اقتصادی

افزایش تعرفه گاز پرمصرف‌ها از ۱۶ آذر – اخبار ایران من

معاون وزیر نفت در امور گاز در ابلاغ آیین نامه اجرایی بند ک تبصره 15 بودجه سال 1401 مربوط به افزایش قیمت گاز و طرح های ترویجی آن در وزارت نفت گفت: مشترکین خانگی که از گاز استفاده می کنند اراده خواهند کرد. کاهش در ماه های سرد سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ازای هر کاهش تعداد، تخفیف یا پاداش پس انداز به آنها تعلق می گیرد.

به گزارش اخبار ایران من، مجید چگانی هنگام اعلام تنظیم قیمت گاز و طرح های تشویقی قیمت گاز از سوی دولت به وزارت نفت توضیح داد و گفت: مشترکان خانگی که در ماه های سرد سال از گاز استفاده می کنند کاهش می یابد. نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ازای هر کاهش، تخفیف یا پاداش پس‌اندازی معادل سه درصد بهای گاز در مدت مشابه تعلق می‌گیرد و از این تخفیف تا سقف 45 درصد قیمت گاز در سال استفاده می‌شود. صورت حساب آنها

وی تاکید کرد: مشتریانی که در سردترین ماه های سال مشروبات الکلی مصرف می کنند بیش از 70 درصد نمونه درمان الکلی (سقف 3 پله روی پله های میز)، هوای آنها 100 درصد رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: قیمت مشترکین ثابت که در سه مرحله اول هستند نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته و بدهی آنها نیز مانند سال های گذشته است. فقط قیمت پرکاربردترین مشترکین سگمنت داخلی مثلاً از مرحله 4 به بعد افزایش یافته است.

چگانی ادامه داد: بر این اساس گاز طبیعی که در اختیار کمیته پشتیبانی امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است و استفاده از آنها در محدوده (مجاز استفاده از 3 سقف در هر منطقه) است، رایگان خواهد بود اما در در حال حاضر مشترکین عادی و مشترکین کمیته امداد و شورای حقوق در صورت تجاوز از این حد، مازاد استفاده از آنها مشمول پرداخت حداقل نرخ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: هم اکنون 65 درصد از گاز مصرفی منازل در فصل زمستان سال توسط مشترکانی که بیشترین مصرف را دارند (مرحله 4 تا 12) و در عین حال مشترکین کاربر مصرف می کنند. دریافت پول بیشتر الکترونیک پنهان. : در حال حاضر بیش از 64 درصد از مشترکانی که در سطح اول تا سوم قرار دارند، تنها 35 درصد از گاز مصرفی بخش خانگی در فصل زمستان را مصرف می کنند. یک سال، و ارزش آنها افزایش نیافته است.

وی گفت: بر این اساس به منظور تامین عدالت اجتماعی و توزیع صحیح یارانه انرژی با تصویب هیات وزیران برای مصرف کنندگان پرمصرف و پر گاز در نظر گرفته شده است که از 25 آذرماه قابل اجرا است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بر اساس این قانون، اماکن مذهبی، هتل ها، مساجد و … در صورتی که بیش از 10 درصد نسبت به زمان مشابه پارسال صرفه جویی کنند، به ازای هر یک درصد پول، 10 درصد تعلق می گیرد. در هوا 40 درصد خواهد داشت.

چگانی همچنین در تشریح بخش صنعت گفت: اگر مشترکین صنعتی بتوانند نوسازی (نوسازی اولیه) خود را تا فصل سرد سال به تعویق بیندازند و حداقل 5 روز متوالی مصرف را 30 درصد کاهش دهند، در قبض گاز آنها با توجه به میزان گاز صرفه جویی می شود. ذخیره شده است. پنج درصد تخفیف خواهد داشت.

گفتنی است، بر اساس تصمیم آگاهانه، مصرف معمول در قسمت اول تا سوم منطقه 3 (بیش از 50 درصد ثبت نام کنندگان در این منطقه هستند) به ترتیب 175، 250 و 325 مترمکعب برای هر کدام. خانه ماهانه و محاسبه قیمت گاز روش اول تا سوم نسبت به سالهای گذشته افزایشی نداشته و همانند سالهای قبل می باشد، اما برای محاسبه قیمت گاز در مرحله چهارم و بعدی که با افزایش مالیات مواجه خواهد شد. و اینکه مراحل 4، 5 و 6 نسبت به مالیات سال قبل 30 درصد افزایش داشته است. ، به ترتیب 5 و 6 هزار تن بر متر مکعب محاسبه می شود. این در حالی است که افزایش قیمت گاز طبیعی به تدریج محاسبه می شود و قیمت هر پله با توجه به مازاد مصرف مراحل قبل محاسبه می شود، در حالی که این محاسبات از 25 آذرماه سال جاری تا آن زمان لازم الاجرا خواهد بود. با همان نرخ مصوب قبلی محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا