اقتصادی

اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

سخنگوی اتاق بازرگانی ایران گفت: تاخیر در اجرای اصلاح سیاست پولی هزینه اجرای سیاست را افزایش داده است و به همین دلیل دولت باید در منطقه وارد عمل شود.

به گزارش اخبار ایران من، محمدعلی رضایی درباره وضعیت بخش تولید پس از اجرای سیاست ارزی اظهار کرد: متاسفانه اگرچه بخش خصوصی در سال‌های اخیر بارها اعلام کرده که سیاست‌هایی مانند صندوق‌های منتخب به نفع اقتصاد ایران نیست. ” اما متوجه شدیم که این تغییر تقریباً ده سال با تأخیر رخ داده است.

وی افزود: البته اگر در آن زمان این تغییرات در دستور کار قرار می گرفت، هزینه ها و مشکلات مدیریتی بسیار کمتر می شد، اما در این بین باید چالش های جدید را تحمل کرد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تغییرات ارزی باید به تدریج انجام شود، به سایت اتاق گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم بحث افزایش قیمت کالاها است. با افزایش این قیمت ها، قدرت خرید مردم کاهش می یابد و نمی توانند کل بازار را راه اندازی کنند.

رضایی ادامه داد: در این صورت می‌توان ظرف پنج سال این مشکل را برطرف کرد و دوره گذار تکمیل شد و اقتصاد ایران تا آن زمان بهبود پیدا کرد.

وی همچنین با بیان اینکه افزایش ارزش صادرات ایران به بخش صادرات نیز قابل توجه خواهد بود، گفت: باید ارزش کالاهای خود را به گونه ای عرضه کنیم که علاوه بر تامین نیاز داخلی کالاهای ایرانی بتوانند در بازارهای بین المللی رقابت کنند. . . ما قبلاً این را در برخی بازارها از دست داده ایم و باید دوباره تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا