اقتصادی

اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای عرضه قیر

اعضای دادگاه اسلامی شورای نگهبان را تأیید کرده اند که 150،000 دلار برای موم در سال آینده تأمین کند.

به گزارش اخبار ایران من ، اعضای دادگاه اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) و در بررسی پیش نویس قانون 1400 شورای نگهبان ، تبصره 1 تبصره 1 را اصلاح و تصویب کردند.

بر این اساس توافق شد که در سال 1400 ، وزارت نفت مجبور شد 150 میلیارد دلار از قسمت سوم بند “ب” این تبصره هر ماه برای باتوم قیر VB قیر (روغن عطر) برای پالایشگاه ها و یک حساب بین آنها و اقتصاد ملی به شرح زیر تنظیم کنید:

1- چهل و هشت درصد (48٪) بهسازی جاده های فرعی و روستایی و به روزرسانی بزرگراه های اصلی ، فرعی و صنعتی و زیرمجموعه ها و همچنین پروژه های بازسازی و پروژه های مسکن آنلاین و پروژه های ملی مسکن ارائه شده توسط وزارت راه و رشد برای شهرها

2- بیست درصد (20٪) از بهسازی جاده ها و پروژه های توسعه جامعه و پروژه های مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی آسیب دیده از فاجعه بی سابقه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

3- هفده دوازده (17٪) راه سازی شهری توسط وزارت کشور

4- شش (6٪) برای استفاده از اتوبوس ، فانوس دریایی و جاده های بین رشته ای با بسیج سازندگی سپاه

5- شش (6٪) اصلاحات مدارس توسط دانشگاه فرهنگیان با وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس)

6- سه چهارم (3٪) کل بیابان زایی و جلوگیری از فعالیت های مالچ پاشی (مالچ پاشی) مورد تأیید دستگاه مربوطه ، وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری)

شرکت های بزرگ تحت این بخش موظفند طی دو ماه پس از تصویب قانون ، سهمی استانی به دولت های خود اعلام کنند تا اعتبار مناسب را مطابق با وضعیت امور و دوره خدمت آن استان ارائه دهند.

گزارش این جلسه هر سال یک بار توسط نهادهای حاکم برای انرژی ، برنامه ، بودجه ، حسابداری و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارائه می شود. کمیسیون سیستم ، بودجه و محاسبات موظف است در صورت بررسی ، گزارش خود را به مجلس اسلامی ارائه دهد.

این آیین نامه باید ظرف یک ماه از تاریخ تصویب توسط کابینه مواد معدنی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت دارایی ، دارایی و نفت به تصویب برسد.

در بخشهای 4 و 7 تبصره 1 نیز اصلاحاتی صورت گرفت تا شورای نگهبان تأمین شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا