اقتصادی

بررسی دو فوریت لایحه ضد تورمی دولت

دو اظهارنظر فوری در مورد لایحه دولت در برابر تورم

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تصویب ممنوعیت تورم در کاهش تولید و تورم تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش اخبار ایران من، امید قالیباف با اشاره به بررسی سریع لایحه اصلاح بودجه سال 1401، افزود: بر اساس قانون ضد تورم مالیات بر تجهیزات، قطعات، ماشین آلات و تجهیزات ساخت و ساز از 4 درصد به 1 درصد کاهش می یابد.
سخنگوی وزارت دفاع ادامه داد: با تصویب نهایی این لایحه باید 70 درصد کالاهای وارداتی که مستقیماً با تولید مرتبط است به عملیات خارجی تقلیل یابد.
قالیباف درباره جزئیات لایحه ضد تورمی دولت گفت: در ماده ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ بر برداشت ۴۲۰۰ تومانی به عنوان مبنای حسابداری صادرات که وارداتی است تاکید شده است. رویدادهایی مانند افزایش قیمت جهانی کالاها و همچنین مسائل داخلی مانند تورم و افزایش قیمت کالاها و کسر مالیات برای ماشین‌آلات و تجهیزات، وضع این بند از قانون بودجه می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری و افزایش قیمت‌ها شود. از این رو دولت مصوبه ای را برای کاهش مالیات از 4 درصد به 1 درصد (برای اقلامی که عوارض واردات آنها 10 درصد است) و دو فوریت به شورای اسلامی ابلاغ کرد.
مشاور مطبوعاتی آقای صمت با ابراز نگرانی از نحوه برخورد دولت با سیاست برداشت و تجارت کشور گفت: این لایحه 28 میلیارد تن از درآمد دولت را کاهش می دهد. با انتشار و فروش اوراق قرضه نقدی. ، اما کاهش هزینه مجوز ساخت کمک زیادی به بهبود تورم خواهد کرد.
وی برای مثال گفت: اگر در سال 1400 هزار دلار صادر می شد، تولیدکننده با احتساب 10 درصد ارزش مالیات 4200 تومانی، باید 420 هزار تومان برای مجوز محصول پرداخت می کرد، در قانون بودجه امسال. این رقم به بیش از 2500000 تومان خواهد رسید. یعنی حدود 6 برابر افزایش قیمت پروانه واحدهای تولیدی.
قالیباف در پایان با اشاره به مصوبه اردیبهشت ماه هیات وزیران مبنی بر کاهش سود تجاری در سال جاری، گفت: در صورت نهایی شدن این لایحه، همان کالای هزار دلاری ارزش تجاری خواهد داشت. 1% مالیات جهانی 1% بر نرخ مبادله دستگاه مبادله الکترونیکی است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا