اقتصادی

بخش خصوصی در ارائه نظرات خود به مسئولان تعارف را کنار گذارد

اخبار ایران من/ خراسان رضوی رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: سازمان‌های خصوصی باید ارزیابی را کنار بگذارند و در صورت نظر کارشناسان این موضوع را به گوش مسئولان برسانند.

غلامحسین شافعی امروز 26 بهمن در افتتاحیه ستاد تعاون و حمایت اقتصادی خراسان رضوی که در اتاق مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اخیراً با تجار و صنعتگران کشور دیدار کردند. . ایشان در یکی از جلسات که برای هنرمندان و کارآفرینان بسیار حائز اهمیت بود، به دو نکته اساسی اشاره کردند که البته بارها بر آن تاکید کردند اما به آن عمل نکردند.

وی افزود: اولین و مهمترین نکته این است که در مدیریت اقتصاد ملی که به صورت پنهانی وجود دارد و به دلیل نبود ابزار صنعتی در این کشور مشکلات زیادی به وجود می آید. رهبری در سخنرانی های قبلی بارها بر این موضوع تاکید کرده اند. نکته دومی که وی بر آن تاکید کرد این بود که مدیریت کافی و پایدار در اقتصاد کشور وجود ندارد. همه ما به خوبی می دانیم که این مسائل آینده اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. آنچه تاکنون دیده‌ایم این است که انتخابات و قدرت تصمیم‌گیری در سراسر کشور مشترک است اما هیچ پاسخی وجود ندارد.

مدیرعامل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: تشکل‌های تجاری با مشارکت مسئولان دولتی باید صداقت داشته باشند زیرا تمام تلاش مسئولان برای تحقق اهداف اقتصاددانان است. در مقابل این گروه اگر اتفاقی بیفتد، یک زخم محافظت می شود، یعنی برای جلوگیری از آزمون و خطا. در حال حاضر شانس آزمون و خطا وجود ندارد. امروز هر سه مجموعه به ویژه قوه قضائیه برای رفع بحران مالی کشور تلاش می کنند و دستگاه های ویژه نیز آماده پیوستن به این سه گروه هستند. امیدواریم این حرکت به انقراض میمون ها منجر شود و شاهد طرح های متنوعی در خراسان باشیم.

شافعی گفت: موضوع نظارت بر عملکرد ستاد در حمایت و حمایت از فعالیت های مالی خراسان رضوی خراسان رضوی باید در اولویت قرار گیرد تا در صورت نیاز به اصلاح سازوکارهای مرتبط با آن، به این موضوع رسیدگی شود.

رضا جمشیدی دبیر قرارگاه مشترک حمایت و پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی گفت: این قرارگاه دارای سه قشر جمعیتی، ستادی و تجهیزاتی است. در مقر شورای راهبردی قرار دارد. یک هیئت مشورتی نیز تشکیل می شود که از مقامات منتخب، اساتید دانشگاه و سایر مشاوران تشکیل شده است. ستادها و کارگروه های زیادی در این سطح شناسایی شده اند.

وی افزود: در محیط کار هفت کمپ شامل کشاورزی و غذا، صنعت، معدن، تجارت، مسکن و ساختمان، مالی، علمی، فرهنگی و مسافرتی، اشتغال و امور مالی و دارایی و در نهایت تشکل های اجتماعی و منطقه ای ایجاد شده است. . فعالیت های سرمایه انسانی مؤسسات مالی با محوریت اتاق بازرگانی مشهد تشکیل و ساماندهی شرکت های صاحب نام، هماهنگی و همکاری بین سازمان های مردم نهاد است.

در ادامه محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: بخش خصوصی خوشحال است که این ایده اجرایی شده است. در خراسان رضوی موانعی وجود دارد که باید برطرف شود. نکته بعدی این است که دبیران قرارگاه ها باید مستقل باشند و البته حدود اختیارات آن ها نیز به وضوح مشخص شود.

در این جلسه به پیشنهاد یعقوبعلی نظری، دومین استاندار از سه استاندار به عنوان سرپرست بر سه دستگاه کاری مورد نیاز منصوب شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا