اقتصادی

اختصاص 3500 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی استان کرمان در مصوبات سفر هیئت دولت

اخبار ایران من/ کرمان وزارت جهاد کشاورزی گفت: 3500 میلیارد تومان در مصوبات نمایندگان دولت در استان کرمان به بخش کشاورزی اختصاص یافت که یک هزار و 640 میلیارد تن در شمال و مابقی در جنوب استان است.

سید جواد ساداتی نژاد شامگاه 31 مردادماه در جلسه هیات مدیره استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان مکانی زیبا برای کشاورزی و باغداری است و 900 هزار هکتار زمین حاصلخیز در این استان وجود دارد که 7.1 هکتار داریم. میلیون تن محصولات کشاورزی در این منطقه است.

وی همچنین گفت: 260 هزار نفر در استان کرمان در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند که حدود 30 درصد از شاغلان استان در این بخش هستند.

ساداتی نژاد گفت: امسال با غیرت کشاورزان این منطقه دو برابر پارسال گندم داده شده است.

وی تاکید کرد: امسال سخت ترین و بدترین سال از نظر مشکلات کشاورزی بوده است و در ابتدای سال خسارت زیادی به این بخش و اخیراً بخش زیادی از مزارع وارد شد. و مزارع در اثر سیل از بین رفت و برای کشاورزان بسیار سخت است و ما باید وام این کشاورزان را به تعویق بیندازیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید زمین را اختصاص دهیم تا کشاورزان در سال آینده اقدام به کاشت کنند.

وزارت جهاد کشاورزی گفت: 3500 میلیارد تومان در مصوبه نمایندگان دولت در استان کرمان به بخش کشاورزی داده شد که یک هزار و 640 میلیارد تن در شمال و مابقی در جنوب استان است.

وی ادامه داد: در حوزه های مختلف از جمله احیاء و احیای باغات، ایجاد نهالستان، مدیریت آب، آبخوان داری، مبارزه با بیابان زایی، رفع مزاحمت مناطق کاداستر، حمایت از مسافران و سیستم پایدار اعتباراتی به استان کرمان داده شد. . ، ایجاد استخرهای ماهیان خاویاری، واکسیناسیون دام، مبارزه با آفات گیاهی، ارتقای فناوری اطلاعات در کشاورزی و در حوزه دام و طیور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا