجلس شورای اسلامی تبادل هیئت های سیاسی و پارلمانی و ادامه گفتگوی منطقه ای و بین المللی بین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان را تأیید کرد.

اصغر شکیروف ، نایب رئیس پارلمان قزاقستان از رفتن به کشورمان و اعلام آمادگی سنای قزاقستان برای ایجاد و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد.

در نهایت ، اصغر شکیروف بر اهمیت روابط دوجانبه بین دو کشور تأکید کرد و بر ضرورت ملاقات های حقوقی جاری بین نمایندگان قزاقستان و ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا