اقتصادی

امنیت بالای فروشندگان لوازم خانگی غیرمجاز در فضای مجازی

حفاظت بیشتر از فروشندگان غیرقانونی لوازم خانگی در فضای سایبری

در ماه های گذشته به دلیل عدم نظارت و کنترل فروشندگان لوازم خانگی، انواع کالاها از هر نوع و غیرقانونی را به راحتی در اینترنت به فروش می رسانند و متاسفانه نظارتی بر فعالیت این فروشندگان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری اخبار ایران مناخیراً شکایات مردمی از بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد که برخی از تولیدکنندگان در این بخش به اندازه کافی برای تحویل محصولات به مشتریان تلاش نمی‌کنند.

وی افزود: چرا تولیدکننده توزیع کننده است؟ اگر یک تولیدکننده فقط تولید می کند پس چرا توزیع و فروشگاه راه اندازی می کند؟

پازوکی ادامه داد: در قراردادهایی که خریدار امضا می کند گفته شده که پس از مدتی کالا تحویل می شود اما در سال 98 و 99 مشکل بیشتر شد و حتی تجارت با نماینده کالا قرارداد بست و آنها کالا را در موعد مقرر تحویل دادند

رئیس انجمن صنفی کالاهای خانگی گفت: اما در دنیای واقعی به دلیل عدم نظارت و کنترل، فروشندگان به راحتی هر نوع کالایی را که بخواهند می فروشند، چه غیرقانونی و چه قانونی، چرا نظارتی وجود ندارد. از فضای واقعی؟ چرا باید اجناس داخل شهر به دست مصرف کنندگان برسند و دیر به دست مصرف کنندگان برسند اما در فروشگاه های واقعی از هر برند چند نوع وجود دارد؟

آقای شراره کامرانی، جامعه شناس اقتصاد و توسعه در مصاحبه ای به برخی مشکلات حقوقی در اینترنت اشاره کرد و افزود: عرضه محصولات تجاری در این بازارها بسیار امن تر از بازارهای قدیمی است و فروشندگان محصولات در این بازارها امن تر از بازارهای قانونی هستند. و بازارهای واقعی ، هزینه کمتری دارد.

این کارشناس حوزه لوازم خانگی گفت: این به معنای توافق سایت رسمی با قاچاقچیان نیست، اما در هر صورت به دلیل نبود مجوزهای ویژه برای متقاضیان این نوع پنل ها، شاهد هستیم که سایت ها و پورتال های معروف نیز مجاز به خرید نیستند

انتهای پیام/





این مقاله به شما کمک کرد؟

بر اساس نتایج 0 رای به نفع 0 به آن رای مخالف دهید

دکمه بازگشت به بالا