اقتصادی

اندازه گیری دمای بدن افراد از 2 تا 7 متر با “شکارچی تب”

یک شرکت دانش بنیان واقع در شهر فناوری الکترونیکی ارومیه دوربین های حرارتی تشخیصی Corona را برای استفاده در مراکز عمومی معرفی کرده است که قادر به اندازه گیری دمای بدن انسان در فاصله 2 تا 7 متری با خطای 2 درجه دهم هستند.

مرتضی حسینیه مدیرعامل شرکت دانشبونیان در مصاحبه با اخبار ایران من وی با بیان ویژگی های فنی دوربین تصویربرداری حرارتی Corona که توسط این شرکت ساخته شده است ، گفت: “وظیفه اصلی شرکت ما طراحی و تولید تجهیزات امنیتی الکترونیکی است ، اما به دلیل شیوع کرونا تصمیم گرفتیم سیستم دوربین خود را تغییر داده و عملکرد آن را بهبود بخشیم.”

وی با اشاره به جزئیات دوربین های استفاده شده در شیوع Coronavirus گفت: ما حسگر کالیبراسیون را که تقریباً یک سنسور پزشکی است به دوربین های تولید شده اضافه کردیم و در سخت افزار و نرم افزار نیز تغییراتی ایجاد کرد.

حسینیه ادامه می دهد: “این دوربین ها به گونه ای طراحی شده اند که” دوربین های حرارتی “به علاوه” دوربین دید در شب “با هم ترکیب شوند و در آخر ما” دوربین های حرارتی برای تشخیص ویروس های کوف 19. تولید می کنیم. “

به گفته وی ، دوربین ها تب شکارچی نامیده می شدند.

این مدیر پروژه با تأکید بر اینکه این دوربین حرارتی قادر به تشخیص افراد مبتلا به ویروس تاج از فاصله 2 تا 7 متر است ، خاطرنشان کرد: این دوربین همچنین می تواند تب یک فرد را با خطای 2 دهم درجه سانتیگراد اندازه گیری کند.

حسینیه تأکید کرد: ما این محصول را پس از آزمایش نهایی به دفتر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ارسال کردیم تا مجوز نهایی را از این دفتر دریافت کنیم. وی درباره کاربرد دوربین حرارتی کرونا توضیح داد و گفت: این دوربین برای همه مراکز است. شلوغ و شلوغ ، مانند راهروهای بزرگ ، سازمانها و در اماکن عمومی که مشتری های زیادی دارند ، مورد نیاز و استفاده قرار می گیرند.

وی ظرفیت تولید فعلی شرکت را 15 تا 20 این دوربین در هفته عنوان کرد و افزود: در صورت پشتیبانی و حضور خریداران می توانیم ظرفیت تولید خود را به 50 واحد در هفته افزایش دهیم.

وی گفت: “تولید نمونه اولیه دوربین حرارتی Corona براساس تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی است.” “ما نمونه اولیه صندوق نوآوری را برای نمونه سازی دریافت کردیم و بخش دوم این تسهیلات را پس از تولید انبوه دریافت کردیم.” ما این کار را خواهیم کرد این امکانات برای ما بسیار کارآمد است و می توانیم از مواد اولیه حسگر استفاده کنیم.

حسینیه افزود: “اگر این سنسورها را جداگانه خریداری کنیم ، باید برای هر سنسور 8000 دلار پرداخت کنیم ، اما با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری ، می توانیم قراردادی را با این شرکت امضا کنیم که این سنسورها را برای تهیه 100 عدد از این سنسورها تهیه کند.” این قیمت سنسورهای ارسالی را کاهش می دهد.

وی گفت: “ما انتظار داریم كه دستگاه های دولتی به محصولات ما اعتماد كنند و به ما اجازه دهند كه آنها را در موسسات خود نصب كنیم ، زیرا محصولات ما از نظر خدمات و كیفیت با محصولات مشابه خارجی رقابت می كنند.” تاکنون توانسته ایم مشتریان خود را در کارآزمایی نصب محصول راضی کنیم. اگر این اعتماد ایجاد شود ، می توانیم نیاز کشور به این دوربین حرارتی را برطرف کنیم تا کشور نیازی به مدل خارجی مشابه نداشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا