اقتصادیایران کسب و کار

بدون استفاده از این 8 تکنیک کمد لباسی مرتبی نخواهید داشت!

نظم دادن به کمد لباس  واجب است چرا که بخش مهمی از آرامش و رفاهتان در اتاق‌های خانه وابسته به نظم همین کمدهاست. اگر هر بار که در کمد را باز می‌کنید با انبوهی از آشفتگی پارچه‌ای روبه‌رو شوید، نظم فکری و آسایش‌تان هم در آن فضا از دست می‌رود. پس به نکاتی که ر این مطلب از گروه شادمگ گفته شد، کاملا دقت داشته باشید و هر جای دیگری هم ایده‌های ناب و تازه دیدید، آنها را یاد بگیرید.

You will not have a tidy wardrobe without using these 8 techniques!

ایده هایی برای نظم دادن به کمد لباس

یکی از مشکلات معمول در نا منظم بودن کمدهاست، حتی اگر کمدتان را کاملا مرتب کنید، چند هفته بعد کمد به حالت اولیه اش باز می گردد و نا منظم می شود، در این مطلب قصد داریم ایده هایی را برایتان مطرح کنیم که با کمک آن ها می توانید به کمد ها نظم بدهید و این نظم را مدت طولانی تری حفظ کنید.

 لباس های قدیمی را کنار بگذارید

شاید این کار در نگاه اول نظم دادن به کمد لباس ساده به نظر نرسد، برخی از ما عادت کرده ایم که وسایل و های قدیمی را نگه داریم. بخشیدن یا کنار گذاشتن لباس ها برایمان کار آسانی نیست، اما توصیه ی جدی ما به شما این است که پیش از هر کاری، لباس های داخل کمد را وارسی کنید و سریعا لباس هایی که مدتی طولانی است مورد استفاده تان قرار نگرفته اند را از کمد خارج کنید.

به دنبال حداکثر استفاده از ارتفاع باشید

نکته ای اساسی برای استفاده ی بهینه از فضا در تمامی فضاهای کوچک این است که بهترین استفاده را از ارتفاع داشته باشیم. معمولا بالای کمد ها که دست افراد به آن نمی رسد، فضایی بلا استفاده یا نامنظم می شود. پیشنهاد جدی ما به شما این است که اگر بالای کمدتان خالی است یا نظم خاصی ندارد، با خریدن جعبه هایی در اندازه های مختلف، سعی کنید به بهترین شکل از این قسمت استفاده کنید و نظمی پایدار به این قسمت کمد ببخشید.

از رنگ های هماهنگ استفاده کنید

برای چوب لباسی ها و جعبه هایی که وسایلتان را در آن ها قرار می دهید رنگی خنثی و واحد انتخاب کنید. مثلا چوب لباسی هایی سفید و ساده در کنار جعبه هایی به رنگ آبی روشن. این ترکیب رنگ هماهنگ شلوغی کمد را کمتر کرده و وحدت و نظم را در آن ایجاد می کند.

به کمدتان چند کشو اضافه کنید

اگر از قبل نظم دادن به لباس در کمد کشوهایی تعبیه نشده نباید فکر کنید که هرگز نمی توانید کشوهایی در این کمد داشته باشید، کافی است کمی وقت بگذارید و در یک آخر هفته چند کشو مانند تصویر زیر بسازید. کشوها در نظم بخشیدن به هر فضایی، عالی عمل می کنند.

کشوها را تقسیم بندی کنید

کار سختی پیش رو نیست، ایده های متنوعی برای تقسیم بندی کشوها وجود دارد، می توانید با استفاده از لوله هایی که بریده اید به کشو نظم بدهید، یا مانند تصویر سمت چپ، با چند قطعه هر کشو را به صورت دلخواهتان تقسیم بندی کنید.

جواهرات را در قالب یخ قرار بدهید

ایده ای ساده و کم هزینه اما بسیار کاربردی برای نظم دادن به کمد لباس این است که به جای خریدن جعبه های جواهر متنوع، از قالب های یخ استفاده کنید و به راحتی به کشوها نظم بدهید.

برچسب گذاری کنید

شاید در نگاه اول این کار به نظرتان مفید نباشد، اما وقتی شما روی جعبه یا کشویی خاص برچسبی می زنید، نا خواسته باعث می شوید چیزی به جز آنچه که نوشته اید وارد آن بخش نشود، مثلا غیر ممکن است دستبندهایتان را در محل مشخص شده برای جوراب ها قرار بدهید. به این ترتیب نظمی خاص و همیشگی به کمدهایتان بخشیده اید.

یک آویز برای لباسی که باید آن را بپوشید داشته باشید

یک آویز پشت چسب دار به رنگ در کمد خریداری کنید و آن را روی در نصب کنید. هرروز که قصد بیرون رفتن دارید، لباسی که میخواهید بپوشید را روی آن قرار بدهید. با این کار لازم نیست هر بار در کمد را باز کنید و لباس ها را کنار بزنید تا این لباس را پیدا کنید. این کار همچنین باعث می شود دسترسی سریع تری به لباس مورد نیازتان داشته باشید. با روش های آسانی که در اختیارتان گذاشتیم نگران خود نباشید.

 از فضای پشت در کمد به بهترین شکل استفاده کنید

یکی دیگر از بخش های کمد که معمولا مورد توجه قرار نمی گیرد، جداره ی داخلی درِ آن است. ایده های متنوعی برای استفاده ی بهتر از در کمد وجود دارد، در دو تصویر زیر مشاهده می کنید که چطور این جداره ی بلا استفاده به شکلی مناسب مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 از نگه دارنده های پارچه ای استفاده کنید

این نگه دارنده ها به شما کمک می کنند از فضای حداقلی، حداکثر استفاده را داشته باشید. این نگه دارنده ها هم برای کفش، هم برای لباسهای شما کاربرد دارند و به خوبی فضای مورد نظرتان را منظم می کنند.

 با حلقه ها روسری ها و کراوات ها را منظم کنید

اضافه کردن چند حلقه به زیر چوب لباسی کار سختی نیست، می توانید از حلقه هایی که برای پرده ی حمام استفاده می شوند کمک بگیرید و مانند تصویر زیر کراوات ها و روسری های تان را منظم تر بچینید.

چوب لباسی ها را دوبله کنید

این ایده نظم دادن به کمد لباس بسیار کار آمد و ساده است، کافی است ضامن در قوطی های نوشابه را جدا کنید و مانند تصویر زیر از هر چوب لباسی یک چوب دیگر آویزان کنید.

نکات

با جدا کردن لباس های فصلی و قرار دادن آن ها در جعبه ها، زیر تخت یا اتاقی دیگر فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.
با لباسهایتان مانند مسولین فروشگاه های زیبا برخورد کنید، لوازم را دسته بندی کنید و آن ها را به خوبی در معرض دید قرار بدهید. چرا که اگر لباسی در معرض دیدتان نباشد، آن را نمی پوشید.
یک آینه در نزدیکی کمد نصب کنید.
مرتب نگه داشتن کمد را به یک عادت تبدیل کنید و همه ی وسایل را در محل مناسب قرار بدهید.
هرروز تنها 7 دقیقه به مرتب کردن کمد اختصاص بدهید، مطمئن باشید 7 دقیقه از 1440 دقیقه ای که روزانه در اختیار دارید باعث می شود کمد شما همیشه مرتب باشد.

۸ روش ساده برای نظم دادن به کمد لباس‌ها

گیره‌های لباس باکیفیت و خوب بخرید

اهمیت گیره‌های لباس را دست‌کم نگیرید. اینها مهم‌ترین عنصر نظم‌دهنده به کمد لباس‌هایتان هستند. اگر گیره‌هایی باکیفیت بخرید و جنس‌شان هم خوب باشد، نظم فوق‌العاده‌ای به کمدتان وارد می‌شود.گیره‌های محکمی انتخاب کنید که لباس به‌خوبی روی آنها می‌ایستد. بهترین گیره‌ها، همان گیره‌هایی هستند که روی اسکلت‌شان، پوششی از پارچه مخملی‌مانند وجود دارد. اینها مانع از آن می‌شوند که لباس از گیره سُر بخورد و پایین بیافتد. از نظر شکل هم زیبا هستند و کمد را منظم‌تر می‌کنند.

نظم‌دهنده‌های کمد چاره کارتان هستند

بعد از اینکه گیره‌های لباس یا همان چوب‌لباسی‌ها را می‌خرید، امکان دارد که دیگر میله آویز لباس‌ها جا نداشته باشد. یا اینکه لباس‌هایی بعدتر به کمدتان اضافه شوند که فقط جعبه‌های نظم‌دهنده مناسب می‌توانند پذیرایشان باشند و فضای کمد را به‌هم نریزند. بنا به اندازه و ظرفیت کمد، لباس‌هایتان و سلیقه شخصی خود به سراغ خرید نظم‌دهنده‌ها بروید و آنها را به کمد لباس‌ها اضافه کنید.

نظم‌دهنده‌های بسیار زیبا و متنوعی در قیمت‌های مناسب در بازار وجود دارند. البته می‌توانید از کارتن‌های مقوایی معمولی هم استفاده کنید و با کاغذکادو و…، آنها را زیبا کنید. اما نظم‌دهنده‌ها، زیبا و تمیز هستند و دیگر زحمتی برای زیباسازی روی دوشتان نمی‌گذارند.

لباس فصل‌های مختلف را از هم جدا کنید

جداکردن لباس‌های هر فصل از یکدیگر به شما کمک می‌کند تا وضعیت منظم‌تری را در کمدتان شاهد باشید. وقتی که لباس‌های فصول مختلف در میان هم و بدون نظمی خاص قرار داشته باشند، هر بار که می‌خواهید به یکی دسترسی پیدا کنید، باید لباس‌های مختلف را ورق بزنید و کمدتان را به هم بریزید.

پس لباس‌های هر فصل را کنار هم بچینید و در هر فصل، لباس‌های همان زمان را به قسمت در دسترس کمد منتقل کنید. طوری لباس‌های هر فصل را در کنار هم مرتب کنید که انگار می‌خواهید کمد و ویترین یک فروشگاه لباس را آماده‌سازی کنید. به اندازه قد و طول لباس‌ها دقت کنید و استراتژی خاصی برای چیدن شلوارها، مانتوها، شومیزها و… در نظر بگیرید.

لباس‌های ضخیم را به شِلف‌ها منتقل کنید

شلف یا طبقه‌هایی که در بیشتر کمدهای لباس وجود دارند، گزینه‌های خوبی برای قراردادن لباس‌های ضخیم مانند پلیورهای زمستانی یا شلوارهای جین هستند. چون این لباس‌ها حجیم‌اند و جای زیادی می‌گیرند. پس بهتر است که آنها را آویزان نکنید و در عوض، به‌شکل تاشده روی طبقه یا شلف قرارشان بدهید. اگر کمدتان طبقه ندارد هم هیچ مشکلی نیست. قراردادن آنها در همان نظم‌دهنده‌هایی که ابتدا گفته شد، فکر خوبی خواهد بود.

بعضی از لباس‌ها را لوله کنید

لوله‌کردن بعضی از لباس‌ها مانند تی‌شرت‌ و شلوار راحتی می‌تواند جای خیلی کمتری نسبت به تاکردن معمولی از فضای کمد و کشو بگیرد و نظم بصری قابل‌اعتنایی را هم به آنها بدهد.برای این کار یعنی لوله‌کردن لباس‌های نرم و عموما راحتی، بهتر است از نظم‌دهنده‌های مخصوص کشوی لباس استفاده کنید. اینها فضای داخل کمد و کشو را به‌سادگی بهینه می‌کنند و از بروز آشفتگی‌های معمول جلوگیری به‌عمل می‌‌آورند.

از فضای دیوارکمد نهایت استفاده را ببرید

فضای دیواره‌های کمد هم می‌تواند به دردتان بخورد. از قلاب‌ها و آویزهای مناسب برای آویزان‌کردن گردن‌بندها و جواهرآلات‌تان استفاده کنید. نگذارید که هیچ فضایی بی‌استفاده باقی بماند. می‌توانید از قلاب‌هایی که برای آویزان‌کردن حوله موجود است، استفاده کنید و آنها را به دیواره کمد لباس‌ها بچسبانید و گردن‌بندها و زیورآلات‌تان را به آنها بیاویزید.دست‌تان برای به‌خرج‌دادن خلاقیت باز است. حتی می‌توانید یکی از گیره‌های لباس را به دیواره کمد آویزان کنید و گردن‌بندها و… را به قسمت پایینی گیره بیاویزید. از خلاقیت‌تان کمک بگیرید و دیواره کمد را به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 لباس‌ها و کفش‌های اضافی را کنار بگذارید

در دنیایی که تعداد افراد بی‌لباس و نیازمند زیاد است، داشتن لباس‌هایی که هیچ‌وقت دیگر آنها را نخواهید پوشید، اصلا کار درستی نیست. پس نگاهی به کمدتان داشته باشید و اگر دیدید که لباس یا کفشی را سال‌ها و ماه‌هاست که استفاده نمی‌کنید، آن را کنار بگذارید.بعضی معتقدند که به‌ازای ورود هر عضو تازه‌ای به کمد لباس‌ها، عضوی قدیمی باید ترانه بدرود را بخواند. البته این تاحد زیادی به سبک زندگی‌تان وابسته است. اگر این استراتژی را بپسندید، هیچ‌وقت انبوهی از لباس‌ها در کمدتان بی‌استفاده تلنبار نمی‌شوند.

اندازه اکسسوری 

اندازه مناسب اکسسوری کابینت به طراحی و ابعاد کابینت شما، نیازهای ذخیره‌سازی و سلیقه شما بستگی دارد. اما در کل، برخی اصول می‌توانند به شما کمک کنند:

  1. اندازه و ابعاد:
    • اگر کابینت‌های شما از نوع استاندارد هستند، اکسسوری‌ها نیز به اندازه استاندارد باشند تا هماهنگی بیشتری داشته باشند.
    • از تنوع اندازه‌ها برای متناسب کردن با ابعاد مختلف کابینت‌ها استفاده کنید.
  2. ترتیب و سازماندهی:
    • از اکسسوری‌هایی با طراحی‌ها و ساختارهای مناسب برای ذخیره‌سازی موارد مختلف استفاده کنید. مثلاً سبد‌ها، سینی‌ها، و سیستم‌های آگاهانه تقسیم‌بندی.
  3. آسانی دسترسی:
    • موقع طراحی توجه کنید که اکسسوری‌ها به راحتی دسترسی پیدا کنند و استفاده از آنها آسان باشد.
دکمه بازگشت به بالا