اقتصادی

اخطار دژپسند به بانک‌ها/ جریمه مالیاتی برای متخلفان سود بانکی

از آنجا که بانک ها همیشه از سود بانکی پیروی نمی کنند ، وزارت دارایی و دارایی جریمه هایی را برای سرقت از بانک ها وضع کرده است.

به گزارش اخبار ایران من ، بانک ها همیشه به دلیل نقض نرخ بهره متهم شده اند و غالباً از تصمیم شورای پول و اعتبار در مورد نرخ سود و محل اقامت اجتناب کرده و نرخ سود بالاتری نسبت به هزینه های حقوقی دریافت کرده اند.

در طی سالهای گذشته تلاش هایی برای مقابله با ورشکستگی انجام شده است اما متأسفانه نتیجه ای نداشته است.

در همین راستا ، وزارت دارایی و دارایی به 12 مدیرعامل بانک اعلام کرده است: با توجه به نیاز به حمایت از برداشت محصول برای تأمین تقاضای سال و مطابقت با الزامات اعلام شده قبلی ، بانک ها باید به دقت نرخ سپرده و شورای نظارت کنند مکانهای تایید شده

دژپسند به بانک ها هشدار داده است که قیمت های بالاتر از قیمت های مصوب شورای پول و اعتبار مشمول مالیات در نظر گرفته نمی شوند و بر اساس اعلام آژانس حسابداری ، IRA باید اقدامی انجام دهد.

با این حال ، در بیانیه اخیر در مورد احتمال تغییر نرخ سود بانکی ، وزارت دارایی گفت که تغییر در اقتصاد به دلیل عوامل محیطی است ، اما این باید تدریجاً بررسی و اجرا شود.

اکنون ، عباس معمارنژاد ، معاون وزیر امور بانکی در امور اقتصادی ، اعلام کرده است که نرخ سود قانونی سپرده یک ساله 16 درصد است و دو سال 18 درصد تعیین می شود ، در حالی که نرخ سود 18 درصد است.

به گفته وی ، بانکی که بانک ها نرخ بهره بالاتری نسبت به نرخ سود پرداخت می کنند علاوه بر پرداخت سود سپرده گذاران ، کسر مالیات نیز دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا