اقتصادی

امضاء تفاهم‌نامه بین اتاق بازرگانی و سه مرکز دانشگاهی دولتی استان

اخبار ایران من/ قم در همایش اتاق بازرگانی قم که با حضور رؤسای دانشگاه‌های علمی تحت پوشش دانشگاه فارابی و دانشکده فنی و با حضور دکتر و در مورد مبارزان آزادی اقتصادی صحبت شد. .

در جلسه اتاق بازرگانی قم و حضور روسای دانشگاه های علمی کاربردی و فارابی و دانشگاه های برتر منطقه توسط دکتر بابایی از امنیتی، سیاسی، معاونت دولت در سالن همایش امام. حسن (ع) رئیس کل سیاست، امنیت و فرهنگ کشور سه شنبه، خردادماه، مشارکت جدید دانشگاه ها و اقتصاددانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این همایش ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: علیرغم پیشرفت ائتلاف های صنعتی و دانشگاهی، برای مهار همه توان اتاق بازرگانی و دانشگاه های منطقه، برنامه ها و راهکارهای بیشتری نیاز است. برای ارتباط موثر بین شرکت ها و دانشگاه ها. به خصوص در دانشگاه های اقتصاد این کشور.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید نسبت به این حرفه آگاهی داشته باشند و بدانند که شرکت های منطقه تخصص و تخصص لازم برای ایجاد مشاغل سودآور را ندارند.

وی افزود: انجام کارهای دانشگاهی در کارگاه می تواند شروعی عالی برای دانشجو باشد و به عبارتی تربیت در محیط کار و متخصصان می تواند ثابت کند که فارغ التحصیلان مهارت های منحصر به فردی دارند.

وی تاکید کرد: دانشگاهیان جوان باید از نظر حرفه ای و استفاده از اساتید در کنار دانشگاه خود در جامعه جهانی حضور داشته باشند تا پس از فارغ التحصیلی با آگاهی کامل وارد بازار کار شوند و موفق شوند. دانش مدرن در هر زمینه مالی.

اللهیاری نایب رئیس اتاق بازرگانی قم نیز در این نشست گفت: امروز بازار تشنه کارگران خاص و ماهر است و از طرفی نیروهای متخصص و ماهر حوزه آموزش و پرورش است. ما شرایط را فراهم کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت دانشگاه با بخش خصوصی باید افزایش یابد، افزود: به همین دلیل تعدادی دانشگاه مهم توسط سایر دانشگاه های منطقه راه اندازی شده که متاسفانه علی رغم مکاتبات مکرر نتیجه ای در بر نداشته است.

علی خاکی، مدیر اجرایی کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی قم گفت: در این کشور صنایع و شرکت ها به افراد ماهر و منحصر به فرد نیاز دارند، کمتر کار دارند. و شخصی بدون تخصص لازم کاری را انجام می دهد.

وی افزود: با تغییر در فرآیند تصمیم گیری امیدواریم ادغام دانشگاه و صنعت راه بهتری نسبت به گذشته پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت کشور بسیار محترم است و موضوع اخیر در کشور این است که فرهنگیان برای شرکت های آگاه و استارت آپ ها و شتاب دهنده ها ارزش قائل هستند.

آقاجانی نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: وظیفه کارآفرینان خوشنام و تحصیلکرده است که از طریق ارتباط زمینه ورود فارغ التحصیلان به عرصه شرکتی را فراهم کنند.

شایان ذکر است در پایان این همایش سه تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی قم و دانشگاه فارابی، دانشگاه جامع علمی کاربردی و مرکز فنی و حرفه ای منطقه منعقد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا