اقتصادی

بررسی لایحه «الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو» در مجمع شورای نگهبان

مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان در جدیدترین نشست خود به بررسی لایحه «الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو» و بخش‌هایی از طرح دوفوریتی«ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره بها» پرداخت.

به گزارش اخبار ایران من و به نقل از  شورای نگهبان، در ابتدای جلسه مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان که امروز یکشنبه، ۴ تیرماه با حضور کدخدایی و مولابیگی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان و جمعی از پژوهشگران تشکیل شد، لایحه «الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو» بررسی شد.

براین اساس، حقوقدانان و کارشناسان حاضر در جلسه درباره مغایرت یا عدم مغایرت موضوعاتی همچون«واگذاری تهیه آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده به هیات دولت» و نیز «تعیین اعتبار پنج‌ساله برای واردات این خودروها» با قانون اساسی بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه جلسه، مواد ۶ تا ۸ طرح دو فوریتی«ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها» به بحث گذاشته شد که در این خصوص نیز موضوع «افزایش ۵۰ درصدی هزینه دادرسی براساس ارزش اجاره بها املاک»، «تعیین و اعلام سقف یا میزان افزایش اجاره‌بها در پایان اردیبهشت‌ماه هرسال از سوی شورای عالی مسکن» و نیز ابهام «الزام به ثبت قرارداد اجاره از تاریخ تصویب این قانون در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات» از جمله موضوعاتی بود که درباره مغایرت یا عدم مغایرت آنها با قانون اساسی بحث شد.

  گفتنی است نظرات مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان پس از جمع‌بندی‌های کارشناسی در اختیار اعضای شورای نگهبان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا